FORUM.REDMOTORZ.EU

Silnik i osprzęt - smarowanie kół rozrządu

darek - 7 Czerwiec 2018
Temat postu: smarowanie kół rozrządu
panowie gdzieś na forum czytałem że można ulepszyć smarowanie kół rozrządu poprzez
zaspawanie otworu odpływowego i wywiercenie nowego powyżej
i oto moje pytanie
po pierwsze czy zdaje to egzamin , jakim wiertłem , po której stronie
/patrząc na rozrząd od przodu silnika/ wywiercić otwór i ile mm. dolne koło rozrządu ma być zanurzone w oleju
silnik m72

astride - 7 Czerwiec 2018

Nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie jednak nasuwa mi się kolejne: nie będzie się zbierał w dole pokrywy syf? A jeśli tak to może jakaś śrubkę odpływową?
Goli - 7 Czerwiec 2018

Widziałem O tym filmik na yt,na ruskich stronach,ale za cholerę nie potrafię tego teraz znaleźć. Jak na niego trafię to wrzucę link
dz@hym - 7 Czerwiec 2018

Mam tak zrobione w obu silnikach - otwór przelewowy w bloku jest nawiercony powyżej dolnej krawędzie najniższego koła, a oryginalny zaślepiony - wkręciłem tam korek spustowy z magnesem. Syf się nie zbiera bo przy wymianie oleju wystarczy odkręcić jedna z dolnych śrub mocowania "plastra" rozrządu i wszystko ładnie spłynie. Są gdzieś foty na forum - też poszukam!!
darek - 8 Czerwiec 2018

dzięki za info
ale czekam na szczegóły jak pisałem wyżej

andrzeja - 8 Czerwiec 2018

Zadzwoń do Kazia i wszystkiego się dowiesz.
Jarek - 8 Czerwiec 2018

Ja mam u siebie zrobione tak, bez spawania.



Na dole trochę się odkłada syfu, ale w tym silniku jest tyle zakamarków że wszędzie może coś się odłożyć i wyskoczyć w najgorszym momencie. Myślę że pomysł ze śrubką spustową jest całkiem dobry.

dz@hym - 5 Sierpień 2018

Delikatne sprostowanie bo mogłem kogoś wprowadzić w błąd: otóż w bloku M72 oraz wczesnej Kachy (blok z żebrami z przodu) wystarczy odkręcić wkręt plastra rozrządu i olej spłynie , natomiast w nowszych blokach trzeba się dowiercić z góry do tego tego otworu ponieważ nadlew jest do samej ścianki dekla.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group