Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor nie wkręca się na obroty,
#1
Witam,
jak w temacie, nie wkręca się na obroty, ja mu w gaz a on zgasł. :/
sprawa zaczęła się po regulacji zaworów,
ustawienie zaworów zrobiłem wg opisu na stronie głównej,
moto odpala, na początku jest ok, pracuje równo, wkręca się jak jest zimy, po zagrzaniu gaśnie,
zawory sprawdzałem z dziesięć razy, wszystko jest ok, juz nie wiem gdzie szukać, nic innego nie było grzebane, regulacja zaworów wymuszona wymianą uszczelek na cylindrach
może ktoś coś podpowie

byłbym wdzięczny
pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Jeśli na gorąco zawory nie są podparte to głównym powodem nie wkręcania się na obroty silnika jest niedostateczna ilość dopływającego paliwa. Trzeba więc sprawdzić kranik, drożność dysz paliwowych oraz czy zasysanie mieszanki jest wystarczające. To ostatnie to np. przykładając dłoń do wlotu gaźnika, co może nie dokładnie, ale przynajmniej orientacyjnie określi ten parametr.
Odpowiedz
#3
Tu masz dokładnie opisane jak sprawdzić poprawność działania kranika:
http://motoweteranbazar.pl/pl/uklad-zasi...-paliwo-2/
Odpowiedz
#4
dzięki Panowie,

co do kranika to jest nowy od CZ 350, doczytałem na forum, że kilka osób takie stosuje i jest ok, przewody fi6 też są nowe, sprawdze czy faktycznie wypływa określona ilość paliwa,

sprawdze także sposób zaproponowany przez Jerzego.

dam znać o efektach.
Odpowiedz
#5
Generalnie jak paliwa nie brakuje na zimnym silniku,to tym bardziej nie powinno na ciepłym.
Skoro mówisz,że wszystko było o.k przed robotą,a jest źle po niej,to tu szukałbym przyczyny.
Odpowiedz
#6
Daro, tez tak sądzę, ale nie wiem już gdzie szukać przyczyny, jak już wspomniałem ustawienie zaworów sprawdzałem po kilka razy ;/
Odpowiedz
#7
Jeżeli nic nie grzebałeś to chociaż sprawdziłeś czy na ciepło zawory pracują? Sama regulacja zaworów nie sprawi, że motocykl nagle i niespodziewanie przestaje pracować. Chyba, że podwieszają Ci się zawory albo w cudowny sposób przestawia się zapłon, temperatura rośnie i paliwo zamiast trafić do cylindra odparowuje już w gaźniku. Może nie odkręciłeś kranika :mysli: :beczy: Wink
Odpowiedz
#8
andrzeja, Smile dzięki za troskę Smile kranik odkręciłem, paliwo nalałem do baku

tak, zawory pracują na zimnym i na ciepłym

na pewno gdzieś coś mogłem na grzebać, ale co i gdzie Smile

sprawdzę zaproponowane wyżej rozwiązania
Odpowiedz
#9
Czary mary heheh.
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza pod gaźnikami i może ściągnij gumy z gazników idące do filtra i zapal bestie.JAki to silnik jaki filtr powietrza,jakieś zdjęcie?????
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#10
wiec, prędlość paliwa poniżej 12-litrów na minute, naprawłem stary kranik KP15, nastepnie zdjełem gumy z gaźników i przyłożyłem dłoń oba bardzo mocno zasysają, przy zdjetych gumach przekręciłem manetke gazu i motor zgasł, z prawj stronypodczas pracy świszczy powietrze, a świeca po wykręceniu jest mokra z lewej sucha ale.okopcona,

Dawid, moto to ural ze wstekiem, filtr standardowy, silnik górnośląskiej
Odpowiedz
#11
zigrin napisał(a):wiec, prędlość paliwa poniżej 12-litrów na minute, naprawłem stary kranik KP15, nastepnie zdjełem gumy z gaźników i przyłożyłem dłoń oba bardzo mocno zasysają, przy zdjetych gumach przekręciłem manetke gazu i motor zgasł, z prawj stronypodczas pracy świszczy powietrze, a świeca po wykręceniu jest mokra z lewej sucha ale.okopcona,

Dawid, moto to ural ze wstekiem, filtr standardowy, silnik górnośląskiej

Jakie gaźniki ?
Jaka kompresja po regulacjach ?
Odpowiedz
#12
gazniki k63, kompresji nie sprawdzalem, nie bardzo mam czym
Odpowiedz
#13
Wygląda na to, że problem jest bardziej złożony. Mokra świeca świadczy o tym, że może ona nie pracować cały czas a dodanie gazu zalewa ją. Można więc przypuszczać, że gaźniki dają za bogatą mieszankę. Ale możliwe też są problemy z zapłonem. Z kolei zakopcona świeca może też świadczyć o zbyt bogatej mieszance ale może też być objawem brania oleju, chociaż tu pomocny jest wygląd spalin. Tak czy inaczej nie możesz ograniczyć się do regulacji zaworów. Trzeba sprawdzić poziomy paliwa w gaźnikach, czy na przejściówkach nie łapie lewego powietrza. Trzeba też sprawdzić ustawienie zapłonu i wymienić świece. Dobrze też by było zmierzyć ciśnienie sprężania. A świst powietrza może wynikać z jakiejś nieszczelności uszczelki głowicy ale też z pracy odmy.
Odpowiedz
#14
Witam,

naprawione, przynajmniej na razie Smile

okazało się że pomogło ponowne ustawienie luzów zaworowych, myślałem ze zrobiłem to tak jak trzeba ale najwidoczniej tylko tak myślałem, dodatkowo jeśli chodzi o świszczenie w jednym z cylindrów faktycznie była nieszczelność na uszczelce, dokręciłem śruby bo faktycznie były luźne,
wczoraj testowałem wynik mojej pracy i motor elegancko się wkręca na obroty, i już nie gaśnie.

dzięki wielki wszystkim za pomoc i wiedzę która się podzieliliście .

pozdrawiam
Odpowiedz
#15
No i gitara jak mawiał Ferdek. :radocha: luzik :hura:
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nie pali,nie jeździ tylko ryczy i trzeszczy... Janek:) 10 770 13-05-2019, 12:05
Ostatni post: klapek
  Wolne obroty SzarY 35 7,107 14-06-2017, 08:42
Ostatni post: świdro
  Nie wchodzi na obroty Jurek750 11 2,436 12-07-2015, 18:51
Ostatni post: Jerzy
  Wolne obroty (bieg jałowy) Dniepr silnik górno zaworowy. nagar 1 795 06-07-2013, 22:06
Ostatni post: nagar
  Jak jechać w paradzie motocykli aby silnik nie zagrzał się krzysztof772 16 3,442 02-05-2013, 12:29
Ostatni post: krzysztof772

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości