Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
blok silnika
#1
Jln ty masz rozebrany silnik taka ciekawostka. Wczoraj wymieniłem wyrobioną tuleję zawieszenia silnika - przednią tą przez którą przechodzi szpilka przednia do mocowania silnika w ramie. Zauważyłem że wewnątrz jest olej po oczyszczeniu dał bym głowę, pośrodku w górnej części jest otwór, przecież to niedorzeczne ! Zobacz proszę w swoim bloku czy widać od wewnątrz bloku jakiś otwór. Mnie tam sączy się olej.
Odpowiedz
#2
Taki objaw miałem w poprzednim bloku silnika. Wymieniłem tą tulejkę aluminiową (bo była bardzo wyrobiona) a wstawiłem w to miejsce rurkę z nierdzewki wklejoną na Loctitte, O d tej pory nie miałem wilgotnych szpilek. Tam, co prawda nie było żadnego otworu, ale odlew miał jakieś purchle powietrza w sobie, tak że tam i w innych miejscach gładki korpus potrafił się "spocić". To taki niespodziewany "dodatek" do ich złotej myśli technicznej. Kiedyś dostałem resztkę takiego specyfiku w sprayu, którym pryska się na metal, po kilku minutach wyciera do sucha, a następnie pryska się na to specjalnym talkiem (też w sprayu) i jeżeli jest jakaś szczelina, czy otwór, którego nie widać gołym okiem, to po tym zabiegu będzie go widać. W ten sposób nowy korpus silnika został "naprawiony" w kilku miejscach, przywracając mu "rabotosposobno??"
"made in charaszo", czyli pasowanie lekko wpadane, albo mocno wbijane.
Odpowiedz
#3
Znaczy są normalne w takim razie, wybiję tę rurkę i dam.... no właśnie czy jest specyfik żeby złapał w zaolejonym miejscu ?
Odpowiedz
#4
Nie sądzę. Weź strzykawkę, polej obficie i przenicuj jakąś szmatą przez ten otwór, to wyczyścisz do czysta. Przynajmniej, ja tak bym zrobi ?
"made in charaszo", czyli pasowanie lekko wpadane, albo mocno wbijane.
Odpowiedz
#5
Ten olej to drobna sprawa, poczekam do wymiany oleju spuszczę całość żeby się nic nie sączyło i wtedy zrobię tak jak mówisz, dzięki.
Odpowiedz
#6
jln napisał(a):Tam, co prawda nie było zadnego otworu, ale odlew miał jakieś purchle powietrza w sobie, tak że tam i w innych miejscach gładki korpus potrzfił się "spocić".

Ja zrobiłem kiedyś test i palnikiem (takim małym zasilanym z butli do uzupełniania zapalniczek) podgrzałem karter silnika . Wiecie jaki fajny widok jak silnik zaczyna sie pocić Smile I to takim "rozwodnionym olejem"
MacBrus
BMW R1100GS 1996
JUNAK B20 1961
SHL M17 Gazela 1969
WSK 175 W2 S1 SPORT 1975
WSK MO6B3 1978
TOYOTA CORONA MARK II COUPE 1975
Odpowiedz
#7
Wykonałem szybką poprawkę, położyłem moto na boku wcześniej wyjąwszy przednią szpilkę opuściłem silnik na tyle żeby mieć dobry dostęp do otworów wymyłem elegancko rozpuszczalnikiem pod ciśnieniem bo z dużej strzykawki wysuszyłem nagrzewarką zapuściłem loctitte a na koniec widoczne szparki zalałem dobrym klejem pt. chemical metal i gucio. Operacja szybka i skuteczna ..............na pół dnia bo potem znowu zaczęło się ślimaczyć i pod kapywać. Jln jaki zastosować Loctitte ? McBrusie w beemkach nie ma tej finezji kapiących miejsc kiepskich materiałów. Od jesieni zaczynam budowę następnego moto na bmce. Nadal poszukuję silnika kompletnego z dyfrem .
Odpowiedz
#8
Jeśl chodzi o Loctitta to używam tylko "620" wypełnia szczeliny nawet do 0,25mm
"made in charaszo", czyli pasowanie lekko wpadane, albo mocno wbijane.
Odpowiedz
#9
Chłopaki a kranik to też na Loctile ? czy dać oring - jak sądzicie ?

Pozdrawiam
Mniej kombinować i wydziwiać, a więcej jeździć....   "I personally prefer after a 300-700km ride rather a good bottle wine then oily fingers, also the landscape is usually more worth to see than the charging control lamp."
Odpowiedz
#10
Wykonałem samemu uszczelkę - no i jak zawsze - gwint owijam teflonem nie robi problemów . w tym miejscu raczej bym darował sobie klej. Chociaż, nikt tam przez kilka tysięcy raczej nie będzie zaglądał, ale pytanie jak to potem odkręcić - ani podgrzać dobrze, .....
Odpowiedz
#11
uszczelka to szerokie pojęcie - z czego ją zrobiłeś?
Mniej kombinować i wydziwiać, a więcej jeździć....   "I personally prefer after a 300-700km ride rather a good bottle wine then oily fingers, also the landscape is usually more worth to see than the charging control lamp."
Odpowiedz
#12
Dociąta z kegielitu- jakiejś miękkiej odmiany - cienkiej. Oryginalnie stosowana pod kołnierz węża wodnego, w którymś z samochodów Kia. Zaadoptowałem gotową uszczelkę o podobnej średnicy wew. - okroiłem pięknie z zewnątrz, posmarowałem cieniutko silikonem skręciłem i jest pięknie, no i te gwinty o których wspomniałem - wcześniej próbowałem na miedzianą podkładkę - puszczało, potem na aluminiową, którą się zagniatało przy skręcaniu - też nie trzymała, a uszczelka trzyma.
kranik napsuł mi kwi zwłaszcza uszczelnienie odstojnika - to było szczególnie wkurzające. Uszczelkę odstojnika dorobiłem z materiału uszczelniającego pojemniki olejowe - po odkręceniu korka wlew jest zabezpieczony gąbczastą podkładką olejoodporną - dociąłem odpowiedni wymiar i trzyma - wcześniej próbowałem na miedzianą ale gniazdo przylgni - te wew. było skoszone i podkładka nie dociskała dość dobrze - cała reszta splanowana, podkładką tradycyjnie wyżarzona i nie dawała rady, a oring puchł i po dwóch dniach robił się trochę dłuższy i zaczynał puszczać - a podobno olejoodporne - teraz mam święty spokój.
Odpowiedz
#13
Ja zawsze i wszystkie kraniki na podkładkę miedzianą dobrze odpuszczoną.
Odpowiedz
#14
Ja nabyłem w sklepie hydraulicznym.Uszczelkę do gorącej wody.nawet nie smarowałem niczym-trzyma cały czas bezproblemowo
Odpowiedz
#15
Ja też od niej zacząłem, ale naprawdę po chwili wpadła tam gdzie jej miejsce było - ale patrzcie na to z innego punktu widzenia , mój kranik jest kranikiem oryginalnym z 54 roku - z racji wieku może mieć odchyły - więc ja mu się nie dziwie i zrobiłem jak musiałem, aby działał.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Blok silnika ural pepe 5 1,736 16-02-2019, 18:16
Ostatni post: astride
  Dniepr blok 6v a 12v huser 2 1,551 03-03-2017, 20:34
Ostatni post: nagar
  Blok silnika ural maniek1234 9 3,090 20-01-2017, 17:23
Ostatni post: karrad13
  Blok silnika - nieszczelność kolcz 11 3,176 27-04-2015, 19:09
Ostatni post: Balu
  blok silnika Krzycho 11 2,927 11-02-2014, 08:34
Ostatni post: Saakaszwili

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości