Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powiększony zbiornik paliwa
#1
Ziemek-ja poproszę namiary na większy zbiornik,jakiś czas temu dogadywałem temat z gościem co robi zbiorniki lotnicze z żywicy,zresztą temat jest cały czas do ugryzienia bo każdy zbiornik da się zrobić-potrzeba tyko czasu żeby pojeździć na Bemowo.
Konrad-pozostaje baniak saharowy z bmw-piękna sztuka!
only diesel
Odpowiedz
#2
Konrad;
Przypomniało mi się, ze kiedyś w necie znalazłem stronkę Huberta - podróżnika, który mi bardzo Ciebie przypomina. Pewnie juz o nim czyteałeś. On również dorabiał sobie większy zbiornik do Urala, przed wyjazdem do Afryki. Zbiornik zmieścił ponad 47 litrów. A to jak to zrobił (wystarczy klikać na zdjęcia i ogladać):

http://www.thetimelessride.com/US/Africa...-10.50.htm

i tankowanie:

http://www.thetimelessride.com/US/Africa...-10.30.htm
Odpowiedz
#3
gdzie miałyby być wstawki ? 2 paski chyba po obu stronach skrzynki narzędziowej ? jakie szerokie ? pytam się jaka wizja jest tego powiększenia zbiornika, bo mam wszystkie potrzebne do tego narzędzia i trochę umiejętności, ale przyznaję że takiego czegoś jeszcze nie robiłem.
Odpowiedz
#4
O tu jest bardzo ładnie rozrysowane:
http://img.moto.kiev.ua/thumbcache/_tuni...130105.jpg

http://moto.kiev.ua/trid/tuning/90436110105/0
Odpowiedz
#5
Faktycznie-świetne rysunki.Do tego wstawił bym pasek w poziomie w połowie wysokości zbiornika(mniej/więcej,do ustalenia)aby go podnieść-trzeba by wówczas wziąć pod uwagę kierownicę aby nie wadziła o baniak lub zastosować wyższą/wyżej mocowaną.Kilka literków można by uzyskać.
only diesel
Odpowiedz
#6
A mi wystarcza kaniser 10 l na koszu :-) Do tego można w koszu włożyć ze 2 po 20l. Rzem wyjdzie 73 l przy tym moja przeróbka nic nie kosztuje (kanistry 20-tki leżą w garażu nie używane od czasów PRL-owskich kartek na benzynę), nie ingeruje w oryginalność motocykla i nie wymaga żadnego wysiłku oraz czasu na przeróbkę :-)
Odpowiedz
#7
Żadnej oryginalności moja drynda już nigdy nie nabierze a funkcjonalności większej zawsze może,również w tym sensie pojmuję potrzeby Konrada.Jest sporo miejsca w koło zbiornika do wykorzystania a niekoniecznie trzeba to miejsce zajmować w koszu.
Szable-przerachuj i wyceń taką przeróbkę zbiornika-wszerz i wzwyż-mogę kupić baniak do pocięcia i obadać interesujące mnie wymiary a całość podesłać Tobie ze zleceniem.
only diesel
Odpowiedz
#8
oszacowałem takie powiększenie zbiornika, lecz w zacnym towarzystwie nie rozmawia się o pieniądzach, poproszę na PW lub email.
Odpowiedz
#9
I jak chlopaki przerobiliscie w koncu jakis zbiornik? Jak tak to wrzuccie fotke chetnie popatrze.

[ Dodano: 12 Luty 2013 ]
Chyba nie doszło do skutku przerabianie tego zbiornika, w takim razie chyba sam się o to pokuszę. Tylko muszę takowi zakupić.

[ Dodano: 20 Marzec 2013 ]
Jako że nikt się tematem nie pochwalił to postanowiłem sam się z tym zmierzyć.
I tak oto kupiłem zbiornik w celach testu. Najpierw postanowiłem że nie będę rozcinał całości tylko natnę klin do końca zostawiając kawałek by się wszystko trzymało.
[Obrazek: 65620130315570_tn.jpg] [Obrazek: 93120130315572_tn.jpg]
A następnie złapałem całość czterema prętami na roboczo.
[Obrazek: 75120130315573_tn.jpg] [Obrazek: 19320130315574_tn.jpg]
i okazało się że całość na bokach podegnę i pasuje ale z przodu powstaje problem bo blachy nie są w jednej linii i niestety nie da się tego nagiąć
[Obrazek: 79320130315576_tn.jpg] [Obrazek: 39620130315577_tn.jpg]
więc postanowiłem zająć się tym jak wszystko będzie sztywniejsze i będe miał wspawane rozpórki. Powierciłem otwory w brzegach zbiornika żeby wspawać rozpórki tak aby nie przeszkadzały w układanie później pasów blachy.
[Obrazek: 91920130315580_tn.jpg] [Obrazek: 32520130315590_tn.jpg]
a następnie naciąłem odciętą blachę żeby się płaszczyzny blach zeszły
[Obrazek: 51820130315583_tn.jpg] [Obrazek: 64120130315586_tn.jpg] [Obrazek: 90420130315585_tn.jpg]
a następnie powstawiałem blachy w miejsce wycięcia, co do wymiaru poszerzenia to z przodu w najszerszym miejscu miałem 5cm przerwy, po wstawienie blach wygląda to tak.
[Obrazek: 45520130318602_tn.jpg] [Obrazek: 71920130318605_tn.jpg] [Obrazek: 33820130318606_tn.jpg] [Obrazek: 77620130318607_tn.jpg]
następnie wyszlifowałem ostające spawy na w miarę gładko i w najbliższy weekend zamierzam się zabrać za spawanie na szczelno. I potem test szczelności w beczce z wodą a powietrze z kompresora do środka. Następnie wrzucę szkło i gwózdki do środka i zbiornik na jakaś betoniarkę lub koło samochodu na podnośniku żeby przeczyścił się środek. Potem szpachlowanie bo nie wiem czy nie trza będzie czegoś doklepać. Jak będzie ok to kupiłem u OLDTIMER GARAGE farbę do zbiorników wewnątrz. Dodatkowo go uszczelni i zabezpieczy antykorozyjnie i malowanie wtedy z zewnątrz.
Co powiecie na moje wypociny?
Magneto Gliwice
Odpowiedz
#10
I jak chlopaki przerobiliscie w koncu jakis zbiornik? Jak tak to wrzuccie fotke chetnie popatrze.

[ Dodano: 12 Luty 2013 ]
Chyba nie doszło do skutku przerabianie tego zbiornika, w takim razie chyba sam się o to pokuszę. Tylko muszę takowi zakupić.

[ Dodano: 20 Marzec 2013 ]
Jako że nikt się tematem nie pochwalił to postanowiłem sam się z tym zmierzyć.
I tak oto kupiłem zbiornik w celach testu. Najpierw postanowiłem że nie będę rozcinał całości tylko natnę klin do końca zostawiając kawałek by się wszystko trzymało.
[Obrazek: 65620130315570_tn.jpg] [Obrazek: 93120130315572_tn.jpg]
A następnie złapałem całość czterema prętami na roboczo.
[Obrazek: 75120130315573_tn.jpg] [Obrazek: 19320130315574_tn.jpg]
i okazało się że całość na bokach podegnę i pasuje ale z przodu powstaje problem bo blachy nie są w jednej linii i niestety nie da się tego nagiąć
[Obrazek: 79320130315576_tn.jpg] [Obrazek: 39620130315577_tn.jpg]
więc postanowiłem zająć się tym jak wszystko będzie sztywniejsze i będe miał wspawane rozpórki. Powierciłem otwory w brzegach zbiornika żeby wspawać rozpórki tak aby nie przeszkadzały w układanie później pasów blachy.
[Obrazek: 91920130315580_tn.jpg] [Obrazek: 32520130315590_tn.jpg]
a następnie naciąłem odciętą blachę żeby się płaszczyzny blach zeszły
[Obrazek: 51820130315583_tn.jpg] [Obrazek: 64120130315586_tn.jpg] [Obrazek: 90420130315585_tn.jpg]
a następnie powstawiałem blachy w miejsce wycięcia, co do wymiaru poszerzenia to z przodu w najszerszym miejscu miałem 5cm przerwy, po wstawienie blach wygląda to tak.
[Obrazek: 45520130318602_tn.jpg] [Obrazek: 71920130318605_tn.jpg] [Obrazek: 33820130318606_tn.jpg] [Obrazek: 77620130318607_tn.jpg]
następnie wyszlifowałem ostające spawy na w miarę gładko i w najbliższy weekend zamierzam się zabrać za spawanie na szczelno. I potem test szczelności w beczce z wodą a powietrze z kompresora do środka. Następnie wrzucę szkło i gwózdki do środka i zbiornik na jakaś betoniarkę lub koło samochodu na podnośniku żeby przeczyścił się środek. Potem szpachlowanie bo nie wiem czy nie trza będzie czegoś doklepać. Jak będzie ok to kupiłem u OLDTIMER GARAGE farbę do zbiorników wewnątrz. Dodatkowo go uszczelni i zabezpieczy antykorozyjnie i malowanie wtedy z zewnątrz.
Co powiecie na moje wypociny?
Magneto Gliwice
Odpowiedz
#11
poszerzałem już 2 zbiorniki kolegów z forum, przy zbiorniku @Konrada wyszło kilka baboli, musiałem poprawiać - ale złoty medal dla Konrada za wyrozumiałość i cierpliwość.

Należy zwrócić uwagę na spawanie na szczelno, ponieważ stara zmęczona blacha nie chce się zbyt dobrze spawać i wychodzą wycieki w najbardziej niespodziewanych momentach. Co do Twojej metody - proponuję próbe szczelności robić w ten sposób:

na zewnątrz pomalować wszystko kredą, talkiem, zmielonym regipsem (niepotrzebne skreślić) pomieszanymi z denaturatem. Po wyschnięciu nafta do środka zbiornika i masz nieszczelności jak na spowiedzi.

Z pozostałych uwag - przy spawaniu na szczelność metoda MIG/MAG odpada. Przy tej grubości elementów tylko TIG. pozdrawiam.
Odpowiedz
#12
Przy takiej przeróbce, ja bym widział jeszcze filtr powietrza w miejscu schowka.
Odpowiedz
#13
nagar napisał(a):Przy takiej przeróbce, ja bym widział jeszcze filtr powietrza w miejscu schowka.

i pomału zbliżamy się do ceny zbiornika od Sahary Smile
Odpowiedz
#14
W tym roku też będę przerabiał zbiornik, mam do dyspozycji tylko spawarkę Mig/Mag,
wiem, że może być ciężko, wymyśliłem sobie,że spawy po przeszlifowaniu pocynuję.
Czy ktoś to już robił ,lub ma wiedzę i zna jakieś przeciwwskazania ?
Odpowiedz
#15
Nie ma problem, możesz cynować na pewno to wszytko uszczelni, cyna dekarska do lutowania rynien + kwas solny przereagowany z kawałkiem blachy ocynkowanej i jazda.Ja mam tak wlutowane redukcje kraników i trzyma jak Diabeł Sołtysa :mrgreen:
K-750 :o)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Emblematy na zbiornik m72 sniper_bob 2 583 21-08-2018, 08:49
Ostatni post: rafal_zuk
  Naprawa zbiornika paliwa kudłaty 7 2,415 04-07-2018, 19:46
Ostatni post: kryzam1978
  spawanie zbiornika paliwa kudłaty 3 2,280 18-10-2017, 09:50
Ostatni post: kudłaty
  Zbiornik K-750 spawanie Marek 66 22,002 26-03-2014, 11:11
Ostatni post: Krzycho
  Co to za zbiornik i lampa Jerzy 3 2,493 01-12-2013, 18:20
Ostatni post: Jerzy

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości