Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K750, M72 - Obróbka cylindrów - pytanie
#1
Jestem na etapie "przywracania do życia" mojego K750.
Aktualnie walczę z cylindrami.
Na necie "przypadkiem" trafiłem na takie coś:

Obróbka cylidrów - styl wschodni Smile

Gdzieś na forum widziałem już zdjęcia na których ktoś kanały dolotowe zrobił tak jak ten koleś - czyli zeszlifował prowadnicę która wystawała w kanale dolotowym.

Pytanie brzmi następująco:

Czy taka modyfikacja jest bezpieczna?
Nie wpływa jakoś na szybsze wyrabianie się "prowadnicy"?

Witam że któryś z kolegów już to praktykował tylko nie mogę tego teraz znaleźć.
Jakieś wnioski spostrzeżenia z eksploatacji?

No i pytanie czy warto bawić się w taki "tuning" w przypadku tego silnika?
vviktor
Lokalizacja: PCT
Moto: K750M 1966 w trakcie przywracania do życia
Odpowiedz
#2
vviktor napisał(a):Pytanie brzmi następująco:

Czy taka modyfikacja jest bezpieczna?
Nie wpływa jakoś na szybsze wyrabianie się "prowadnicy"?

Witam że któryś z kolegów już to praktykował tylko nie mogę tego teraz znaleźć.
Jakieś wnioski spostrzeżenia z eksploatacji?

No i pytanie czy warto bawić się w taki "tuning" w przypadku tego silnika?

Raczej tak, chyba że przewiercisz sie kanałem ssącym czy wydechowym na zewnątrz.
Prowadnica nie powinna sie szybciej zużyć gdyż i tak jest dosyć długa.
Uważam że nie warto w to wchodzić gdyż powiększenie kanałów ssących i wydechowych jest redukowane przez przestrzeń pomiędzy głowicą a cylindrem w komorze spalania.
Odpowiedz
#3
JEst korzystne i tak się własnie rzeźbi silniki na mocniejsze... i wystarczy usunąć prowadnice z kanału wydechowego i wypolerować kanał a ssące nie do końca usunąć i poprawić w kanale wszystkie nierówności schodki itd i ssące tylko wygładzić ladnie bez polerki bo w rysach poprzecznych siada paliwo i odparowuje.
Ważne żeby nie było też kolizji przepływu miedzy gaźnik a cylinder i tam tez to popraw ładnie.
Po tym jak to zrobisz bardzo możliwe że będziesz musiał zwiększyć dysze paliwowa żeby to zestroić ładnie.
Ale takie coś to tylko zalążek modyfikacji w silniku Smile))) więc cudów się nie spodziewaj.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#4
Rakiety to ja nie chce z tego zrobic. Ale skoro mam cylindry na wierzchu i usuwałem "zyletki" na zebrach to przy okazji moge jeszcze cos tam zmodyfikowac.

Dlatego pytam bardzie doswiadczonych co tu w tych silnikach jeszcze za modyfikacje bezpieczne mozna poczynic.

A to ciekawe co piszesz ze na wydechowym sie "usuwa prowadnice" a na ssacym nie, bo w filmie i gdzie tu na forum byla usunieta wlasnie w kanale ssacym a w wydechowym zostawiona.

Dobra uwaga o kolizji gaźnik/cylinder - musze sprawdzić jak to wygląda u mnie i dokonać odpowiedniej korekty.
vviktor
Lokalizacja: PCT
Moto: K750M 1966 w trakcie przywracania do życia
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  WAL M O T do k750 m72 koyote 9 1,106 05-07-2019, 20:17
Ostatni post: BALON
  przeróbka pompy oleju / Ural / M72 /K750 zimny 5 1,007 19-12-2018, 14:34
Ostatni post: nagar
  Większe zawory do k750/m72 kamilozaba 0 385 18-12-2018, 17:32
Ostatni post: kamilozaba
  Zawory do dolniaka Paradowscy pytanie GAVO77 9 2,525 22-08-2017, 21:40
Ostatni post: GAVO77
  Tulejowanie cylindrów K-750 na tłoki od malucha Squrwi 11 3,223 28-01-2016, 08:21
Ostatni post: Dawid1981

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości