Forum REDMOTORZ
k750 - gaźniki (chyba k37) ciekną, kranik puszcza... - Wersja do druku

+- Forum REDMOTORZ (http://forum.redmotorz.eu)
+-- Dział: Forum uzytkowników klasycznych motocykli radzieckich (http://forum.redmotorz.eu/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Technika (http://forum.redmotorz.eu/forumdisplay.php?fid=12)
+---- Dział: Silnik i osprzęt (http://forum.redmotorz.eu/forumdisplay.php?fid=23)
+---- Wątek: k750 - gaźniki (chyba k37) ciekną, kranik puszcza... (/showthread.php?tid=160)



k750 - gaźniki (chyba k37) ciekną, kranik puszcza... - mikimoll - 07-08-2007

Witam,

doprecyzuję- na postoju, ew. w czasie jazdy paliwo ucieka z gaźnika kroplami. Nie cieknie z przewodó tylko zbiera się i skapuje z obudowy, kropla co 30 sekund - do minuty (czyli nie ciurkiem). Pytanie brzmi:

1) Czy to taka uroda, czy da się to doszczelnić ?
1a) Jak i czym ew ?

2) Kranik, cholerny kranik - czy ruski kranik może być idealnie szczelny w pozycji zamkniętej ? Kranik był rozebrany, stożek wyczyszczony (nie wygląda na specjalnie zjechany) , tuleja w której kręci się stożek nie wykazuje jakichś specjalnych wżerów a mimo to do gaźników kapie (kroplami) paliwo. Gdyby kranik był szczelny, to pozwoliłoby choć częściowo rozwiązać problem gaźników - podjeżdżam na miejsce dłuższego postoju, domykam kranik, zawartość gaźnika się wypala i mam spokój. A tak to trochę kicha, bo maszyna zostawia plamy i w garażu wali benzyną jak w ruskiej bazie paliwowej.

pozdrawiam,
Micha?


- jln - 07-08-2007

Kto? tu na forum, napisa? kiedy?, ?e mo?na dotrze? rosyjski kranik na ocet. Podobno pomog?o! Ja zastosowa?em kranik od CZ-ki, ten sam gwint, a uszczelnia go dobrej jako?ci guma i problem te? znik?. Wyb???r nale?y do Ciebie.


- mikimoll - 07-08-2007

Witam,

Pamiętam, czytałem wątki o kranikach, ale mam wątpliwości -
1) kraniki CZ które znalazłem mają jeden wylot , zastosowałeś trójnik ?
2) przy żadnym również nie zauważyłem odstojnika, a ten dodatkowy filterek pomaga bo po rozebraniu kranika znalazłem jednak trochę syfu. Kanaliki w stożku też były przybrudzone.

Chyba że oglądam niewłaściwe kraniki.

pozdrawiam,
Michał

ps. mój kranik chodzi leciutko, zostałł dobrze dociśnięty (przy skręcaniu) więc nie wiem w czym pomoże mu docieranie - choćby na ocet Wink

Update:
Takie kraniki oglądałem:
http://allegro.pl/item222319422_kranik_paliwa_cz_jawka_jawa_i_inne.html

i jeszcze podobne są chyba ze dwie aukcje.


- stepa - 07-08-2007

Ja dotarłem kranik korundem(dowolna pasta do docierania) z 5 lat temu(wiertarą) i sucho do dziś a bez kozery powiem że do jutra na bank.A w gażnikach sprawdź poziom paliwa-może za wysoki poziom?


- brzytwa - 08-08-2007

Taki, jak na aukcji jest OK. Zamiast odstojnika ma siateczk? na wlocie. U mnie sprawuje si? w porz?dku. trzeba tylko zastosowa? tr???jniczek - do kupienia w sklepach z hydraulik? si?ow? i gumowymi uszczelnieniami. A co do ga?nik???w - ja zastosowa?bym K-68.


- mikimoll - 08-08-2007

Witam,

Dzięki za informacje. Ja w zasadzie też skłaniam się ku k68 (po przeczytaniu wieeeelu opinii), ale chwilowo chyba spróbuje doszczelnić. Poszukam żródła wycieku i może jakoś doszczelnię (a może ścieka po gwintach śrub regulacyjnych - to może trochę mydła im dam) . Kranik natomiast pewnie trafi od CZetki, ale najpierw ruski dotrę ponownie na pastę. Chwilowo preferuję rozwiazania budżetowo-naukowe czyli niski budżet i dużo nauki Wink . Poza tym zbieram na Osę dla żony - powiedziała że będzie jeździć. No to trzeba zorganizować.

pozdrawiam,
Michał