Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
drążki ( laski ) zaworów - dniepr górnozaworowy
#1
Macie może pomysł z czego dobrać drążki popychaczy lub z czego i jak przerobić?
Te które były wraz z silnikiem były trochę chyba krzywe kupiłem nowe i są w jeszcze gorszym stanie.
Objawy są takie że gdy ustawiam luz zaworowy i mam wsunięty szczelinomierz to gdy obracam drążkiem, to w jednym miejscu szczelinomierz jest luźny natomiast przy dalszym obrocie drążka szczelinomierza nie mogę wyciągnąć.
Odpowiedz
#2
Wyjmij i sprawdź czy są krzywe, przetocz je po czymś gładkim prostym, na przykład po szybie, jeżeli się uda możesz spróbować wyprostować.
Odpowiedz
#3
Sprawdzałem drążki poprzez przetoczenie ich na gładkiej powierzchni i jest widoczne ugięcie. Sprawdzałem w ten sposób kompletne drążki wraz końcówkami, próbowałem końcówki ściągnąć ale chyba trzeba je podgrzać lub schłodzić bo inaczej nie zejdą. Będę chciał te końcówki ściągnąć wtedy sprawdzę sam pręt może te końcówki są nabite krzywo. A jeśli chodzi o prostowanie to wydaje mi się że efekt można osiągnąć raczej na zasadzie chybił trafił bo ja nie mam na to konkretnego pomysłu.
Odpowiedz
#4
Dotocz sobie laski popychaczy z ludzkiego metalu. O ile pamiętam w dnieprach są one z aluminium ze stalowymi zakończeniami. Wg mnie porażka konstrukcyjna, szczególnie w wykonaniu kijowskim.
Pozdrawiam, Łukasz
Odpowiedz
#5
Ja mam takie doświadczenia :
1.końcówki lasek popychaczy trzeba wypolerować ,wiertarka + końcowy papier 2000.
2. śrubkę wspólpracującą poleruję za pomocą pasty zaworowej + końcówka laski
3.wglębienie w popychaczu bloku silnika też polerowalem jw.
4. luz zaworowy w Dnieprze zawsze bedzie zmienny, bo wybranie w popychaczu bloku silnika jest nie w osi, nawet do 0.2 mm, aby uzyskać ruch obrotowy laski.
5. trzeba dobrze oglądać wglebienia śrubek, jest w nich mnóstwo glębokich śladów po obróbce i czasem nie uda się ich usunąć. No i lepsze są śrubki jasne- chyba hartowane w soli- te czarne wydają sie bardziej miękkie.pozdrawiam.
Odpowiedz
#6
DZIEŃ DOBRY
Odpowiedz
#7
Drążki (laski) popychaczy były krzywe. Za radą kolegi z Rzeszowa który jest na tym forum założyłem drążki od Volkswagena Garbusa. Jedyną przeróbką było skrócenie ich. Luz zaworowy przy obrocie o 360 stopni jest taki sam. Czy to będzie działać nie wiem, kiepska pogoda aby się przejechać i to dokładnie sprawdzić. Silnik pali i tak jakby równiej pracował na wolnych obrotach.
A tak w ogóle to z tymi drążkami to tylko ja tak miałem czy ktoś jeszcze w tym temacie coś działał, bo na forum nic nie znalazłem- może przeoczyłem.
Odpowiedz
#8
Witam to jedna z podstawowych wad dniepra właśnie te laski, onesą po prostu za miękkie. Jeśli trafisz twardsze sprężyny to widać jak sięw łuk wyginają. Swojądrogą fajny patent z tymi vw muszę wypróbować. Właśnie taki drobiazg jest jedną z przyczyn szybszego zużycia silników dnieprowskich gdyż przez ich ugięcie zmieniają się znacznie fazy rozrządu i silnik nie pracuje prawidłowo. Pozdrawiam Gazela.
Odpowiedz
#9
Jak ktoś zastosuje te z garbusa to niech da znać jak to zrobić
Dniepr mt9-95%
ural m66 (na cywila)-W świecie
Ural m61-5%
Odpowiedz
#10
Ja jeżdżę na tych od VW garbusa i chyba jest dobrze bo silnik pracuje ładnie.
Przeróbka polegała na ich skróceniu poza tym reszta według mnie pasuje.
Jedyną wadą lasek od VW jest to że są grubsze od dnieprowskich trzeba to uwzględnić przy prowadzeniu ich przez osłony lasek (lubią lekko w jednym miejscu zawadzać ). Na to jak są laski ułożone w osłonach ma znaczenie ich długość oraz długość śrub zaworowych. Każda laska była indywidualnie pasowana do danego zaworu u mnie nie są wzajemnie wymienne.
Odpowiedz
#11
To ile około trzeba skrócić ?
Dniepr mt9-95%
ural m66 (na cywila)-W świecie
Ural m61-5%
Odpowiedz
#12
Mrkubek napisał(a):To ile około trzeba skrócić ?

No chyba napisał kolega że indywidualnie dobierał
długość do każdego zaworu.
Jak to widać z przeróbkami to indywidualna twórczość.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#13
U mnie laski wygięły się w drugą stronę jak laska świętego mikołaja wyglądały Tongue Wrzuciłem inne dnieprowe i na razie jeździ
Sex, Jabol & Rock n' Roll
Odpowiedz
#14
Ma ktoś może laski popychaczy od Urala pod ręką, jak poniżej ?
Będę wdzięczny za z wymiarowanie końcówki.
Jaka jest średnica i mniej więcej opis jak ta końcówka jest zamocowana do pręta?

[Obrazek: 2062856020677_tn.jpg]
Odpowiedz
#15
Witam , kolego jak masz możliwość to zamontuj od vw garbusa , transportera, etc. Są wytrzymalsze i dużo lżejsze. Smile
Pozdrawiam Gazia.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Laski popychaczy Ural - długość klapek 31 2,063 28-05-2020, 07:40
Ostatni post: Dawid1981
  wał korbowy silnik górnozaworowy nagar 7 2,888 28-11-2017, 20:01
Ostatni post: kris-tofer
  prowadnice zaworów dniepr - brąz czy żeliwo poniek 89 41,771 03-12-2014, 17:10
Ostatni post: Adam M.
  Obróbka zaworów i gnazd zaworowych, docieranie zaworów Puzel 50 14,708 22-12-2013, 11:52
Ostatni post: włuczykij
  Zawór wydechowy dniepr silnik górnozaworowy nagar 4 1,614 16-07-2013, 20:52
Ostatni post: TYTUS 11

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości