FORUM.REDMOTORZ.EU

Przeniesienie napędu - Przełożenie dyfra

Goli - 1 Czerwiec 2018
Temat postu: Przełożenie dyfra
Czy istnieje możliwość rozpoznania jaki mam dyfer bez rozbierania, jakieś liczenie obrotów wałka względem koła? Ostatnio po raz pierwszy na legalu wyjechałem na ulicę i mam wrażenie, że silnik zaraz wyskoczy a moto ledwo jedzie. Sprzęgło śię nie slizga.
Druga sprawa, różnica obrotów między 3 a 4 jest minimalna czyli rozumiem że mam krótką 4?

szable - 1 Czerwiec 2018

to proste - dyfer 8x37 to przełożenie 37/8 czyli 4,625 - atak robi 4,625 obrotu a w tym czasie talerz robi 1 obrót

dyfer 9x35 to 35/9 czyli 3,889 - tyle obrotów musisz zrobić atakiem, żeby talerz obrótcił się o 1 obrót

dyfer 10x36 - odpowiednie 3,6 obrotu atakiem żeby talerz zrobił 1 obrót.

Najwolniejszy dyfer i odpowiedni do zaprzęgu to 8x37. Do solówki 9x35

co do trybów IV biegu - nigdy nie słyszałem żeby ktoś produkował "wolne" czwórki, nawet nie wiem do czego miałoby takie przełożenie służyć ..... Ludzie kombinują z szybkimi "czwórkami" ale w mojej opinii to sztuka dla sztuki ....

Goli - 1 Czerwiec 2018

I o taką odpowiedź mi dokładnie chodziło. Dzięki wielkie,jutro będę liczył
Goli - 4 Czerwiec 2018

No i wszystko jasne, mam dyfer 8 :neutral:
Contraband - 5 Czerwiec 2018

Teraz wyjadę z oczywistością ale sprawdzałeś kompresję? Ja miałem kiedyś to samo - wyjechałem na legalu i motor jeździć nie chciał. I przy okazji jaki masz kolor świec.
Goli - 5 Czerwiec 2018

Temat ciśnienia opisałem w innym wątku,w skrócie mowiac nędza,dla tego mocy się nie czepiam,ale chodziło mi o stosunek obrotów silnika do prędkości
brzytwa - 7 Czerwiec 2018

szable napisał/a:
co do trybów IV biegu - nigdy nie słyszałem żeby ktoś produkował "wolne" czwórki, nawet nie wiem do czego miałoby takie przełożenie służyć ..... Ludzie kombinują z szybkimi "czwórkami" ale w mojej opinii to sztuka dla sztuki ....

Robili i w KMZ i w IMZ, do sportu.
Trochę się od siebie różniły.
Np dla Urala 1-ka - 3,6; 2-ka - 2,538; 3-ka - 2,066; 4-ka - 1,7.
Dla Dniepra nie pamiętam. Ale tak po prawdzie, to szanse na Dnieprowską skrzynię z takimi przełożeniami masz małe - po prostu to taki biały kruk.

Goli - 7 Czerwiec 2018

Czyli skoro nie mam zamiaru tonąć zaprzęgiem w błocie i czasem poganiać solo,dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:
astride - 7 Czerwiec 2018

Goli napisał/a:
dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:

Da radę.

Goli - 7 Czerwiec 2018

No to kolejne pytanie,szukać używki czy nowe też się nada? Bo z częściami z za wschodniej granicy,nic nie jest oczywiste
kozichwost - 7 Czerwiec 2018

Da radę, ale szału bez kompresji to się nie spodziewaj
Monster - 7 Czerwiec 2018

Goli napisał/a:
Czyli skoro nie mam zamiaru tonąć zaprzęgiem w błocie i czasem poganiać solo,dyfer 9 da radę? Bo skrzyni na będę szukał :wink:

W podobnych pagórkowatych okolicach zrobiłem odwrotny myk - na równinach 9 w koszu daje radę bez problemu,ale pod większe górki już mocno zwalniał.Po założeniu 8 byłem happy.

Goli - 7 Czerwiec 2018

kozichwost napisał/a:
Da radę, ale szału bez kompresji to się nie spodziewaj

Wiem, na razie zbieram informacje, Świerzo po zakupie wydałem trochę grosza bez sensu a tylko dla tego że nie szukałem informacji tu, więc teraz wolę najpierw pytać a dopiero później kupować


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group