Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zmiana wałków rozrządu mt 9
#1
Witam, pomysł mam taki chcę zmienić wałek rozrządu w mt 9 na wałek z normalnym aparatem zapłonowym czyli z przyśpieszaczem odśrodkowym, proszę o podpowiedz czy to będzie latać poprawnie i czy będzie pasował do kasty silnika :]
Odpowiedz
#2
Jeśli jest wszystko wykonane prawidłowo, to będzie pasować.
Konkretnie jaki aparat będziesz zakładał. ?
Odpowiedz
#3
aparat od dniepra tylko nowszego wyglądem jak w uralu średnio się znam i ciężko mi mówić o konkretach,teraz mam taki jak w dolniaku i zmianę chce zrobić na ten z przyspieszaczem
Odpowiedz
#4
nagar napisał(a):Jeśli jest wszystko wykonane prawidłowo, to będzie pasować.
Konkretnie jaki aparat będziesz zakładał. ?
Odpowiedz
#5
Ten typ aparatu, to nie jest dobry pomysł.
Odpowiedz
#6
a jaki jest ok, oprócz elektronika
Odpowiedz
#7
Miałem parę sztuk tych aparatów i żaden nie działał dłużej niż elektronik, jeżeli działał.
Przed załozeniem sprawdź albo od razu zalutuj palatynki sprawdź czy nie ma gdzieś przebicia na masę.
Sprawdź dokładnie miejsca zgrzewów na wirniku bo u mnie się rozpadł i ukręciło na końcach wałek rozrządu. Na wirniku sprawdź krzywkę czy nie ma za dużego luzu na osi, bo będą kłopoty z przerwą na palatynkach.
Po założeniu aparatu na silnik, sprawdź czy GMP wypada w tym samym miejscu na obydwu karbach krzywki.
Była też seria aparatów z źle wybitym otworem w zabieraku wirnika.

Nie próbowałem tego aparatu [Obrazek: 1234455563f687.md.jpg]
Odpowiedz
#8
Ja mam w swoim MT 16 aparat taki jak na zdjęciu Nagara(niektórzy mówią,że to od Urala).Aparat miał moim zdaniem zbyt łagodną charakterystykę,mój miał niesymetryczne krzywki i poluzował się w miejscu zaprasowania.Po usunięciu tych usterek działa w połączeniu z DIGITECHEM i cewką od malucha bardzo dobrze.
Odpowiedz
#9
dzięki za info, widzę że nie do końca jest tak słodko :???: z tymi urządzeniami a może za dużo kombinuję i zostać przy tym aparacie co mam - co radzicie ? :???:
Odpowiedz
#10
To zależy jak sobie radzisz z obsługą ręcznego,bo znam motor który prosi ile sił,żeby jego dosiadacz wymienił na coś,co będzie myśleć za niego.
Odpowiedz
#11
teraz żeś mi pojechał, chyba zamknę temat
Odpowiedz
#12
E tam,niema w tym żadnej złośliwości.Każdy robi w swoim sprzęcie co mu pasuje.Dla mnie ręczny,to pewien smaczek starej motoryzacji.
Odpowiedz
#13
waldi1313 napisał(a):dzięki za info, widzę że nie do końca jest tak słodko :???: z tymi urządzeniami a może za dużo kombinuję i zostać przy tym aparacie co mam - co radzicie ? :???:

Wiesz że w aparacie z ręcznym wyprzedzeniem ustawia się skrajne opóźnienie i skrajne wyprzedzenie zapłonu ?

ja bym Ci radził zaopatrzyć się w wschodniego elektronika i nie nastawiać się że długo podziała. Elektronika możesz zamontować bez żadnych przeróbek a będziesz miał porównanie do obecnego zapłonu.
Odpowiedz
#14
ogarnąć taki zapłon to pestka, rzeźba to była w trabantach, syrenach i wartburgach, chodzi mi o poprawienie sprawności piecyka, kiedyś do dolniaka założyłem aparat od malucha w którym musiałem zmienić kierunek przyśpieszacza i było sporo lepiej i dlatego coś chciałem i tutaj pokombinować ale bez takiej ingerencji w konstrukcję silnika, więc dam sobie siana z tymi zmianami i zostawię w oryginale, dzięki za porady
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dorabianie wałków rozrządu klapek 20 4,132 28-08-2013, 16:41
Ostatni post: zimny
  Zmiana kołków na kole zamachowym simon 12 2,662 22-02-2013, 21:20
Ostatni post: GAVO77

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości