Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grzeje się silnik
#1
Witam! troszkę tym faktem się zmartwiłem i już od poniedziałku zastanawiam się co może być przyczyną. Strasznie się grzeje silnik, mam przejechane jakieś 700 km od remontu, zaczęło się od zmiany położenia iglicy jak dałem wyżej jeden ząbek to zaczeły się takie cyrki. Czy myślicie, że to może być przyczyną aż tak nagrzanego silnika, że w pewnym momencie musiałem się zatrzymać ze względu na odłgłosy w silniku metaliczne. I jeszcze jedno jak tak obserwowałem już na postoju kachę to z gaźników przez takie sitko w gaźniku leci troszeczkę paliwo (gaźniki mam k-302 chińskie) i myślicie, że to może być przyczyną. Pływak nie jest uszkodzony i nie przelewa się z zatapiaczy tylko przez te małe siteczko.
Teraz do piątku będe myślał co może być przyczyną nagrzewania się silnika i prosze o jakie sugestie
Odpowiedz
#2
Dużo paliwa= dużo temperatury.
Te silniki przystosowane są do słabszej benzyny.
Znajomy z ukrainy jak 80 oktanów mi przywiózł to motor ładnie równiutko chodził i mniej sie grzał.

Tankuj tylko 95. I zmniejsz ilość paliwa. A poza tym docieraj przy wyższych prędkościach (ale bez przesady). Żyeby chłodzenie było. I nei ładuj motoru kpl ludzi.
Dniepr mt9-95%
ural m66 (na cywila)-W świecie
Ural m61-5%
Odpowiedz
#3
Cały czas motór chodzi po głowie, jak coś w motorze mi nie działa to chodzę zły. Tak myśle, że może być za dużo benzyny, spróbuje powrócić do zmniejszenia paliwa a przestawiłem iglicę bo wydawało mi się, ze ma za mało bo potrafił w drodze szarpnąć. Mam tylko nadzieje, że nic nie uszkodziłem w silniku bo na remont wydałem 1500 zł. Sam jeżdże dopóki nie przekrocze 2 tyś. km
Odpowiedz
#4
Mrkubek napisał(a):Dużo paliwa= dużo temperatury.

Czyli jak zamknę kranik to silnik mi się nie będzie grzał?
Wyjaśnij, czy sugerujesz aby na upały zmieniać skład mieszanki gaźnika?

krzysztof772 napisał(a):Strasznie się grzeje silnik, mam przejechane jakieś 700 km od remontu, zaczęło się od zmiany położenia iglicy jak dałem wyżej jeden ząbek to zaczeły się takie cyrki.

Mam identyczną konfigurację jak Ty. Mam tu na myśli chińskie k302. Przy docieraniu w takich upałach jak były w ostatni łikend też mi się silnik potężnie grzał. Starałem się nie jeździć w korkach. Nie zapominaj, że to jest silnik chłodzony powietrzem.

Uważam, że jeśli po przejechaniu kilkudziesięciu km, nawet w upale, jeśli świeca ma prawidłowy kolor kawy z mlekiem to wszystko jest ok.
marcysd
Odpowiedz
#5
Ale za mocno się grzeje w moim przekonaniu nie powinien tak się grzać ale jeszcze dam igilcę na 2 ząbek od góry bo mam na 3.
Odpowiedz
#6
krzysztof772 napisał(a):Cały czas motór chodzi po głowie, jak coś w motorze mi nie działa to chodzę zły. Tak myśle, że może być za dużo benzyny, spróbuje powrócić do zmniejszenia paliwa a przestawiłem iglicę bo wydawało mi się, ze ma za mało bo potrafił w drodze szarpnąć. Mam tylko nadzieje, że nic nie uszkodziłem w silniku bo na remont wydałem 1500 zł. Sam jeżdże dopóki nie przekrocze 2 tyś. km

Jeżeli silnik pracował prawidłowo, kolor świecy był "kawa z mlekiem" to nie ma powodu żeby kręcić cokolwiek przy iglicach. Jeżeli w czasie jazdy szarpał to być może masz zbyt mały poziom paliwa w komorze pływakowej. Sprawdź przepływ między zbiornikiem, a gaźnikiem, możesz mieć zanieczyszczone przewody lub kranik.
Odpowiedz
#7
I tu Karrad masz chyba rację, najgorzej jak coś chodzi a ja próbuje jeszcze coś poprawić to zawsze spieprzę. Chciałem wyścigówke zrobić z niego i mam, czekam do piątku bo tylko na weekend mam możliwość dokonania zmian. A tak nawiasem mówiąc to nie lubie jeździć jak jest tak ciepło na dworze
Odpowiedz
#8
Przez te sitko nie ma prawa lecieć benzyna, może masz zbyt wysoki poziom paliwa w komorach. Przez te sitko idzie powietrze wolnych obrotów,a jak masz tam benzynę ...
"To prawda, że większość ludzi zmienia się za kierownicą. Silnik ma niesamowitą władzę nad duszą człowieka. "
Odpowiedz
#9
Bąq napisał(a):Przez te sitko nie ma prawa lecieć benzyna, może masz zbyt wysoki poziom paliwa w komorach. Przez te sitko idzie powietrze wolnych obrotów,a jak masz tam benzynę ...

Tak przez te sitko leci mi benzyna na jednym i drugim gaźniku, to może mam uszkodzony. Przez zatapiacz nie leci, że się wylewa tylko przez to sitko, i teraz koleszko mi rozświetliłeś umysł, dlaczego mi tak cięzko zapalał jak jest rozgrzany. Odpalę i często jest tak jakby go odpalał na ssaniu dopóki nie wypali się paliwo i nie wróci do normalnego poziomu.
Mówisz, że w komorach za dużo paliwa? Chodzi ci o miejsce gdzie jest pływak? Jeli tak to ja nie mam regulacji pływaka w tych nowych chińskich k-302 ale mam stare gaźniki ruskie, były przy kaśce jak kupiłem i tam widziałem regulację pływaka. Może wymienię gaxniki, tylko szkoda mi wydanej kasy na te nowe ale tak chyba działa prawo świeżaka
Odpowiedz
#10
Z tym paliwem to widać dobrze w mojej suzuki.
Felerny jest tam pływak. Jak sie urwie to dostaje za dużo benzyny i na wskaźniku temperatury widać zwiekszenie.
Dniepr mt9-95%
ural m66 (na cywila)-W świecie
Ural m61-5%
Odpowiedz
#11
Witam, jeżli nie masz regulacji pływaka za pomocą jego iglicy to regulujesz za pomocą wkręcania lub wykręcenia króćca doprowadzającego paliwo lub montując podkładki pod dekielek komory pływakowej.
Pozdrawiam Gazela.
ps. motocykl przegrzewa się przede wszystkim gdy zaczyna brakować paliwa, a to często kończy się wzrostem obrotów biegu jałowego a czasem nawet zatarciem , w przypadku dwusuwów. Gdy jest za dużo najczęściej poprostu pada świeca, a zapomniałbym najpierw dotrzyj zaworki iglicowe w komorach pływakowych bo mogą się puszczać i wtedy będziesz miał cuda raz za mało raz za dużo etc..
Odpowiedz
#12
Do Mr Kubek: zanim coś napiszesz to przemyśl to. Przeczytaj to co napisałeś w tym temacie. A tak dla Twojego myślenia , więcej benzyny w stosunku do powietrza = bogatsza mieszanka= niższa temperatura spalania. Paniał? ( Zrozumiał?) A sprawa iloci oktanów to inna bajka
Odpowiedz
#13
A jeszcze jedno pytanie, mam zamontowany alternator od swifta i czy na nim idzie zmniejszyć moc wytwarzanego prądu. Mam wrąznenie , że od nadmiaru prądu szlak trafia mi cewki. ( dwie cewki jak poruszam to są w środku jak woda i nie daj prau) i kilka razy spaliła mi się żarówka w gondoli
Cewki potafią się tak nagrzać, że nie mogie ich dotknąć
Odpowiedz
#14
krzysztof772 napisał(a):A jeszcze jedno pytanie, mam zamontowany alternator od swifta i czy na nim idzie zmniejszyć moc wytwarzanego prądu. Mam wrąznenie , że od nadmiaru prądu szlak trafia mi cewki. ( dwie cewki jak poruszam to są w środku jak woda i nie daj prau) i kilka razy spaliła mi się żarówka w gondoli
Cewki potafią się tak nagrzać, że nie mogie ich dotknąć

A mógłbys pokazać na foto jak sie taki altek prezentuje?
i wsio budiet haraszo.
Odpowiedz
#15
Wysłałem Tobie na priva ponieważ ja nie mogłem załączyć.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  brak smarowania w K-750 silnik się grzeje i staje yablu66 43 9,637 06-05-2018, 09:20
Ostatni post: Dawid1981
  Silnik grzeje się na maxa krzysztof772 17 4,127 19-06-2013, 11:55
Ostatni post: krzysztof772
  Jak jechać w paradzie motocykli aby silnik nie zagrzał się krzysztof772 16 4,180 02-05-2013, 12:29
Ostatni post: krzysztof772
  Ural - problem z jednym garem- grzeje sie. martin81 20 3,843 10-08-2011, 13:41
Ostatni post: galar
  Silnik nie wkręca się na obroty (Ural) MAJKUSS 52 11,112 25-04-2010, 20:54
Ostatni post: MAJKUSS

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości