Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wydech 2w1
#1
Witam,

Panowie i panie, korci mnie wydech do Urala 2w1, tylko tak się położyłem koło motoru i tak sobie patrzę jak się rury z ramą układają i ewidentnie była by kolizja z miską olejową (płytką, zresztą chyba nawet by pojechało po bloku)

Jak to jest w rzeczywistości? Rura ta "skośna" omija miskę przodem?

I jakbym sobie trzasnął zestaw hartmannowski (foto poniżej kradzione z jego strony)
[Obrazek: Untitleddd5d2.th.png]

to co się montuje za kolankami ? Długie cygaro?
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#2
U mnie mija przodem i dalej powinno być długie cygaro. Swoją drogą można dostać gdzieś długie cygaro?
Odpowiedz
#3
Też u Hartmanna. Kolizji nie bedzie, możesz też dać przedłużkę i dowolny tłumik. Chyba że ma być oryginalnie. Znasz cenę tego 2w1??
Odpowiedz
#4
Pytałem pana Grzegorza H o cenę odpisał mi enigmatycznie:

"Cena będzie jak za kolanka Ural z łącznikiem.
Może będę robił też z nierdzewki"

szybka wizyta na jego stronie podpowiada mi "280pln"

Generalnie cały czas dopytuję o szczegóły.

Jakbym sobie wsadził przedłużkę i małe cygaro ? To nie spowoduje jakichś problemów z ograniczeniem przepływu spalin?
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#5
Oryginalne tłumiki sa liczone na wymiar, czyli jeśli ktoś policzył że ma być dwa to powinny być dwa.

Co do wynalazków to kiedyś myślałem nad pustym krótkim cygarem i db-kilerem

https://www.google.pl/search?q=db-killer...87&bih=825
Odpowiedz
#6
I jeszcze jedna sprawa, to taka żę Hartman czy Fruba robią układy wydechowe, ale nie trzymają się oryginalnych wymiarów, chodzi mi o wkłady.
Odpowiedz
#7
nagar napisał(a):Oryginalne tłumiki sa liczone na wymiar, czyli jeśli ktoś policzył że ma być dwa to powinny być dwa.

(...)
No właśnie to mnie martwi - że pojedyńcze cygaro ma połowę przepustowości i będzie przydławiało

To że wkład jest inny niż oryginał to mnie nic a nic nie obchodzi, to ma jeździć Wink
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#8
Jak się nie mylę, to w Uralu z pojedynczym tłumikiem cygaro jest zdecydowanie bardziej pękate niż w wersji z podwójnymi rurami, dla których tłumiki są cienkie i długie. Jak chcesz mieć zmieniony wylot to i tłumik musi być inny. To tylko fizyka.
Odpowiedz
#9
nagar napisał(a):Oryginalne tłumiki sa liczone na wymiar, czyli jeśli ktoś policzył że ma być dwa to powinny być dwa.

Nie sądzę. Ten sam silnik występuje 2w2 i 2w1. To nie dwusuwy żeby snuć teorie. No chyba że ktoś wpadnie na ekstremalny pomysł wciśnięcia tłumika od komara albo innego z drastycznie mniejszym przelotem.
Oczywiście nie dyskutuję z tym, że ktoś chce mieć oryginalny wkład w tłumiku.

Cena za ten 2w1 całkiem ok. Mi co prawda zamiast cygar krótkich przysłał rybki, ale na jakość/cena u Hartmanna nie narzekam i gdybym chciał założyć 2w1 to pewnie też u niego zakup.
Odpowiedz
#10
W rusku oryginalne dwa wydechy zabierają jego moc a co dopiero jeden wydech to lipaaaaaaaaaaaaaa maxymalna hahaha.

W 4T jak najbardziej sie liczy wydechy (komora rezonansowa,podciśnienie) i połączenie wydechu jeden z drugim w rusku jak najbardziej Smile.
W starszych typach silników jest tyle zapasu ze można grzebnąć w wielu miejscach a w nowych juz nie ma takiego pola manewru bo cienkie ścianki na odlewach i wydech i cała reszta już jest bardziej szczegółowo policzone i wiadomo ze normy euro też maja znaczenie w teraźniejszych pojazdach.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#11
Sprawdziłem ostatnio empirycznie jak to jest z tymi 2 w 1.
Cygaro jest oczywiście takie samo jak w wersji podwójnej.
A jeśli chodzi o moc, to jeśli jakieś zmniejszenie mocy jest, to jest absolutnie niezauważalne.
W 4T oczywiście wydech ma znaczenie, ale cygaro najwidoczniej ma duży zapas przelotu.
Odpowiedz
#12
Będę próbował z przedłużką i krótkim cygarem "bo tak mi się uwidziało". Jak zauważę jakieś objawy dławienia to po prostu lekko rozwiercę wkład cygara, ale mam nadzieje że nie będzie takiej potrzeby - lubię cicho.
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#13
W dolnym zakresie obrotów oczywiście się nic nie odczuje ale góra????. Chyba ze się jeździ max 70-90 i nie kręci się na maxa na biegach to oki bo będzie pomykał bez problemu.Kolega śmiga na takim uralu 2 w 1 i daje radę.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wydech górny do napędowca BALON 18 4,790 23-12-2015, 10:33
Ostatni post: Dawid1981
  wydech K750 łączony czy nie? micekm 14 4,835 03-10-2015, 21:05
Ostatni post: micekm
  wydech Konrad 15 2,066 22-01-2010, 23:53
Ostatni post: kłosek kaszuby
  Strzały w wydech soviet 13 2,407 19-03-2009, 07:13
Ostatni post: soviet

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości