Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blok silnika - nieszczelność
#1
Witam,

ostatnio urwała mi się korba w kaśce, co zrobić ale przy okazji trzasła w magistrale co rozszczelniło ją w miejscu odejścia na cylinder (sprawdzałem kompresorem po wodą).
Może ktoś już coś takiego naprawiał i doradzi czy może jakiś klej mógłby to naprawić czy tylko wymiana magistrali wchodzi w grę.

Poniżej fotki.

[Obrazek: 254SAM_1547_tn.jpg]

[Obrazek: 687SAM_1548_tn.jpg]

Pozdrawia Kamil
Odpowiedz
#2
Ja bym to tigiem zaspawał
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
Odpowiedz
#3
Albo mosiądzem a w ostateczności cyną, przy wykorzystaniu do grzania małego palnika. Kleje mogą puścić i dopiero wyremontowany silnik zatrze się z powodu rurki.
Odpowiedz
#4
mosiądz lub cyna sklei się z aluminium?
Odpowiedz
#5
kolcz napisał(a):mosiądz lub cyna sklei się z aluminium?

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli? Po pierwsze ze zdjęć wynika i logika na to wskazuje, że "dziurka" jest w miejscu gdzie korba walnęła w rurkę. rurka jest stalowa i ją bez problemu zalutujesz. Po co masz rurkę sklejać z blokiem? Rurka jest wciśnięta w blok i tyle. Jak już chcesz być super profesjonalistą to możesz spróbować wymienić rurkę. Jeżeli nieszczelność jest niewielka to wyciekający przez nią olej nie spowoduje zatarcia łożysk a jedynie wzbogaci mgłę olejową w bloku.
Generalnie miłej pracy i lepiej nie urywaj korb to nie będziesz miał dylematów technicznych. :lol:
Odpowiedz
#6
Jak pisałem wyżej rozszczelniło się w miejscu odejścia smarowania na lewy cylinder.

[Obrazek: 137Untitled_1_tn.jpg]

Chodzi o tą szczeline zaznaczoną na zdjęciu.
Odpowiedz
#7
Oblej rurkę na około mosiądzem tak aby możliwie dużo mosiądzu wciekło w szczelinę i powinno być dobrze. Sprawdz tylko czy kanał smarujący lewy cylinder po tej operacji jest drożny. Jeżeli nie to wiertarka w rękę i trzeba poprawić.
Odpowiedz
#8
W tym miejscu wystarczy koliście spęcznić materiał bloku wokół rurki za pomocą punktaka. To mała szczelinka i dopchnięcie aluminium powinno załatwić sprawę. Prawdę powiedziawszy jednak myślałem, że chodzi o widoczną wgniotkę w rurce a nie o zakreślone na zdjęciu miejsce.
Odpowiedz
#9
Pęcherzyki z tego miejsca nie leciały
Odpowiedz
#10
Też myślałem, ze chodzi o rurkę.
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
Odpowiedz
#11
Ja bym zmienił blok. Zrobić wał cylindry i być nie pewnym czy się zatrze? koszt bloku dobrego 80-100zł to nic w porównaniu do reszty. Sam mam taki blok z dużą nieszczelnością w takim miejscu i już sporo czasu myślę jak to zrobić. Jak tam będzie spierdzielać to w dupe dostaje nie tylko lewy cylinder ale i lewa korba.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Blok silnika ural pepe 5 2,722 16-02-2019, 18:16
Ostatni post: astride
  Dniepr blok 6v a 12v huser 2 2,018 03-03-2017, 20:34
Ostatni post: nagar
  Blok silnika ural maniek1234 9 4,182 20-01-2017, 17:23
Ostatni post: karrad13
  blok silnika Krzycho 11 3,987 11-02-2014, 08:34
Ostatni post: Saakaszwili
  Blok silnika badulix 6 2,454 09-01-2011, 22:35
Ostatni post: marek_k-750

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości