Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wyciek oleju
#76
Żeby to naprawić musisz zdjąć cylinder, wypiąć zawory z sprężyn. Pod sprężynami masz talerzyk-podkładkę pod którą znajduję się owa uszczelka przez którą spindala Ci olej. Inaczej tego nie naprawisz. Luz powinieneś ustawić jak należy dla dobrej pracy silnika. 0.1 na ssacym i 0,15 na wydechowym.
Odpowiedz
#77
ok w sob to zobaczę chyba będzie lepiej od razu na obu zaworach wymienić przy jednej robocie... a co do luzu to też tak mam ustawione...
Odpowiedz
#78
Na obydwu zaworach koniecznie, bo szkoda pracy. Bym zrobił to też na drugim cylindrze, jak z jednej strony poszło to i niedługo z drugiej pójdzie.
Odpowiedz
#79
jeszcze nic nie rozbierałem ale dzisiaj trochę pojeździłem korzystając z pogody i wycieka tylko na pełnym gazie przy spokojniejszej jeździe nic...
Odpowiedz
#80
No to wystarczy przeć na manete i nie będzie wycieków- proste i tanie rozważanie Wink
Odpowiedz
#81
Bąq napisał(a):No to wystarczy przeć na manete i nie będzie wycieków- proste i tanie rozważanie Wink

jakoś mnie to nie pociesza...
Odpowiedz
#82
No, moja skrzynia chyba załatana - okazało się, że za płytko wbiłem bieżnię simeringu na wałek... :oops:

(na wsiakij słuczaj bieżnia i oring wymienione, wszystko zalane silikonem - jeszcze nie odpalałem, ale na stole ze skrzyni nie ciekło nawet gdy położyłem ją czopem wałka w dół)
Człowiek bez noża jest nagi, z nożem jest najwyżej bez ubrania.
Odpowiedz
#83
Nie zakładam nowego tematu bo dotyczy on wycieku.
Chodzi o wyciek oleju z cylindrów w Uralu.
Konkretnie z miejsca, które mogę opisać jako drugie żeberko cylindrów licząc od uszczelki pomiędzy cylindrem a głowicą.
Sęk w tym, że pomiędzy cylindrem a głowicą (czyli tam gdzie przychodzi uszczelka) nie widać wycieku.
Pojawia się on od dołu obu garów właśnie na drugim żeberku cylindra.
Tam gdzie idzie ta cienka rurka.
Czy jest możliwe, że ojej spierdziela po tej właśnie rurce?
Jest tam jakieś uszczelnienie oprócz uszczelki pod głowicę?
Miał ktoś podobny wyciek?
Jak sobie poradziliście?
Dokręcałem głowicę - bez zmian.
Odpowiedz
#84
Między cylindrem a głowicą jest tylko jedna uszczelka. Aluminiowa lub inna. Osłony lasek uszczelniaczy mocowane na wcisk trzeba pokryć warstwą masy uszczelniającej. Oczywiście całość najpierw odtłuscic. Możliwe że sika tamtędy właśnie. Ewentualnie z pod pokrywy zaworów. U mnie w w Uralu tak było a wycieki dodatkowo nasilone z powodu przestawionego zaworu odmy.. Confusedhock:
Pozdrawiam,
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#85
Uszczelkę głowica / cylinder mam aluminiową ( szczelną ).
Pokrywa zaworów szczelna (uszczelniana na na gumie ).
Osłony lasek popychaczy wychodzą właśnie z cylindra i idą przez 2 żebra cylindra ( tak jakby w środku - nim okryte) a następnie wierzchem właśnie od wysokości drugiego żebra cylindra.
Sęk w tym że idą one górą i ewentualny wyciek musiałby ściekać w dół.
Było by go widać.
A od góry jest sucho.
Ta cienka rurka (od dołu) wchodzi też na poziomie 2-giego żebra.
Jak ona jest montowana / uszczelniana?
Ona jest upaćkana w oleju.
Odpowiedz
#86
Problem rozwiązany. 
Konieczny był demontaż cylindrów i wybicie dolnej rurki. (a raczej jej wypchnięcie bo prawie sama wyszła )
Rurka została rozklepana / rozbita na końcach i dodatkowo wklejona na klej do łożysk.
Trzyma jak powinna. Wyciek ustał.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wyciek ze skrzyni SzarY 39 12,474 31-01-2017, 07:21
Ostatni post: Jerzy
  wyciek w nietypowym miejscu skrzyni dnieprowej marcysd 2 2,053 13-05-2013, 20:47
Ostatni post: jbr
  Reduktor wózka - wyciek oleju soviet 19 3,772 18-09-2010, 02:29
Ostatni post: MW-750
  Wyciek oleju z dyfra szkielet1981 37 3,351 28-05-2010, 14:05
Ostatni post: szkielet1981
  wyciek z uszczlniacza wachmistrz 4 1,446 13-10-2007, 12:09
Ostatni post: stepa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości