FORUM.REDMOTORZ.EU

Silnik i osprzęt - Regulacja dniepr mt11

Goli - 28 Maj 2018
Temat postu: Regulacja dniepr mt11
Panowie i panie, zakładam nowy temat bo ryję w necie od tygodnia i nie znalazłem podobnego przypadku. Otóż posiadam gażniki K63, wolne obroty wyregulowane poprawnie, ale podczas jazdy na średnich obrotach silnik nie ciągnie równo tylko"pyrka jak stary komarek listonosza" dopiero gdy wkręci się na wysokie obroty,zaczyna jako tako jechać. Testowałem różne ustawienia przerwy,zapłonu i wysokości iglic w gaźnikach, bez efektu. Było to zarówno na oryginalnej cewce jak i na maluchowskiej, z rezystorem i bez,na świecach ruskich i polskich,ręce opadają...
Cubick - 28 Maj 2018

Może za mało powietrza lub paliwa?
Goli - 29 Maj 2018

Poziom paliwa w gaznikach ustawiony według instrukcji,iglice w połowie. Filtr powietrza Nowy,jedyne co może nie grać to kranik,Nowy kupiony z allegro
andrzeja - 29 Maj 2018

Stawiam na dyszę średnich obrotów. Innej opcji nie ma :idea:
Dawid1981 - 29 Maj 2018

A nie ciagnie czasami lewego powietrza gdzieś na połączeniu gaźnik głowica???
wieprzmt9 - 29 Maj 2018

Dawid1981 napisał/a:
A nie ciagnie czasami lewego powietrza gdzieś na połączeniu gaźnik głowica???

Wówczas by strzelał :grin:
Kolega te gaźniki to zapewne jakieś stare wysłużone ma?
Ja bym spróbował na innych gaźnikach nawet tych k68 tajwan. Nie są złe. Powinien chodzić jak ruska rakieta. :mrgreen:
Miałem to samo w moim mt11 jak był na oryginalnych k63. Słaby, tyle że jechał. Założyłem stare k301 było lepiej ale jednak nie to, z racji tego, że mam też mt9 to wiedziałem czego oczekiwać. Po założeniu tych tajwańskich k68 uzyskał pełną moc.
Przy tych starych gaźnikach nie sugerowałbym się też tym, że może zestaw naprawczy nowy, dysze itd. Taka regeneracja gaźników jest nic nie warta. Tylko w specjalistycznym zakładzie mogą takie regeneracje przeprowadzać z należytym skutkiem. Więc wg mnie lepiej kupić nowe gaźniki.

Daro - 29 Maj 2018

ja najbardziej nie rozumiem Twojej "diagnostyki" :mrgreen: "pyrka jak stary komarek listonosza".Poproś kogoś ,kto zna sie na mechanice ,żeby choć w przybliżeniu określił niedomaganie.Przy takim opisie można podejrzewać zapłon ,gaźniki,zawory i.t.d
Goli - 29 Maj 2018

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem,ale chyba niestety znam przyczynę moich problemów. Wczoraj pomierzyłem ciśnienie na garach-prawy 5, lewy 4...DRAMAT. Dzisiaj zdjąłem cylindry żeby ocenić "skalę zniszczeń" i po zdjęciu pierścieni włożeniu ich w cylindry okazało się,że mają przerwy coś koło 4-5 mm :shock: a do tego z bloku wysunęły się szklanki popychaczy z wyżłobionymi przez wałek wgłębieniami na kolejne kilka mm :| Wałka nie widziałem ale nie łudzę się że jest w stanie dobrym. Do tego cylindry mają ranty aż miło. Jedyna sprawa na + to taka,że nie czuć żadnych luzów w układzie korba-tłok-wał.a głowice zalane od góry nie puściły ani kropli przez zawory

1.No i teraz pytanie w temacie wałka, lepszy używany dobry czy nowy z tzw. zapasów wojskowych?

2.Czy wałek do mnie(mt11) pasuje tylko od mt16 czy od innch też? Oczywiście wiem o dwóch rodzajach końcówek na zapłon,jeżeli jest więcej, również proszę o poradę

3.Cylindry po szlifie+toki almot+pierścienie ruskie (gdzieś czytałem że taki zestaw najdłużej wytrzyma,jeśli to bzdura,doradźcie)

4.Co z gaźnikami? Faktycznie do moich K63 wsadziłem pekaroskie zestawy naprawcze (a w zasadzie tylko przepustnice i dysze bo reszta nie nadawała się do niczego)
wszedzie piszą,że chińskie k68 są nic nie warte a kolega wyżej poleca?

PS, DARO, nie bedę szukał nikogo kto zna się na mechanice bo sam robię w tym zawodzie od 22lat, ale w moim świecie jak coś jest zepsute, to wymienia się na nowe, przyzwoitej jakości i ma działać a nie szukanie kogoś kto poprawi fabrykę, bo nowe jest gorsze niż stare (miliony tematów o utwardzaniu nowych wałków,szklanek, regulatorów napięcia wytrzymujących dwa dni, że o gaźnikach nie wspomnę). Dla tego po zakupie ruska pojawiłem się własnie tu, gdybym miał w temacie ruskiej motoryzacji taką wiedzę, jak Wy,nie szukał bym ratunku w necie. Fakt, biję się w piersi, że zawracam Wam gitarę, zamiast zacząć od podstaw diagnozy czyli ciśnienia na garach.
Az tym komarkiem listonosza jakoś tak spontanicznie mi się skojarzyło... :wink:

nagar - 29 Maj 2018

1. jak stary wałek nie zużyty to zostaw
2. MT11 i MT 16 tam idzie ten sam wałek
3 najlepszy będzie cały zestaw z Almotu (pierścienie też) , możesz zaoszczędzić na cylindrach ruskie po sprawdzeniu płaszczyzn powinny dać radę

Wał trzeba wyjąć i obejrzeć ;)

Goli - 30 Maj 2018

Na Alle... leżą wałki do mt9,wyglądają na oko identycznie,będą pasowały czy są inne? A moje cylindry na pewno śmietnik,mają spore ranty
nagar - 30 Maj 2018

Wałek od MT9 działa z palcem rozdzielającym i wyprzedzeniem ręcznym (aparat mechaniczny taki jak w K750) ewentualnie zapłon mikroprocesorowy z przejściówką.
Do MT9 na załozysz mechanicznego zapłonu z mechanicznym wyprzedzeniem.

Są w tych wałkach różnice w wysokości krzywek i kształcie ale minimalne, potem te różnice są nie zauważalne w użytkowaniu.

Dawid1981 - 30 Maj 2018

Chinskie k68 chodzą jakoś ale przerobilem z kilka kompletów bo parametrów to nie trzymało po kilku ttyś km ,kłopoty ze średnimi i wysokimi obrotami wolne wypadały i w końcu kupiłem pekar k68 i z głowy.Tak ze dodaj to 200zl i masz pewniejsze.
Odnośnie tematu to w rusku podstawa sprawdzić sprężanie i cała resztę i dopiero zakładać temat a najlepiej poskladać go samemu od śrubki i wtedy go znasz na wylot:).

Goli - 30 Maj 2018

Jeżeli dołożę te 200 to w tych pieniądzach kupię również pokaroskie k65,to teraz które lepsze 65 czy 68?
wieprzmt9 - 30 Maj 2018

Gaźniki k68 możemy teraz kupić Pekary, Webery, Taiwan i China. Miałem wszystkie. Wyżej wspominałem o Tajwanach, są lepsze od weberów i nie zauważyłem aby były gorsze od pekarów.
Goli - 30 Maj 2018

A to mnie zaskoczyleś,byłem pewien że najlepsze będą webery...
wieprzmt9 - 30 Maj 2018

webery, które mi trafily były tragiczne. Piekne pudelka i na tym koniec. Kiepska reakcja na regulacje, odkrecajace sie sruby od mocowania iglicy, w prawym zle spasowana przepustnica, która spuchla od temperatury po kilku km i zatrzymala sie w polowie otwarcia - o efektach chyba nie musze wspominać a bylo to zima.
Teraz mam te taiwany i jest ok, nie bede ich wychwalal bo zawsze mozna do czegos sie przyczepić ale sa poprawne i nie zauwazylem aby byly gorsze od pekarow.
Co do kompresji, moj tez mial takie luzy jak piszesz. Swiece wymieniałem co 50km bo zalane olejem ale slaby nie byl. :wink:

Goli - 30 Maj 2018

A u mnie właśnie świece suche,czarne ale suche i zero dymu,oleju też nie ubywa,a co lepsze po zdjęciu cylindrów na tlokach zobaczyłem pierścienie olejowe trzyczesciowe. Szukałem takich w necie i nie znalazłem. Co do mocy to u mnie nędza,niby jedzie ale mocą tego nie nazwę. Ale nie będę bił piany,wyjme silnik,wymienię wałek,cylindry i tłoki, no i gazniki i wtedy zobaczę co z tego wyjdzie. Może do tego czasu dostanę Koło foniczne to od razu zapłon od cc700 ogarne
Goli - 4 Czerwiec 2018

Wieprzmt 9,miałeś rację,zestawy naprawcze można sobie w D... wsadzić,dzisiaj założyłem nowe k68 i nie poznałem własnego silnika. Pali od strzała,wykręca się na obroty i efekt "Starego Komarka listonosza" :wink: zniknął, poradźcie,trzeba do wymiany wałka wyciągać motorownie czy wymienię w ramie?
nagar - 4 Czerwiec 2018

Lepiej wyciągnij silnik.
Goli - 5 Czerwiec 2018

Wymieniłem wałek bez wyciągania silnika,nawet nie było problemów. Ale wiem czemu,poprzednik coś wykombinowal i w jedną stronę mam większy skręt,więc miejsca było w h...
Jednak to co zastałem pod pokrywą rozrządu,przerazilo mnie, chyba od nowości nikt tam nie zaglądał i jeździł na najtańszych imitacjach oleju silnikowego. Nitro pod cisnieniem miało problem z usunięciem tego,a w filtrze odsrodkowym było dobry centymetr bagna. Jutro wrzucę jakieś zdjecia

kozichwost - 6 Czerwiec 2018

To jeszcze proponuję zdjąć miskę olejową i wyczyścić muł, jaki tam zobaczysz
Goli - 7 Czerwiec 2018

kozichwost napisał/a:
To jeszcze proponuję zdjąć miskę olejową i wyczyścić muł, jaki tam zobaczysz

No taki jest plan, ale to na weekend sobie zostawiłem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group