Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hełmofon czołgowy
#1
Takie pytanie, czy ktoś z was jeździ w hełmofonie jako kierowca bądź pasażer? I czy można
Odpowiedz
#2
krzysztof772 napisał(a):[..]I czy można

Można, ale nie wolno Smile .

"Kask motocyklowy to nie hełm ORMO

Popularne garnki dla motocyklistów muszą spełniłać krajowe warunki techniczne, określone w Polskich Normach PN-61/S-80001 i PS-69/S-80001. Nie mogą to być kaski budowlane (ich zresztą także dotyczą właściwe normy), rowerowe czy hełmy wspinaczkowe.

Normy dyktują m.in. to, że kaski motocyklowe winny być wyposażone w elementy amortyzujące siłę uderzenia, a cała konstrukcja musi odpowiadać rozmiarem wielkości głowy użytkownika, natomiast pasek powinien być zapięty podczas jazdy.

Za jazdę w niespełniającym powyższych wymogów kasku lub w ogóle podróżując bez niego narażamy się - poza mandatem w wysokości 100 złotych - na ryzyko odniesienia poważnych ran, a nawet śmierci.

Na Starym Kontynencie każdy kask dopuszczony do użytku powinien posiadać homologację. Jest to norma 22-05 ustalona przez Europejską Komisję Gospodarczą.

Dowodem na spełnienie tych wymagań jest umieszczenie wewnątrz kasku symbolu „E”, który występuje z liczbą przypisaną do kraju, gdzie przeprowadzono testy. I tak na przykład znak „E-4” oznacza badanie w Holandii, a „E-3” we Włoszech.

Pamiętajmy jednak, że norma ECE 22-05 nie jest zbyt wymagająca, a dowodem na to jest fakt, że większość najtańszych kasków motocyklowych bez trudu przechodzi te badania. Powodem takiego stanu rzeczy jest sposób przeprowadzania samych testów.

Urzędnicy UE określili w wymogach tylko kilka precyzyjnie wyznaczonych punktów pomiarowych. Dodatkowo jako obowiązkowe przyjęto wykonanie jednego badania, całkowicie pomijając przy tym testy na przebicie skorupy kasku."

http://regiomoto.pl/portal/porady/kupuje...y-poradnik
Napisz, zapytaj, nie denerwuj się - pozdrawiam,
michał (mikimoll) od 12 stycznia 2011
Odpowiedz
#3
Po za tym hełmofon jest bezpieczniejszy od kasku. Weź zrzuć jedno i drugie z dziesiątego piętra, kask się potłucze, a hełmofon będzie cały. Możesz jeździć.
Odpowiedz
#4
Też potwierdzam, możesz. Grozi to jedynie mandatem ew. urazem głowy i śmiercią. Poza tym, taki hełmofon to niezły bajer i długo na niego chorowałem ale jakoś w łapy nie wpadł...

Offtop: ostatnio kolega mi wspomniał że quady można rejestrować na kat.B a w związku z tym zaprzęg teoretycznie też można by zarejestrować w tej kategorii. Co więcej, twierdzi, że wtedy nie ma obowiązku jazdy w kasku. Wydaje mi się to mało prawdopodobne ale może ktoś coś wie pewnego na ten temat i się wypowie...?

PS. byłoby miło gdyby moja wypowiedź nie była pretekstem do erupcji troski o bezpieczeństwo i wywody o tym jakie to nieodpowiedzialne itp. proszę zatrzymać dla rodziny, przyjaciół itd. Interesuje mnie prawna wykładnia lub prywatne doświadczenia Wink
Odpowiedz
#5
Rzeczywiście było tak,że w niektórych województwach rejestrowano kłada na B. Wiem ,zę mieli zmieniać przepisy przez to wraz z zmianą w prawach jazdy, na czym się skończyło to nie wiem.
"To prawda, że większość ludzi zmienia się za kierownicą. Silnik ma niesamowitą władzę nad duszą człowieka. "
Odpowiedz
#6
Poszperałem, z rejestracją quada jest lekki zamęt a więc to pewnie ściema z zaprzęgiem w kat. B.
Nie było pytania... Smile
Odpowiedz
#7
Quad-a można zarejestrować jako pojazd samochodowy inny i korzystać z niego posiadając kat.B lub zarejestrować jako ciągnik rolniczy(ponoć można wtedy jeździć bez kasku) i wówczas wymagana jest kategoria T.W obu przypadkach potrzebna jest homologacja producenta,która określa jaki,to rodzaj pojazdu.Takie przepisy wymusili producenci tych pojazdów,by umożliwić korzystanie z tych pojazdów osobom nieposiadającym prawka na motory oraz dali możliwość skorzystania z ulg np.dla rolników itp.Kolega dosiadający takiego" pojazdu samochodowego innego" otrzymał mandat za brak trójkąta,gaśnicy i kasku.
Odpowiedz
#8
Cubick napisał(a):Poszperałem, z rejestracją quada jest lekki zamęt a więc to pewnie ściema z zaprzęgiem w kat. B.
Nie było pytania... Smile

Zapoznaj się z art. 2 PRD
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#9
Dawno nie pisałem, ale:


Ustawa prawo o ruchu drogowym
Stan prawny: listopad 2013r
Art. 40.

1. Kierujący motocyklem, czterokołowcem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do motocykli fabrycznie wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do czterokołowców fabrycznie wyposażonych w nadwozie zamknięte i pasy bezpieczeństwa.


I tyle o kaskach na quadach, lub ich braku, hełmofonach i innych takich Tongue.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości