FORUM.REDMOTORZ.EU

Silnik i osprzęt - Zewnętrzny filtr oleju w Dnieprze domowym sposobem

kozichwost - 1 Październik 2012
Temat postu: Zewnętrzny filtr oleju w Dnieprze domowym sposobem
Wszyscy wiedzą, jak słabo wydajny filtr oleju ma silnik Dniepra. Zakup fabrycznego zestawu na zewnętrzny filtr za kwotę około 900zł wg uważam za rozwiązanie mało racjonalne, zwłaszcza, że zestaw ten wg mnie będzie dużo bardziej czuły na zużycie przedniej podpory niż oryginalne rozwiązanie. Okazuje się, ze można bardzo łatwo przerobić:

1 – naciąłem w przedniej podporze kanał olejowy prowadzący olej z pompy do przedniego czopa wału korbowego i podjechałem z podporą i blokiem do znajomego spawacza aluminium. Poprosiłem o zaspawanie naciętego kanału, oraz zaspawanie jednej części podpory i bloku. Na foto poniżej miejsca spawów (czerwona strzałka nacięty i zaspawany kanał, niebieskie strzałki zaspawane części podpory i bloku)

2 – wróciłem do domu, założyłem chwilowo przednią podporę i nawierciłem wiertłem Ø 6,5mm nowy kanał olejowy w podporze

I w bloku, z czego sam początek kanału w bloku rozwierciłem i nagwintowałem gwintem M14x1,5.
Następnie rozwierciłem wiertłem Ø 6,5mm kanał idący od przedniego czopa wału do czujnika oleju. Samo gniazdo czujnika zostało nagwintowane gwintem M14x1,5.

3 – następnie podjechałem do sklepu z hydrauliką siłową – tam między innymi dorabiają węże do koparek – i zakupiłem 4 komplety takich łączników. Nypel ma z jednej strony gwint M14X1,5 – z drugiej taki jak nakrętka na króćcu.

4 – w sklepie hydraulicznym kupiłem taśmę teflonową do uszczelniania gwintów – tą którą stosuje się zamiast pakuł. Owinąłem nią gwinty na nyplach – te wkręcane w blok – i wkręciłem nyple. Jeśli w czasie eksploatacji takie uszczelnienie okaże się niewystarczające, nyple wkręcę z podkładkami miedzianymi, bądź o-ringami.

5 – wkręciłem drugie części zakupionych łączników

6 – z wałka aluminium dotoczyłem podstawę filtra oleju. Element łączący podstawę filtra z filtrem dotoczony ze stalowego sześciokąta.

7 – następnie nawierciłem i nagwintowałem otwory – oczywiście M14x1,5mm

8 – Wkręciłem pozostałe dwa elementy gwintowane – uszczelnienie oczywiście taśma teflonową.

9 – Kupiłem metr zbrojonego węża do paliwa i oleju, złożyłem wszystko do kupy i przykręciłem filierek oleju. Mniejszego filtra z zaworem zwrotnym nie udało mi się znaleźć.

Zostało jeszcze nawiercić w podstawie filtra otwór na czujnik ciśnienia oliwy. Jak na razie nie nawiercam, bo nie wiem gdzie zamontowany będzie filierek.

Teraz olej zassany przez pompę na początku przepłynie przez zewnętrzny filtr oleju później wróci do silnika, podany zostanie do odśrodkowego filtra, który w silniku zostanie tylko po to, że trudno się jego pozbyć. Z odśrodkowego filtra oliwa popłynie prosto na czopy korbowe.
W tej chwili jestem na etapie usprawniania pompy oleju – niewielkim kosztem da się je poprawić – nie tylko przez szlifowanie korpusu i metalowej przekładki. Jeśli poprawienie pompy przyniesie spodziewane efekty – rozważę montaż chłodnicy oleju – z wyprowadzonym układem smarowania poza korpus silnika to już nie jest skomplikowane.
Filtr oleju zastosowałem z zaworem zwrotnym – żeby silnik po uruchomieniu nie chodził za długo bez smarowania w przypadku, kiedy podczas postoju olej spłynie z układu smarowania.
Testy wiosną 2013.

gazia - 2 Październik 2012

Witam, serdecznie, jeżeli nie zamontowałeś jeszcze silnika to mam propozycje, aby w otwory kanałów olejowych wkręcić przelotowe broki. Niestety pasowanie podpory razem z blokiem silnika ma wiele do życzenia i w miejscach łączenia będziesz miał bardzo duże wycieki ( spadki ciśnienia) tym bardziej ,że jest tam olej pod ciśnieniem. Na początku gdy olej jest zimny będzie dobrze ale gdy silnik i olej się rozgrzeje będzie tryskać aż miło.
_____ ______
--------

brok
--------
_____ ______

Nie bez powodu otwór do czujnika oleju ma tak małą średnicę i znajduje się w środkowej części odlewu.
Pozdrawiam Gazia.

TYTUS 11 - 17 Październik 2012

Jeśli chodzi o pompę.Polecam tulejowanie nowej pompy (lub starej po przeszlifowaniu wałków)
oraz podpory w miejscu gdzie się obraca wałek pompy.Ja tulejowałem tulejkami z fosfor brązu.Efekt-ciśnienie w czasie jazdy 4-5 .Na rozgrzanym silniku na wolnych 2-2.5.Mam zamontowany manometr w miejscu czujnika.Zdjęć niestety nie zrobiłem a nie ma powodu
rozbebeszać silnika:).Oczywiście trzeba dbać o osiowość i zrobić to precyzyjnie.

kozichwost - 7 Listopad 2012

Przyszła pora na pompę. Złożyłem ją do kupy - zamocowałem w imadle, podałem napęd z wiertarki i podałem jej olej. Na zimnym oleju i bez ciśnienia oliwy na wyjściu z pompy są ogromne przecieki przez osie kół zębatych. Poszedłem więc do spawacza - już kolegi po spawaniu bloku i zaspawałem osie

Koniec z przeciekami w tym miejscu.
.
Spawanie wymusiło delikatne skrócenie osi kół zębatych - skróciłem dosłownie o 2mm.
.
Dekielek pompy wyrównałem na magnesówce. Złożyłem pompę do kupy zamocowałem w imadło, podałem napęd z wiertarki i "kręciłem pompą" na sucho kilkanaście sekund - dzięki temu sprawdziłem, czy pompa jest właściwie wykonana - u mnie okazało się, że osie kół zębatych pracują idealnie prostopadle do dekielka pompy:
.
Następnie rozebrałem zawór przelewowy pompy i uszczelniłem gniazdo jego kulki poprzez rozklepanie go przez kulkę - mówiąc prościej wziąłem pobijaka i uderzyłem 3 razy młotkiem w kulkę - oczywiście z siłą w granicach rozsądku, po czym zawór złożyłem.
Zostało jeszcze na płycie traserskiej skasować luz poosiowy kół pompy i będzie gotowa do montażu.

Bąq - 7 Listopad 2012

Nie chce się czepiać, ale trochę od dupy strony ;)

Trzebaj było osadzić nowe tuleje kół zębatych, tym bardziej,bo widać ,że ośka jednego trybu jest przytarta. Jak by był tam odpowiedni luz i koła nie wyżłobiły by w korpusie rowków, a powierzchnia pod koła też nie wygląda za ciekawie, to olej by nie szedł tamtędy. A tak nadal ciśnienie będzie Ci spindalać, bo tryby nie dochodzą powierzchnią do korpusu pompy. Olej powinien był być trzymany między zębami, a Tobie uciakał pod koła i wyrobione tulejki. Po zaspawaniu tych otworów o wymianie tulei możesz pomarzyć. Rozwiązanie będzie działać, ale nie będzie to 100% sprawności tej pompy.

gazia - 8 Listopad 2012

Witam, proponuję zrobić mimo wszystko po malutkim otworku np.0,6 w zaspawanych miejscach dzięki temu ośki się nie zatrą.
Pozdrawiam Gazia.

nagar - 9 Listopad 2012

Może lepiej wykonać otwory przelotowe w obudowie w połowie długości otworu na oś tryba lub tuż przy samym zaślepieniu (spawie) Ciśnienie oleju wtedy będzie pracować jak na panewce a olej nie będzie wychodził poza obudowę pompy?



Navaho - 13 Listopad 2012

Dla tych co nie chcą bawić się w wykonanie podpory filtra http://www.garbusy.home.p...roducts_id=1869
i rzeczywiście jakaś śruba przelotowa powinna być chyba wkręcona bezpośrednio w podporę wału.Edit:na drugi dzień od zamówienia kurier przyniósł do domu(dokładnie dzisiaj)

jbr - 13 Listopad 2012

Takie mocowanie to świetna sprawa. W moim Moto Guzzi Nuovo Falcone mam podobne. Poniżej patent z netu
http://www.dnepr.at/gerhard/stf04.jpg
http://databikes.com/imgs..._1974_2_lgw.jpg

nagar - 12 Maj 2013

Testy stacjonarne filtra zewnętrznego oleju wg pomysłu kozichwost przebiegły pomyślnie silnik się nie zatarł. Dzisiaj będę testował układ na drodze. :mrgreen:
kozichwost - 12 Maj 2013

Mój egzemplarz też działa - jak na razie na postoju. Ja na testy drogowe muszę jeszcze kilka dni poczekać. ominąłem odśrodkowy filtr oleju w bardzo prosty sposób
TYTUS 11 - 15 Maj 2013

To spawanie to półśrodek,zębatki pompy i tak mają luzy.Powycierają wszystko co się da.
Ja poszedłem inną drogą.Wstawiłem tuleje brązowe w otwory pompy i podpory.Przedtem przeszlifowałem wałki zębatek.Ciśnienie na zimnym silniku przy oleju 20w50 na wolnych obrotach 4 atm.W czasie jazdy waha się od 4 do 6 atm.Jeśli olej jest dobrego gatunku,wymieniany w miarę często i pompa daje dobre ciśnienie to wszelkie kombinacje z filtrami moim zdaniem są bezcelowe.Maluchy latały na odśrodkowych filtrach na Selektolu i nic się nie działo.Ale to moje prywatne zdanie. :mrgreen:

nagar - 15 Maj 2013

Jaki olej używasz syntetyczny pół czy mineralny?
TYTUS 11 - 16 Maj 2013

Motul 20W50 mineralny
nagar - 16 Maj 2013

Przy mineralnym spokojnie da radę odśrodkowy tylko przy czyszczeniu odśrodkowego trzeba wyczyścić też wał. Przy oleju syntetycznym filtr odśrodkowy to co wyłapie to przy większej temperaturze i ciśnieniu z powrotem wypłucze. Takie jest moje zdanie.

[ Dodano: 23 Maj 2013 ]
Filtr zewnętrzny działa :mrgreen: , zrobione pierwsze 100 km: ciśnienie jest, brak opiłków w oleju i zbędnych wycieków.

[ Dodano: 26 Maj 2013 ]
Kolejne 100 km ciśnienie oleju jest, wysztko działa nic się nie zatarło, filtr oleju zdaje egzamin.

[ Dodano: 15 Czerwiec 2013 ]
400 km zrobione filtr oleju wymieniony, silnik zalany Świerzym olejem 10w60 (syntetyk) wszystko działa.

[ Dodano: 19 Czerwiec 2013 ]
To jest korek z magnesem i obcięta puszka z filtra z resztką oleju w którym są opiłki.





[ Dodano: 22 Czerwiec 2013 ]
1000 km od remontu, filtr zewnętrzny działa ciśnienie też jest.

kozichwost - 26 Lipiec 2013

Mój zestaw oblatany w motocyklu solo. Ciśnienie jest nawet po 50km ciągłej jazdy motocyklem na dotarciu gdy stoi na przejeździe kolejowym i puka na wolnych.
gandzo85 - 14 Styczeń 2018

A co sądzicie o miskach olejowych z doczepionym do nich zewnętrznym filtrem oleju? Wtedy taki filtr jest przed pompa oleju? Nie będzie to stanowiło oporu dla pompy? Ma to sens, czy lepiej dać za pompą tak jak opisał kozichwost?

Jestem na etapie przebudowy filtrowania oleju i uszczelnienia podpory.

kozichwost da się pozbyć odśrodkowego filtra oleju. Wystarczy:

1. zaspawać otwór idący z walu do filtra odśrodkowego

2. zaspawać w wale otwór przez który olej wraca z filtra odśrodkowego na panewki

3. następnie trzeba przewiercić dodatkowy otwór w wale, na obok fabrycznego otworu w wale/tam gdzie podpora wału podaje olej w wał, który uprzednio szedł do filtra odsrodkowego.
Nawiercany otwór musi być prostopadły i dojść do zaspawanego kanału w punkcie opisanym powyżej tj nr 2.

I w ten sposób olej trafia nam z podpory do wału i od razu na panewki.
Co do podpory będę wkładał simmeringi. Po pozbyciu się odśrodkowego filtra oleju, można bardzo łatwo dobrac simmeringi i zabezpieczyc je przed wysunięciem.

Dawid1981 - 15 Styczeń 2018

Pozbaw silnik fabrycznej LIPYYYYYYYYYYYYY a nie filtry hihihihi i inne bajery
kozichwost - 23 Styczeń 2018

Nie chciałem spawać wału, ponieważ gdyby patent z filtrem nie zadziałał, byłbym jeszcze i wał w plecy. Zamiast spawania dotoczyłem zaślepkę przykręcaną zamiast filtra, takie połączenie kanałów w wale.
Dawidzie silnik dniepra najbardziej boli właśnie brak sensownego filtra oleju i lipne głowice... Z resztą da się żyć.
Ja projekt zarzuciłem po ***** jaki mnie opanował gdy pękł mi blok. Ale nagar jeździ na tym patencie, zrobił coś koło 40 tysięcy na komplecie panewek i gdyby nie awaria czegoś innego pewnie drugie tyle by zrobił. W każdym razie chwali...

Daro - 23 Styczeń 2018

dobry filtr na pewno jest dobrym rozwiązaniem i to nie podlega dyskusji,lecz jeśli ktoś się nastawia,że tym rozwiązaniem załatwi znaczną część problemów,to jest marzycielem.W moim odczuciu im mniej części ruskich,tym mniejsza awaryjność.Czytałem o niemcu,który w swoim MT-16 wymienił wszystko ,co dało się zastąpić cywilizowanymi zamiennikami i bez filtra i zmian w konstrukcji silnika przejechał 110 tys.
Dawid1981 - 23 Styczeń 2018

Daro napisał/a:
dobry filtr na pewno jest dobrym rozwiązaniem i to nie podlega dyskusji,lecz jeśli ktoś się nastawia,że tym rozwiązaniem załatwi znaczną część problemów,to jest marzycielem.W moim odczuciu im mniej części ruskich,tym mniejsza awaryjność.Czytałem o niemcu,który w swoim MT-16 wymienił wszystko ,co dało się zastąpić cywilizowanymi zamiennikami i bez filtra i zmian w konstrukcji silnika przejechał 110 tys.


Ooooooooooooooo właśnie heh :) )) i tego się trzymajcie :) ))).126p nie ma typowego filtra tylko odśrodkowy który się skrobie jak odrzutniki na wale w rusku i co???? do 200 tys potrafił przelecieć normalnej jazdy heh.Zamówić buca z odkuwki 40HM ulepszonego cieplnie do 280-320HB dać do dobrego warsztatu żeby wał wytoczyli ,czopy zrobić z naddatkiem 0,2-0,3mm i zahartować indukcyjnie do 50-57HRC na głębokość 1,5mm i na szlifierkę do wałów z luzem na poduszkę olejowa panewki 0,029-0,069mm wyważyć i beton.Tylko kasa dobrze poszukać i się napewno da opanować nawet na zwykłej tokarce i frezarce nie CNC :) .Korby tak samo ale te juz sa kute wiec luz.Na głowice i klawiatury mam juz plan ale muszę nabrać chęci haha.Właśnie z 40HM są robione kute korby ,wały do wyczynowych silników.Albo z 34HNM też można wystrugać :) .
http://multistal.pl/ofert...-1_7225-42crmo4

Daro - 23 Styczeń 2018

Większym zagrożeniem dla panewek jest niewydolna pompa oleju w połączeniu ze złą konstrukcją kanału olejowego,który sprawia,że siła odśrodkowa utrudnia dotarcie oleju do drugiej panewki przy wysokich obrotach.W zmodernizowanym silniku w którym zamontowano filtr wymienny zmodernizowano także magistralę,która sprawia,że olej bez trudu dociera przy znacznie niższym ciśnieniu.Silnik Dniepra nie odbiega konstrukcyjnie bardzo od średniej z tamtych lat,ale jakościowo bardzo,dlatego też inne silniki wyposażone w filtry odśrodkowe,czy śmieszne siatkowe jeździły a on nie.Motory z gwiazdkami na częściach,pokazują wyraźnie w czym problem.
Dawid1981 - 23 Styczeń 2018

Ale w dnepie wały pękają nagminnie bo są z kiepskiej jakości materiału,słabo wykonane i źle wyważone.Wiec bym sie nad tym skupił a pompę dorwać dobra i zahartować koła zębate bo są miekkie jak kupa zazwyczaj i w dolnych ,dnieprach i uralach co zawsze robiłem i taka pompa z jest na wieki.A jakby wał był oki to nawet gdy obróci panewe nie powienien pęknąć.
kozichwost - 23 Styczeń 2018

Kupiłem w Kijowie kilka lat temu ten zestaw na wwymieny filtr oleju. Wnikałem w kanały w wale i były identyczne jak w silniku z filtrem odśrodkowym. Zestaw sprzedałem i wyrzeźbiłem sobie swój patent opisany w tym temacie. Niestety odśrodkowy filtr oleju w dnieprze w przeciwieństwie do malucha nie działa. Nigdy podczas grzebania nie miałem w nim czego czyścić. Jedyne filtrowanie oleju odbywa się w wale korbowym i tam syfu potrafi byc cholernie dużo. To jak działa filtrowanie oliwy w tych silnikach widać pięknie po założeniu magnesu w korek spustowy. Po 500 km magnes cały zapaprany. W tamtych czasach ludzie montowali na ssaniu pompy filtr od smarta. Ok wał i głowice miały już czysty olej, a cylindry nadal smarowanie były pastą ścierną składającą się z oleju i opiłków....
Pękanie dnieprowych wałów nie jest spowodowane układem smarowania, tylko
1 - brakiem osiowości otworów na łożyska wału
2 - brakiem luzu poosiowego wału, który się nagrzewa
3 - brak podparcia dodatkową panewką środka wału

Pomijam niefachowy kowalski montaż, wady materiałowe

Jerzy - 24 Styczeń 2018

Tak czytam kolegów wypowiedzi i dochodzę do wniosku, że jak się wszystkiego w silniku nie wymieni na dorobione to ten motocykl nie będzie jeździł. No może i tak, chociaż przeczy temu fakt, że tysiące Dnieprów jeździło i dalej się toczy na Ukrainie, w Kazachstanie i innych bardzo odległych rejonach świata. Fakt, że konstrukcja jest nie taka zła, bo to generalnie rozwiązania zerżnięte z BMW I Zundappa tylko materiały i wykonanie są do d..py. Pozostaje więc zaakceptować taki stan rzeczy i po prostu nie katować motocykla. Można też, co już wielu zrobiło, zmienić silnik na BMW i walczyć z pozostałymi radzieckimi częściami, które nie wytrzymują obciążeń mocniejszej jednostki. Podążanie jednak drogą, którą proponuje Dawid to ślepy zaułek. Z ekonomicznego punktu widzenia to nie ma sensu, bo z gówna miodu nie zrobisz. Dorabianie wału korbowego, korbowodów, całej mechaniki itp w dzisiejszych czasach będzie kosztowało równowartość kilku czy wręcz kilkunastu Dnieprów. W efekcie takich przeróbek jak silnik będzie dobry to skrzynia czy dyfer nie dadzą rady. Potem zawieszenia, rama, koła itp. Nakłady o których pisze Dawid będą kosmiczne, bo technicznie da się dzisiaj zrobić wszystko. Pytanie tylko po co. Żeby sobie czy innym udowodnić, że można? No można, to wiedzą wszyscy. Moim zdaniem wystarczy poświęcić się porządnemu doborowi i montażowi oryginalnych części, ew. niewielki tuning podstawowych układów (może właśnie smarowania, chociaż tu koszt przewyższa uzysk) i jeździć z głową. Do katowania w terenie lepsze są endurki a na szosie zwykłe BMW lub Moto Guzzi.
Dawid1981 - 24 Styczeń 2018

No tak z ruska nie zrobi się Japonii ale jeżeli ktoś naprawdę chce mieć jak najlepszego mocnego i mało awaryjnego ruska to nie spogląda na koszty tylko robi konkretnie z jak najlepszych materiałów i jak najlepszej jakości wykonania .Nie zawsze wyjdzie ale są uparci ze sie nie poddają haha. Niektórzy też nie chcą innego moto z wozem tylko ruska i ja do nich należę bo jest klimat dobry :) a silniki bmw wiadomo że są dobre ale tez się je da poprawić jak większość starszych jednostek napędowych bo maja sporo zapasu i jest z czego skrobnąć i też sie psują jak się nie zadba.Dobrze zestrojony i zrobiony silnik słychać już po samym dźwięku.Każdy robi co zechce ze swoim sprzętem i to jego indywidualna sprawa.To że napisałem że można tak opanować wał to nie znaczy że komuś coś narzucam i wcale nie sa takie koszta jak opisujecie bo zależy jak głęboko się siedzi w temacie i jakie się ma pomysły heh.W dnieprową skrzynie mozna wpakować 300zl ale można też 2500zl :) )) a obie bedą smigać dlużej lub krócej .Raz trafiłem na takie koło 3 biegu cccp co miało twardość koło 70 HRC haha i jeździ do dzisiaj w jednej ze skrzyń .
brzytwa - 25 Styczeń 2018

kozichwost napisał/a:
Kupiłem w Kijowie kilka lat temu ten zestaw na wwymieny filtr oleju. Wnikałem w kanały w wale i były identyczne jak w silniku z filtrem odśrodkowym.

Bo te wały były przetaczane ze zwykłych. Takie "półokrągle" kanały to miały specjalne wały do wyścigów i tylko 10 wałów składanych, a nie odlewanych ze skokiem 71 mm do nowego silnika, który nie wszedł do produkcji, bo fabrykę zamknęli. Oryginalny wał od Dniepra wytrzymuje wg fabrycznych badań do 40-45 KM. Na tych specjalnych nie ma już takich ograniczeń.

BALON - 1 Luty 2018

czy ktoś ma zamontowaną podstawe filtra z garbusa lub jakiegoś innego gotowca?
gdzie macie zamontowaną podstawe w ramie ?

pomału się przymierzam do patentu
czy filter odśrodkowy będzie obniżać sprawność lub ciśnienie oleju z tego całego patentu?

kozichwost - 1 Luty 2018

Filtr odśrodkowy nie powinien niczego pogarszać. Filtr oleju montowaliśmy z Nagarem obejmą zamocowaną do przedniej szpilki silnika pod sanką ramy. Podstawy filtra były toczone z wałka aluminium. Jak trzeba znajdą się rysunki. Kluczowe w tym patencie jest zamontowanie malutkiego filtra z wbudowanym zaworem zwrotnym. Malutkiego żeby nie przekszkadzał a zawór zwrotny jest po to, żeby na postoju olej z magistrali nie spływał, bo po uruchomieniu silnika wał przez chwilę byłby bez smarowania. Ja zamiast filtra ośrodkowego miałem założoną wytoczoną jego zaślepkę która miała za zadanie tylko przeprowadzić olej. Jak trzeba znajdą się i rysunki techniczne i oznaczenia filtra oleju.
BALON - 8 Luty 2018

zdecydowałem się na patent :P
poproszę o wszystkie możliwe rysunki, wymiary i patenty ;) ;)

Dawid1981 - 9 Luty 2018

BALON napisał/a:
zdecydowałem się na patent :P
poproszę o wszystkie możliwe rysunki, wymiary i patenty ;) ;)

Sam wymyślaj a nie zagapiaj hehehhe .

kozichwost - 9 Luty 2018

Może zgapiać. Nie ma nic przeciwko, jeśli opłaci tantiemy, znaczy się postawi flaszkę na imprezie ze słowami "zadowolony jestem"
Uzbrój się w cierpliwość. Na tą chwilę znalazłem notatki jaki filtr oleju należy kupić (dokładne oznaczenie) oraz rysunek w cadzie podstawy filtra. Na obecnym komputerze cada nie mam, więc próbuję to ugryźć jakąś przeglądarką i zrobić z tego PDFa. Znalazłem w garaży PROTOTYP zaślepki dnieprowego filtra olelu, jaka jeździła u mnie. Trzeba wymienić oring uszczelniający i tyle. Jednak uprzedzam - to nie są tanie rzeczy - oddam za koszt wysyłki :)

kris-tofer - 9 Luty 2018

wez se kup silnik z urala m67 i bedziesz mial filtr oleju jaki zechcesz a sam silnik mniej problematyczny i bez kombinacji.

A i za ta cenna rade nie musisz nic placic ani flaszki kupowac :)

kozichwost - 10 Luty 2018

Nikt nigdzie nie pisał, że flaszka ma być kupna. Milej widziane są produkty nieakcyzowane. Po zastosowaniu tego patentu wał i panewki dnieprowe stają się nieśmiertelne, czego nie można powiedział o wale urala
kris-tofer - 10 Luty 2018

Czyli chcesz mi powiedzieć, że po tych całych zabiegach i kombinacjach wał już nigdyvw pół się nie złamie :)
kozichwost - 10 Luty 2018

Nawet jeśli się złamie, to wyjmiesz z silnika złamany wał z idealnym czopami i panewkami. Sprawdzone organoleptycznie. Jeśli w silniku posypie się coś innego i piłki pójdą w olej to to rozwiązanie je wyłapie na panewki nadal dając czysty olej. To też już sprawdsone. Po zmieleniu kół rozrządu olej praktycznie czysty, wał ideał a w filtrze w środku kupa gruzu
kris-tofer - 11 Luty 2018

No wiadomo ze filtrowanie oleju duzo pomaga. Ja mialem z silnikiem dnieprowym sporo problemow ale to tez uczylem sie na nim dopiero. Ale i zeby duzo na nim jezdzic to trzeba sporo poprawic l. Ale sprawny silniczek sam w sobie dobry. Do poki jezdziem na tym silniku to targał niezle. Zawsze mialem problem z glowicami przez zly ich remont, wal uwalony, duzo pobieral oleju peoblem z cisnieniem oleju i tloki almota zrobily mi biede bo wywalilo zabezpieczenia sworzni z kawalkami tloka heh i sie tak mielilo miedzy tlokiem a cylindrem.
Uralowy silnik wyremontowalem zgodnie ze sztuka magistrala olejowa pod filtr juz byla wiec dalem tylko nadsyawke pod samochodowy i co tam wiecej robic. Juz nic lepszego sie nie dalo. Zrobilem na nim okolo 800km i docieram a przez te sama ilosc km na dnieprze zrobilem 3 remonty glowic dwa waly i tloki z cylindrami poszly w *****. wiec se dnieprasa odpuscilem i z urala jestem zadowolony. Ale dniepras mial moc i zamiatal konkret. ural z reszta tez.

Dawid1981 - 11 Luty 2018

kozichwost napisał/a:
Może zgapiać. Nie ma nic przeciwko, jeśli opłaci tantiemy, znaczy się postawi flaszkę na imprezie ze słowami "zadowolony jestem"
Uzbrój się w cierpliwość. Na tą chwilę znalazłem notatki jaki filtr oleju należy kupić (dokładne oznaczenie) oraz rysunek w cadzie podstawy filtra. Na obecnym komputerze cada nie mam, więc próbuję to ugryźć jakąś przeglądarką i zrobić z tego PDFa. Znalazłem w garaży PROTOTYP zaślepki dnieprowego filtra olelu, jaka jeździła u mnie. Trzeba wymienić oring uszczelniający i tyle. Jednak uprzedzam - to nie są tanie rzeczy - oddam za koszt wysyłki :)

Żartowałem przecież .Wiadomo że sprawdzone projekty sie stosuje do woli :) )) jeżeli ktoś się podzieli.:) Powerrrrrrrrrrr !!!!!!!!!

BALON - 12 Luty 2018

flaszka domowych maszketów napewno się znajdzie :P
a myśle że układ smarowania nie będzie identyczny jak u Pawła ale będę się na nim wzorować ;)

kris-tofer - Dzisiaj 18:59

Panowie a co z filtrami wkrecanymi w miske olejowa jeszcze przed pompa? czy filtr przed pompa bedzie mial gorsze dzialanie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group