Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dodatkowe zabezpieczenie śruby mocującej sprzęgło
#1
Witam, czy stosujecie dodatkowe zabezpieczenia śruby którą mocuje się sprzęgło (przed odkręceniem), oprócz standardowej podkładki? Ja nie mam jakoś zaufania do połączeń stożkowych na klin zawsze mi się wydaje że jak trochę się odkręci śruba to zaraz zetnie klina. Podkładka standardowa wystarczy? Jako że mam zamiar nabyć w tym roku dnieprowca to trochę mnie ciekawi ten temat :grin: Myślałem nad takim rozwiązaniem(chyba banalne, pewnie ci co mają dostęp do techniki już to przerabiali) Confusedmile: ,ale początkujący w temacie rusów może jeszcze nie znają takiego rozwiązania :

http://img220.imageshack.us/img220/2444/ruba1.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/6003/sruba2.jpg
Odpowiedz
#2
Witam , powiem w ten sposób jeśli weźmiesz prawdziwy klucz dynamometryczny i właściwy moment ( instrukcja), to marne szanse aby to się kiedykolwiek odkręciło. Z praktyki wygląda to tak, że aby uzyskać moment jaki jest zadany przez fabrykę to trzeba 2 osób , klucza z zestawu powyżej 1/2 cala i długiej rurki , a największym problemem jest zablokowanie koła zamachowego aby się nie kręciło podczas dokręcania. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#3
Taki stożek wymyślił kiedyś ktoś i nosi on nawet nazwę tego kogoś,nie pamiętam nazwiska,przenosi on ogromne siły i sprawdza się bardzo jeśli jest dobrze spasowany czyli dotarty.Standardową podkładką nie jest sprężynka tylko płaska blaszana ustalona do koła zam.końcówką w otworze i bardzo dobrze spełnia swe zadanie.
only diesel
Odpowiedz
#4
Jeśli masz dobrze dotarty stożek nie trzeba stosować żadnych dodatkowych zabezpieczeń.
I tak radzę zrobić.
BMW-Boxer Może Więcej
Vivere militarie est!
Odpowiedz
#5
A tak z innej strony - połączenie na frez nie było by pewniejsze? Wiem że są połączenia na stożek i bez klina chyba były to w jakimś motocyklu BMW . Tam musiał być chyba perfekcyjnie dotarty stożek żeby to trzymało :mrgreen: . W znanych mi sprzętach to tylko pamiętam jak mój sąsiad przeklinał nad Mz 251 jak mu sprzęgło obróciło się na stożku co się o wsadzał żyletek :grin: Wytrzymywało parę kilometrów i lipa, nie wytrzymał i sprzedał moto :mrgreen:
Odpowiedz
#6
Jak masz dobrze dopasowany stozek to mozesz nawet niezakladac klina i powinno wszystko dzialac klin nietrzyma kola zamachowego. Niektore sportowe modele bmw nieposiadaly klina i chodzily bardzo dobrze.
Odpowiedz
#7
Dzięki z odpowiedzi - chyba niema co kombinować i trzeba zostać przy fabrycznym rozwiązaniu :grin:
Odpowiedz
#8
Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia jak koło jest osadzone na stożku jest spróbować je zdjąć. Siła jakiej trzeba do tego użyć mówi sama za siebie.
Adam Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sprzęgło k750 Szczepan 122 13 2,893 14-06-2018, 19:03
Ostatni post: Szczepan 122
  Sprzęgło gasi silnik na wysokich TheMaciej 27 10,012 04-06-2016, 21:31
Ostatni post: Balu
  Śruby mocujące gażniki Dniepr 16 Perkosz 4 3,334 19-05-2016, 06:08
Ostatni post: POLER
  śruby regulacji zaworów dolniak Marek 6 1,517 14-06-2010, 10:09
Ostatni post: motozgrzyt
  Zabezpieczenie sworznia tłoka - które lepsze krzysztof27 14 2,388 19-02-2010, 13:41
Ostatni post: emek2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości