Forum REDMOTORZ

Pełna wersja: Silnik w teren.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema.

Nie wiem, czy to dobre miejsce na ten wątek, no ale...

Jaki silnik wg was będzie najlepszy do motocykla przeznaczonego do ciurania w terenie ? Nie mówię tu o jakichś ekstremalnych topieniach w szambie, raczej o przelotach po średnich wertepach, ogólnie bez pałowania stojąc w miejscu, bo to mnie jakoś nie bawi. Myślałem o m67 - jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ? Co byłoby najlepsze ? Pytam, bo z górniakami nie mam żadnego doświadczenia jak do tej pory, ale może czas to zmienić...
Co właściciel, to inna odpowiedź. Najtaniej wyjdzie zapewne Dnieprowy. Poszukaj dobrego MT10, gdzie jeszcze była jakość jaka taka, bo Uralowskie silniki dużo droższe.
Z obserwacji zaprzęgów np. na Łajsie myślę, że najlepiej w terenie sprawdza się silnik z MW650. Oczywiście niby to to samo co Dniepra ale różnicę robi jakość materiałów i wykonania. Z filmików ludzi ze wschodu na youtubie wiem, że Dnieprową jednostkę da się poprawić do stanu nawet lepszego niż oryginalne MW. Tyle tylko, że to wymaga poprawy praktycznie każdego detalu, z osiowaniem bloku na wstępie. Uralowy silnik niby mocowo nie odbiega od Dniepra, ale system smarowania jest bardziej archaiczny i na pewno gorzej będzie się sprawdzać np. na bardziej stromych podjazdach. Ponadto całkowicie aluminiowe cylindry i głowice lepiej odprowadzają ciepło niż Uralowskie. Niestety w obu przypadkach o powodzeniu lub klęsce stanowi jakość części a właściwie jej brak.
Tak w temacie jakości dnieprowych części, zrobiłem szlif na oryginalnych cylindrach i po około, 4,5 tys km gładź ma setki małych dziurek/ ubytków. Jeszcze nie bierze oleju ale myślę że to tylko kwestia czasu.