Liczba postów: 246
Liczba wątków: 16
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Czesc , mam pytanie ,czy ktos z Was ma moze zdjecie lub moze zrobic fotke kieszonki smarowania tylnej panewki walka rozrzadu?
rozebralem silnik i wydaje mi sie, ze ta kieszonka smarowania ,a raczej otwor (znajdujacy sie przy zebatce skosnej napedu pompy olejowej ) jest za wysoko i posiada prog.
Sam walek tez nie zaglebia sie do konca w tej panewce tylko dochodzi do polowy, i tu przy wymianie lozyska zamierzam dac podkladke miedzy lozysko ,a walek, by go troszke wydluzyc i ta tylna czesc mogla lepiej pasowac. Walek w panewce siegal wlasnie do otworu smarowania.
Czy ktos z Was w uralu zakladal rurke przelewowa do lepszego smarowania rozrzadu?
Ja tak zrobilem w silniku dolnozaworowym i jest ok, ale czy to bedzie potrzebne w gornym i czy moze ktos z Was zaslepial tylko sam kanal odplywowy powodujac tym samym przeplywanie nadmiaru oleju przez lozysko walu?
pozdrawiam
zrobione sierpem i mlotem
•
Liczba postów: 1,414
Liczba wątków: 20
Likes Received: 1 in 1 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Feb 2006
Reputacja:
0
Z tą podkładką to może byc kiepski pomysł sprawdż najpierw jak krzywki trafiają na popychacze, ja dopychałem panewkę po rozgrzaniu bloku o jakieś 7mm i poprawiałem otwór smarowania.
Pozdrawiam
Pietroni
•
Liczba postów: 4,305
Liczba wątków: 36
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Feb 2007
Reputacja:
0
W ostatnio składanym przez nas silniku Sieniona krzywki nosiły ślady współpracy wyraźnie z boku,absolutnie centralnie,więc dało by się te 2-3 mm z takiego układu wydusić.
only diesel
•
Liczba postów: 351
Liczba wątków: 29
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 3
Dołączył: Dec 2008
Reputacja:
0
pepe napisał(a):Czesc ,
Czy ktos z Was w uralu zakladal rurke przelewowa do lepszego smarowania rozrzadu?
Ja tak zrobilem w silniku dolnozaworowym i jest ok, ale czy to bedzie potrzebne w gornym i czy moze ktos z Was zaslepial tylko sam kanal odplywowy powodujac tym samym przeplywanie nadmiaru oleju przez lozysko walu?
pozdrawiam
Cześć Pepe,
możesz wytłumaczyć o co chodzi z tą rurką? Możesz dodać jakiś szkic albo fotki?
Jak się to rozwiązanie sprawdza? nie zabierasz przez to za dużo oleju z wału?
Rozebrałem swój silnik - wygląda mi ta to, że tylko jedna z krzywek jest starta w połowie szerokości Zastanawie mnie to stasznie - czy blok żle rozwiercony czy wałek dziwny?
weterany się nie starzeją...
•
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 16
Likes Received: 0 in 0 posts
Likes Given: 0
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
krzywki w moim walku rozrzadu maja slady kontaktu z popychaczami na kazdej przesuniete prawie o okolo 2mm w kierunku tylu walka , wiec nie wspolpracuja cala powierzchnia. Silnika nikt wczesniej nie rozbieral , z tad wlasnie moj domysl by podlozyc podkladke miedzy lozysko ,a walek.
Ta rurka ma za zadanie wlasnie podniesc poziom oleju w komorze rozrzadu , co powoduje lepsze smarowanie kol rozrzadu i walu.Na dole w bloku jest otwor splywowy. Ta miedziana rurke umieszczam ciasno uszczelniam i ja stabilizuje, a gorna jej krawedz jest na wysokosci polowy kola zebatego na wale, kiedy ta komora sie wypelni olejem do tego poziomu to nadmiar zcieka do misy olejowej, a czesc oleju przechodzi przez lozysko 6207 na wale przedostajac sie tez intensywniej do odrzutnika oleju smarujac lepiej lozysko korbowodowe. w dolniaku tez olej troche wycisza kola rozrzadu.
Nie mam zdjec wiec tak Ci to opisalem ,a niewiem kiedy teraz bym to dorobil zeby je zrobic.
Mysle ze sobie to wyobrazisz :wink:
http://yfrog.com/j3dsc00110hfj
http://yfrog.com/10dsc00111tdj
[ Dodano: 28 Luty 2010 ]
http://yfrog.com/3mdsc00112fj
http://yfrog.com/jldsc00113ij
zrobione sierpem i mlotem
•
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 53
Likes Received: 20 in 16 posts
Likes Given: 87
Dołączył: May 2013
Reputacja:
3
Chciałbym zapytać o różnicę w budowie bloków silników Urala M62 /3 oraz 66. Kilka z nich już znam między innymi otwór smarujący lewy cylinder w starszym typie silnika przypada na godzinie mniej więcej szóstej. W moim M66 jest ona 11:00 Jak wygląda
Jeśli chodzi o przedni plaster domyślam się, że kanały olejowe doprowadzające do filtra oleju nie występują w starszych blokach ura0wych. CZysto hipotetycznie :5czy byłaby możliwość założenia wyżej wymienionego z filtrem oleju do starego bloku? Przerabiał to ktoś z Was?
Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
•