Forum REDMOTORZ

Pełna wersja: Szyba do kosza i do moto...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
W przypadku dzieci, stelaż byłby pod dach nie potrzebny, ale...
Właśnie myślę nad pałąkiem (klatka bezp.), który będzie wystawał nad fotelem + pasy bezp.
Nie wyobrażam sobie, dachowania z synkiem.
Pionowe płaskowniki, przechodzące nad fotelem w rurę. Z tym że, ma to sens gdy damy pasy. Po takim zabiegu, można by już bez obaw "naciągnąć" plandekę, która opatuli "nasze skarby".
Rury spawane do ramy kosza plus zastrzały Płaskownik uspokoi twoje sumienie
Jako, że od pewnego czasu noszę się z zamiarem zamontowania owiewki kierowcy, coby w zimę jak bałwan nie jeździć zrobiłem mały risercz i w ciastoramie znalazłem trzy pozycję odpowiadające chyba naszym oczekiwaniom, w obu przypadkach obustronnie foliowane.

Jedna płyta to poliestyren czyli chyba wcześniej wspomniany PET oraz dwa arkusze akrylu, o którym wikipedia mówi Plexa.
Poniżej ceny:
[Obrazek: 66920130923_104939_tn.jpg][Obrazek: 73020130923_105033_tn.jpg][Obrazek: 51420130923_104947_tn.jpg]

Nie miałem jeszcze w ręku owiewki uralowej, która to do mnie jedzie i nie sprawdzałem czy szerokość 50cm wystarczy.
Faktycznie od 4 lat mam poliwęglan (ostatnio zmieniałem na nowy ) czyszczenie tylko na mokro. Po leśnych jazdach pojawiły się rysy, ale spolerowałem je pastą. Polecam zamiast pleksy ( niestety cena wysoka).
Znalazłem w miejscowym sklepie formatki z poliwęglanu o rozmiarze 50x50x0,5cm po promocyjnej cenie około 34zł (brutto).

"Szyję" sobie owiewkę jak na zdjęciach poniżej. Jeśli zastosuję szybę o wysokości 50cm to w efekcie końcowym będzie ona wyższa o jakieś 10cm od tej co oryginalnie.

Pytanie moje brzmi, czy to nie będzie za nisko? Na jakiej wysokości ma być koniec szyby aby było optymalnie?
[Obrazek: 798P1100769_tn.jpg][Obrazek: 130P1100766_tn.jpg][Obrazek: 652P1100767_tn.jpg]
A widzisz a to już zależy od Ciebie czy chcesz patrzeć przez szkło czy ponad nim. Efekt"ochronny" będzie za każdym razem podobny w stosunku do Ciebie. Inaczej się ma z pasażerem ale tu z racji różnego poziomu usytuowania siedzeń kierowcy i pasażera i tak będzie na niego dmuchać i padać i tak. Z własnego doświadczenia muszę stwierdzić, że najgorzej jest jak krawędź "szkła" wypada na wysokości oczu.
Instrukcje montażu szyb podają,że wysokość szyby ma być tak dobrana,aby kierujący mógł obserwować nawierzchnię drogi 5 m przed motocyklem nie patrząc przez szybę.Jazda z wysoką szybą w deszczu lub przy osiadającej mgle staje się niebezpieczna lub niemożliwa.
marcysd napisał(a):"Szyję" sobie owiewkę jak na zdjęciach poniżej. Jeśli zastosuję szybę o wysokości 50cm to w efekcie końcowym będzie ona wyższa o jakieś 10cm od tej co oryginalnie.

Pytanie moje brzmi, czy to nie będzie za nisko? Na jakiej wysokości ma być koniec szyby aby było optymalnie?
Mam bardzo podobną owiewkę, która przyjechała z Ukrainy (zdjęta z Dniepra na wrześniowej Łodzi) - wygląda na oryginał. Pomierzę dziś i dam znać.
Klapek nie fatyguj się już. Dzięki.
Odpowiedź kolegi Daro jest w pełni satysfakcjonująca. Do tego zamierzam się zastosować. Mnie właśnie chodziło o wysokość w odniesieniu do wysokości kierownika i jego oczu.
A gdyby ktoś chciał rzeźbić- to mam spory kawał pleksi, wąski za to jakiś cholernie gruby do oddania( 10mm ?). Wydaje mi sie, ze na jakąś odjazdową owiewajkę na kosz można by z tego wyciąć. Odbiór Warszawa okolice toru Służewiec.
Tak jak planowałem, tak przed nadejściem zimy zrobiłem sobie owiewkę.
Ciąłem, giąłem, malowałem i spawałem i wyszło mi takie coś:
[Obrazek: 234P1100784_tn.jpg][Obrazek: 152P1100785_tn.jpg][Obrazek: 660P1100786_tn.jpg][Obrazek: 157P1100787_tn.jpg]
Niestety nie jestem szczególnie zadowolony. Motocykl stracił trochę na uroku. Szyba choć osłania niemal całkowicie od wiatru, gdyż przejechałem się w podkoszulku i było fajnie bezwietrznie ale jest do wysokości mojego czoła. Nie wiem jak ja mierzyłem ale coś mi wyszło nie tak.
W każdym bądź razie szybę można skrócić ale wciąż coś jest nie tak :[
Nie wiem czy prawidłowo nachylona jest owiewka?

Dużo więcej zdjęć.
Rzeczywiście motocykl stracił na uroku. Mi udało się kupić w Kazaniu za 50 zł trochę bardziej "wyjściową", choć jeszcze nie taką jaka mi się marzyła. Na uwagę zasługuje, że nówka sztuka, nieśmigana. Wink
[Obrazek: 341V_D4B0_tn.jpg]
W motocyklach o klasycznej sylwetce,owiewka wygląda najlepiej,gdy szyba jest mniej-więcej równoległa do lag.W przypadku ruska owiewka,to sprawa czysto praktyczna.Mam fabrycznie nową owiewkę o kształcie podobnym do Twojej,ale raczej nie planuję jej zakładać(chyba,że na zimowe miesiące).Ja jeździłem turystycznie motocyklami z owiewkami lub bez i uważam,że oba rozwiązania mają wady i zalety.Nawiasem mówiąc nieźlę się natrudziłeś Marcysd,ja już dawno straciłem ten młodzieńczy zapał.Pozdrawiam.
Wygląda to strasznie. Nie stracił on na uroku tylko stracił cały urok!!!
marcysd napisał(a):Tak jak planowałem, tak przed nadejściem zimy zrobiłem sobie owiewkę.
Ciąłem, giąłem, malowałem i spawałem i wyszło mi takie coś:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Niestety nie jestem szczególnie zadowolony. Motocykl stracił trochę na uroku. Szyba choć osłania niemal całkowicie od wiatru, gdyż przejechałem się w podkoszulku i było fajnie bezwietrznie ale jest do wysokości mojego czoła. Nie wiem jak ja mierzyłem ale coś mi wyszło nie tak.
W każdym bądź razie szybę można skrócić ale wciąż coś jest nie tak :[
Nie wiem czy prawidłowo nachylona jest owiewka?

Dużo więcej zdjęć.

Witam, tą owiewkę można "uratować " kształtując ją w łuk "trójkąt w części ponad lampą, nada to ładne wyoblenie szyby. Sztywność owiewki jest wystarczająca i poliwęglanu 3 mm nie trzeba giąć na gorąco a jedynie dokręcić . Po nagięciu-wyobleniu owiewki i dokręceniu szyby okaże się ,że szybę należy przyciąć na narożnikach.
Pozdrawiam Gazia.
ps.
super by było jeśli udało by się wyeliminować większość tych dodatkowych śrub ( za wyjątkiem mocowań) , bo psują efekt i całość wygląda bardzo siermiężnie. Smile
Pozdrawiam Gazia.
Stron: 1 2 3 4 5