Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik od BMW w motocyklu radzieckim.
Ja mam silnik BMW w ramie M-63. Czy będziesz musiał ciąć ramę zależy od tego na jaki filtr powietrza się zdecydujesz. Ja musiałem wyciąć tylne mocowanie zbiornika.
Adam Smile
Odpowiedz
Myślałem aby zostawić oryginalny komin.
Adamie jaką masz skrzynię?
Cięcie mocowania zbiornika to jeszcze nie problem.
Bałem się czy przypadkiem nie trzeba ramy robić dłuższej.
Jaki masz silnik? z jakim kołem zamachowym?
Ogólnie daje radę? robił byś to drugi raz?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
Hardy ,skąd decyzja o zmianie? Zadzwoń-pogadamy.
Pozdrawiam,
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
Skrzynię mam uralowską ze wstecznym. Ma obcięty nadlew do filtra, a w to miejsce wsadzony filtr BMW. Mam silnik r 100 z ciężkim kołem i jestem zadowolony z tego co ulepiłem. Gdybym miał się dziś brać za to, to i tak bym się zdecydował. Mieszkanie w mieście wymusza stosowanie silnika który da się wychłodzić. Uralowski przegrzewał się, co skutkowało wielokrotnym przycieraniem zaworów.
Adam Smile
Odpowiedz
Przycieranie się zaworów to efekt niewłaściwego dobrania materiałów na prowadnice i przede wszystkim za ciasnych pasowań z trzonkiem zaworu. Gdyby chodziło oto, że jak piszesz, w mieście podstawowym problemem w silniku było by chłodzenie, to akurat silnik BMW ma dokładnie takie same wady jak Urala. Kwestia jakości materiałów i zastosowanych pasowań sprawia, że BMW ma większą sprawność w tym zakresie. Tak na prawdę to potrzebny by był silnik chłodzony cieczą, bo to daje stabilność parametrów pracy i powinno zabezpieczyć jednostkę przed przegżaniem. Prawdę powiedziawszy wymiana silnika to dosyć kosztowna metoda na zacierające się zawory.
Odpowiedz
Video 
Może komuś się przyda przy składaniu silnika BMW

Odpowiedz
Witam
Niestety zrobiłem sobie kłopot. Podczas przeróbki koła zamachowego z bmw na ciężkie ruskie zapomniałem przełożyć sobie znaki z koła. Po złożeniu całości miałem trudności w ustawieniu zapłonu. Zapłon platynki. Nie potrafię jednak znaleźć danych do ręcznego klasycznego ustawienia zapłonu ;Wink
Rozumiem ,

1) że pkt S - pkt statyczny - to odległość przed GMP na biegu jałowym w którym zaczynają się rozwierać  platynki - niestety nie potrafię odszukać jaka to odległość przez GMP
2) że pkt F - to punkt otwarcie się platynek przy większych obrotach - 2600 ??- z pełni aktywnym przyspieszaczem zapłonu - niestety brak danych ile mm przed GMP
3) danych o maksymalnym rozwarciu platynek

Wydaje mi się, że znając te odleglości przed GMP jestem w stanie zamarkować je na kole zamachowym i ustawić zaplon na lampie stroboskowpowej.

Proszę o pomoc
Medyk Wink
Odpowiedz
Może to ci trochę pomoże:
http://bmwmotorcycletech.info/F,OT,S,Z.htm
Kawał żelastwa .......
Odpowiedz
Witam
Dziękuje za stronkę

Z manuala 80 GS
1) static firing point - 6 stopni BTDC


ze strony podanej - wyżej

1) The static timing (S mark) should happen at 9 degrees before TDC (that means before OT) on the /5 & /6 models.   Note that there is a tolerance:  +- 3 degrees. That is close to 1/2 of the timing window from midpoint of that window.

2) The marking for point of maximum advance on the flywheel (F dot or Z line) should be at 25 degrees before OT, tolerance of +- 2 degrees, through the 1977 machines, later engines were 26 degrees.

Podsumowując wydaje mi się, że pkt S - 6 stopni, pkt F - 26 stopni

Łatwiej przy zmontowanym silniku ustawić te pkt w mm przed GMP ( OT).
Mile widziane podpowiedzi o ustwaieniu przy czujniku zegarowym Smile

pozdrawiam
Medyk
Odpowiedz
Chyba raczej lampa stroboskopowa by się przydała.
Odpowiedz
(03-01-2019, 19:39)KOZAK napisał(a): Chyba raczej lampa stroboskopowa by się  przydała.

Ale żeby ją użyć trzeba mieć znaki na kole.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik BMW- przy kupnie na co zwrócić uwagę ? nagar 60 10,755 02-04-2013, 18:36
Ostatni post: gerard
  Rama ruska, a silnik BMW nordkamien 9 2,118 21-11-2010, 09:13
Ostatni post: AdamBem
  Silnik VW1600cc w motocyklu Radzieckim Pit 22 4,212 10-02-2009, 02:17
Ostatni post: Pit

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości