Forum REDMOTORZ

Pełna wersja: Dniepr - gaźniki, głowice i ogólna praca - załamany
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
A jakie masz kable WN?
Do zapłonu elektronicznego Sovka powinny być niskoomowe bo na zwykłych zabijesz cewkę.
Może już zabiłeś...
A jaka jest cewka zapłonowa. Bo jak originał to też dziwne rzeczy się dzieją.
Przy lewym powietrzu sprężanie będzie ok, tylko mieszanka niezależnie od regulacji będzie uboga i gar będzie się grzał. Lewe powietrze, to nieszczelność w układzie gaźnik - zawór ssący. Kurcze, aż sam jestem ciekawy co jest grane Wink Nieraz nie bangla przez naprawdę błache sprawy. Zamieniaj gadżety miejscami, coś wyjdzie... Np. walnięty przewód, fajka itp.
(18-03-2019, 22:08)Hardy napisał(a): [ -> ]A jakie masz kable WN?
Do zapłonu elektronicznego Sovka powinny być niskoomowe bo na zwykłych zabijesz cewkę.
Może już zabiłeś...

A mogę prosić o rozwinięcie teorii, bo mało się na tym znam a brzmi ciekawie.
Nie jestem guru od elektryki.
Powtarzam co usłyszałem od ludzi co tym handlują oraz takich którym wierzę, że w tej materi wiedzą więcej niż ja. 
Sam się do tych rad stosuję i zapłon działa.
Elektroniczne zapłony Sovka są sprzedawane z cewkami dwustrzałowymi niskoomowymi.
Do współpracy z tymi cewkami polecane są niskoomowe kable z fajkami.
Stosowanie zwykłych kabli i fajek powoduje podobno ugotowanie cewki.
Przy tych zapłonach nie można również ściągać kabli ze świec przy pracującym silniku ( np aby sprawdzić iskrę ) , ponieważ taki zabieg również może zabić cewkę.
Przy odłączaniu któregoś gara należy zastosować mostek z jakiegoś drutu pod fajkę i do masy.
Dlaczego tak się dzieje.... sam chętnie posłucham i się czegoś nauczę.
A ja mam pytanie dodatkowe. Jakie to są kable niskoomowe? Pytam bo nie wiem i o takich nigdy nie słyszałem, niestety.
To takie zwykłe druciaki,jak się do komarka zakładało i zakłada.
To i ja się podłączam do pytania.
Bo coś czuję, że herezję wypisuję. Jeśli tak jest to sprostujcie mnie zamiast mnożyć niewiadome.
Przypominam, że powtarzam to co usłyszałem.
Z Waszych dociekań wnioskuję (a pytają Ci których poznałem na forum z tej strony, że mają  bogatą wiedzę) , że głupoty piszę i nie chcę w to brnąć.
Współczesne przewody zapłonowe posiadają oporność rzedu kilku kiloomów i redukują w ten sposób zakłócenia,podobnie jak świece zapłonowe z oznaczeniem R,które są w tej chwili standartem.Zastosowanie takich nowości w zapłonach iskrownikowych się nie sprawdza,ze względu na generowaną małą energię iskry.Nigdy nie słyszałem,żeby przewód" wysokoomowy"coś zniszczył.
Acha...
Zapłony sovieka działają z oryginalną cewką z przewodami miedzianymi i fajkami 5 omów albo z cewką typu cinquecento kable miedziane fajka 5 omów, przetestowane sprawdzone polecam.
Polecam cewkę Cinquecento ale nową markową nie używaną ze szrotu.
(20-03-2019, 21:57)nagar napisał(a): [ -> ]Zapłony sovieka działają z oryginalną cewką z przewodami miedzianymi  i fajkami 5 omów  albo z cewką typu cinquecento kable miedziane fajka 5 omów, przetestowane sprawdzone polecam.
Polecam cewkę Cinquecento ale nową markową nie używaną ze szrotu.

Czy cewka z cieniasa działa również dla instalacji 6V ??
A jak jest z odłączaniem kabli podczas pracy silnika? Można czy nie?
Cewek CC nie testowałem z 6 voltami bo nie miałem takiej potrzeby .
Generalnie ja stosuje zawieszkę z klipa biurowego i świecy przy odłączaniu cylindra, no i przed zdjęciem kapturka muszę zgasić silnik.
Zdarzyło się że zapomniałem odwiesić kapturek i gdy leżał na cylindrze to po odpaleniu iskra przeskakiwała z kapturka na cylinder. Dlatego sądzę że cewki CC nie mają odgromnika takiego jaki jest w cewkach sovieka.
A Sovek jest inny dla 6 i 12V ,czy uniwersal?
Ja mam uniwerslanego soveka 12/6 V. Bajka. Jak wchodzę do garażu i się okazuje że zostawiłem włączony zapłon i aku na wyczerpaniu tak, że światła już nie świecą, to motocykl i tak odpala.. Big Grin Oczywiście instalacja 12V.
Stron: 1 2 3 4 5 6