Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
prowadnice zaworów dniepr - brąz czy żeliwo
#76
Gdybym miał je przy sobie to już była by rozebrana głowica. Gość ewidentnie mówił ze zrobi z mosiądzu a nie brązu. Tyle w temacie.
Odpowiedz
#77
Podjedź do swojego majstra od głowic weź od niego jedną prowadnicę z mosiądzu i prześlij do mnie, a ja zrobię analizę na skład chemiczny. Może tak wyjaśnimy "problem". Do tej pory nie odpowiedziałeś mi na zadane pytanie (tj. z jakiego konkretnie gatunku mosiądzu zakładasz prowadnice zaworowe), czekam prawie tydzień na odpowiedź.
Odpowiedz
#78
Nie wiem z jakiego mosiądzu robił. Nigdy w to nie wnikałem. sprawę wyjaśnie jak będę dawał głowice brata do roboty ale to pewnie na wiosne.
Odpowiedz
#79
krzaku napisał(a):Podjedź do swojego majstra od głowic weź od niego jedną prowadnicę z mosiądzu i prześlij do mnie, a ja zrobię analizę na skład chemiczny. Może tak wyjaśnimy "problem". Do tej pory nie odpowiedziałeś mi na zadane pytanie (tj. z jakiego konkretnie gatunku mosiądzu zakładasz prowadnice zaworowe), czekam prawie tydzień na odpowiedź.

Za tydzień będę się widział z mechanikiem,pozbieram jakieś resztki.
Tomek
Odpowiedz
#80
Nom sprawa jest ciekawa i do wyjaśnienia. Sam jestem bardzo ciekaw czy ten mosiądz to faktycznie mosiądz.
Odpowiedz
#81
Balu napisał(a):Nom sprawa jest ciekawa i do wyjaśnienia. Sam jestem bardzo ciekaw czy ten mosiądz to faktycznie mosiądz.

W paru % na pewno :mrgreen:
Tomek
Odpowiedz
#82
Znalazły się prowadnice,świecą się jak łuski :razz:[Obrazek: 256prowadnice_tn.jpg]

Po lewej A4 TDi oryginał,lewa jakiś VW zamiennik.
Wg fachowca skupianie się na materiale jest bezsensowne-jeśli taka prowadnica wytrzymuje w samochodzie 200tys,a w motocyklu 10tys to musi być po prostu skopane coś konstrukcyjnie.
Tomek
Odpowiedz
#83
Fachowiec nie zdaje sobie sprawy z tego ze warunki pracy prowadnicy w chlodzonym plynem silniku samochodowym sa inne niz w chlodzonym powietrzem silniku starego motocykla.
Czy przekazales te prowadnice do analizy materialowej ?
Adam M.
Odpowiedz
#84
A ja mówię - fachowiec idzie dobrą drogą. Wie już że dzwonią - jeszcze nie wie gdzie.
Adamie - warunki pracy nie są aż tak skrajnie inne, aby elementowi skrócić żywotność 20 razy
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
Odpowiedz
#85
Ja też uważam,że warunki pracy zaworów w Dnieprze i np.Golfie,to zupelnie inna bajka.Temperatura głowicy oraz sposób uruchamiania zaworów nie dają się w tym przypadku porównać.Oczywiście nie twierdzę,że tematu nie można opanować,boxery BMW dają radę.
Odpowiedz
#86
Adam M. napisał(a):Fachowiec nie zdaje sobie sprawy z tego ze warunki pracy prowadnicy w chlodzonym plynem silniku samochodowym sa inne niz w chlodzonym powietrzem silniku starego motocykla.
Czy przekazales te prowadnice do analizy materialowej ?

Fachowiec zdaje sobie sprawę,zresztą ma sporo do czynienia z motocyklami.Jako przykład podawał zmagania Junakowców z materiałem na prowadnice.
Materiał jeszcze nie przekazany,dostanę adres to wyślę.
Tomek
Odpowiedz
#87
Ja do remontu głowic podchodziłem aż 3 razy. 1. Mechanik mnie wprowadził w błąd, 2. Sprzedający prowadnice wysłał wadliwy towar, 3. Zawiozłem głowice do szlifierza w Czarnożyłach i tam wszystkie niedociągnięcia zostały usunięte. Na materiał do prowadnic użyli brązu, parametrów tego materiału nie pamiętam ale mogę powiedzieć że jestem zadowolony z wykonania, resztę czas pokaże.
Odpowiedz
#88
Jak juz brąz to zazwyczaj uzywaja najbardziej pospolitego i ogolnie dostępnego gatunku B101.
Super pasuja do dniepra jak i urala prowadnice zeliwne super jakosci ze 126p dostepne na alleee w 3 nadwymiarach ktore mozna osadzic na klej do polaczej pasowanych dodatkowo ale nie koniecznie.Podgrzac glowice i wcisnac czy wbic na trzpieniu prowadnice po skróceniu .Pozniej oczywiscie frezowanie gniazd na 3 kąty wzgledem nowych prowadnic ,podocierac i gotowe Smile)).Zawory te tanie maja często trzonki za cienkie o 18 setek i sie nie nadaja.Ale są lepszej jakosci radzieckie gdzie wymiary pasuja do tych prowadnic lub przerobic z nissana i multikara do dniepra od paradowskich.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#89
Oczywiscie ze dobre prowadnice zeliwne dadza rade w kazdej glowicy, jedyny problem zeby je w prawidlowy sposob i z prawidlowym wciskiem osadzic. Ten wcisk bedzaie wiekszy niz dla prowadnic brazowych, rowniez sposob osadzania ma znaczenie - lepsze jest wciskanie niz wbijanie do tego zrobienie gniazd obowiazkowe.
W starych i delikatnych sprzetach najlepsza metoda jest wciskanie wkladek w istniejace prowadnice - nie niszczy sie w ten sposob glowicy.
Adam M.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  drążki ( laski ) zaworów - dniepr górnozaworowy nagar 64 16,694 07-01-2015, 20:20
Ostatni post: kozichwost
  Sprężyny,prowadnice etc. do Dniepra ,jakie? dodo88 15 4,758 17-09-2014, 10:00
Ostatni post: Balu
  Obróbka zaworów i gnazd zaworowych, docieranie zaworów Puzel 50 14,153 22-12-2013, 11:52
Ostatni post: włuczykij
  uszczelnienie pokrywy regulacji zaworów K-750 glow_k750 14 3,509 26-06-2013, 12:33
Ostatni post: rozpylacz
  Uszczelniacze zaworów w dolniaku ? tom_mt12 5 1,472 05-06-2013, 20:46
Ostatni post: Prince

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości