Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zawory w dolniaku, dziwny wydechowy
#1
Dziś w końcu po ponad 2 latach udało mi się zajrzeć do silnika.
(motocykl stał nieodpalany)
Na powrocie z "czołgowego" Krawata, jakoś dziwnie chodził i nie miał mocy.

Od tamtego czasu temat dojrzewał i z braku czasu odwlekł się aż do dziś.
Najpierw zrobiłem pomiar kompresji.
wyszła spora różnica:
na prawym 6,5
na lewym 3

No to trzeba zobaczyć czy tłok jeszcze na miejscuWink

Po zdjęciu głowicy okazało się, że tłok całySmile
Ale na za to w wiosennej promocji taki kwiatek na wydechowym:

http://fotownia.redmotorz.eu/image/XsYK
[Obrazek: P1330266aa328d.md.jpg]


http://fotownia.redmotorz.eu/image/XgN1
[Obrazek: P1330265ac1c71.md.jpg]


Ten zaworek to chyba raczej na złom, ale ciekaw jestem czym mógł być "powlekany' Smile

Zawór gdy nie jest w pozycji otwartej, tj "na luzie" powinien dać się obrócić?
A teraz pytanko jak się za to zabrać?
Da radę to ogarnąć jakoś na szybko?
M-72 Custom
Odpowiedz
#2
Na szybko to może i się da, ale raczej nie warto. Trzeba zdjąć cylinder, wyczyścić górną powierzchnię (wygląda, że pokryta jest osadem ze spalonego paliwa i oleju, tak samo jak zawór). Następnie trzeba zdemontować zawór, wyczyścić go (szczotka druciana na wiertarce), zweryfikować i podjąć decyzję co dalej. Albo ten jest ok, bo wydaje mi się, że został pokryty osadami ze spalania i po oczyszczeniu wystarczy przeszlifować i dotrzeć przylgnię, albo wymiana na nowy. Raczej trzeba będzie przefrezować gniazda i dotrzeć do nich zawory. Ssący też warto sprawdzić i w razie czego przynajmniej dotrzeć. Zawór musi swobodnie obracać się w prowadnicy, bez nadmiernego luzu. To da się ocenić bo demontażu i wyczyszczeniu części. A jak wygląda powierzchnia robocza cylindra? Nie ma zatarć?
Odpowiedz
#3
Zawór wygląda jakby się nie domykał i stąd ten nagar na przylgni. Trochę dłubania będzie.
Alek trzeba podejść do tematu tak jak Jurek napisał.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#4
moim zdaniem wypalony...
moze mieszanka za uboga...ale to chodzic juz nie bedzie
enduro nie peka
Odpowiedz
#5
Męka ma w końcu "swój" kącik więc ze spokojem przystąpię do demontażu.

Będą trochę lepsze foty, pomyjemy, rozbierzemy i sprawdzimy
Trzeba robić, pora się za to wziąć.
O.C. leci, sezon zaczęty więc trzeba sprawdzić czy żużlówki
nadal tak pięknie trzymają w prawym zakręcie Wink

Panowie, dziękuję za odzew Smile

Może są w okolicy jakieś wyspecjalizowane mobilne warksztaty?
M-72 Custom
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zapłon w "dolniaku" M-72, K-750 Kaz 113 33,376 23-02-2019, 17:10
Ostatni post: Jerzy
  URAL: Nowe zawory Łukasz 29 5,070 30-01-2019, 01:05
Ostatni post: kamilozaba
  Większe zawory do k750/m72 kamilozaba 0 403 18-12-2018, 17:32
Ostatni post: kamilozaba
  Dekiel rozrządu w dolniaku - problem z osadzeniem. Krzycho 1 481 21-11-2018, 22:45
Ostatni post: Dawid1981
  Zawory do Dniepra. Jacol303 9 1,814 18-06-2018, 23:48
Ostatni post: Dawid1981

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości