Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
brak smarowania w K-750 silnik się grzeje i staje
#31
Miałem Kachę na maluchu w czasach gdy nie wiedziałem gdzie się dolewa oleju.. Zamiatała aż miło. Zużycie oleju śladowe, jakieś przycierki i grzanie??

Wcześniej,coprawda inny motocykl,ale zagadnienie to samo. Junak 500 cmm 25 lat temu. Na garbusie. Mieszkałem jeSzce wtedy w Poznaniu i na Milostowie dziadziunio , którego naxwalibysmy dzisiaj wąsatym majstrem robił pasowanie i szlif. Człowiek który zęby zjadł w zawodzie. Pamiętam jakby to było dzisiaj... Mnie, szczeniakowi tłumaczył i zapadły słowa w pamięci. "W silnikach motocyklowych tego typu pasowanie 0,9-0,11." Koniec kropka.
Zrobił 11-kumple gaduły lali że mnie.. Owszem, jak był zimny to ostrożnie z manetą ale jak się rozgrzal to była petarda.. Miałem szybkie przełożenia w solo i..nie będę fantazjowal ale było grubo ponad 120km/h. Kolegom uśmiechy znikały z twarzy zwlaszcxa jak im ich ciasno pasowane silniki " puchly "na trasie. Mój szedł jak dzik
Teraz M62 składam też na tulejowanycch pod samochodowe tłoki. Dawid ogarnął. Wysłałem mu gary emki które też pójdą pod malucha do silnika kolegi z forum. To moje zdanie podparte skromnym doświadczeniem i obserwacją. Nie założę Almotow a jedynie ruskie gdyby taka możliwość była.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#32
Witam po przerwie. Czas napisać epilog moich zmagań ze smarowaniem i przegrzewaniem silnika. Otóż silnik został wyjęty z ramy. Kanały olejowe sprawdzone. Okazało się że są drożne ale na wszelki wypadek zostały ponownie przedmuchane sprężonym powietrzem. Przy składaniu postanowiłem za radą darka i nagara nie zakładać zapłonu elektronicznego. Kupiłem cewkę dwustrzałową zelmot od malucha i podłączyłem ją do standardowego aparatu zapłonowego. Wykonałem próbę o której pisał dawid. Kilka razy przekopałem starterem silnik bez odpalania i po wykręceniu śrubki kontrolnej olej ponawił się na jen końcu. Po odpaleniu olej leciał przy średnich obrotach, czyli tak jak pisał nagar powinno być dobrze. I okazało się że jest dobrze. Motocyklem przejechałem ponad 200 km i silnik nie wykazywał żadnych objawów przegrzewania, pomimo jazdy na długich i krótkićh odcinkach, stania w korkach i wysokiej temperatury na zewnątrz (ok. 25 st.). Wygląda na to, że prżyczyną przegrzewania się silnika był zapłon elektroniczny. Prawdopodobnie fiksował pod wpływem wysokiej temperatury panującej pod deklem aparatu zapłonowego. Jedno jest pewne, do elektronika już nie wrócę. Tym bardziej, że moto śmiga na standardowym aparacie tyle że na cewce dwubiegunowej od malca nie gorzej niż na zapłonie elektronicznym a nawet lepiej. Nagar miał rację. Te zapłony elektroniczne są dobre ale na krótko. Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie. Mam nadzieję, że temat przeze mnie założony pomoże innym w rozwiązaniu podobnych problemów. Pozdrawiam.
Odpowiedz
#33
Kolejny raz okazało się, że lepsze wrogiem dobrego. Życzę pomyślnej dalszej eksploatacji zaprzęgu.
Odpowiedz
#34
Super że się udało. Masz instalację 6V? Zmierzam do czegoś tym pytaniem.. Wink

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#35
Instalacja 12v. Założony alternator 600w od suzuki z dorobioną przejściówką.
Odpowiedz
#36
Czyli mialeś za wczesny zapolon i to duzo ale pisales ze prawidlowoSmile.
Jedno jest pewne ze dolny na przerywaczu jedzie bo jedzie Smile a raczej sie toczy Smile.
Jak był Tomek i jego zaplony na tym smigalo luxxxxxxxx mimo ze padały wcześniej lub póżniej ale jechało pięknie.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#37
Na to wygłąda, że miałem za wczesny zapłon. W tych ukraińskich zapłonach nie bardzo jednak wiadomo jak je ustawić. Wg instrukcji obrót aparatem w zakresie 10 st. powinno się ustawiać po przeprowadzeniu próby jazdy. Ja miałem ustawiony tak na środku i moto zasuwał aż miło. Myślę że te zapłony zabija temperatura, która ma negatywny wpływ na elektronikę. Szkoda że od kolegi Potomka nic już nie możemy kupić.
Odpowiedz
#38
yablu66 napisał(a):Instalacja 12v. Założony alternator 600w od suzuki z dorobioną przejściówką.
Musisz pomyśleć o oporniku /rezystorze bo szlak trafi cewkę albo platyny. Na forum znajdziesz o tym ( kilka rodzajów cewek -inne odporności)
Tu dolniak na śp. Tomka zapłonie. Odpalony na szybko, bez regulacji itp.
https://drive.google.com/file/d/1o2wzbA6...p=drivesdk

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#39
Silnik przegrzewa się na opóźnionym zapłonie.
Może ten zapłon nie jest zepsuty tylko źle ustawiony, bo cytujesz instrukcję od zapłonu który nie pasuje do dolniaka ?
Odpowiedz
#40
Temat cewki mam opanowany. Tak mi się przynajmniej wydaje. Moja cewka ma oporność ok. 1,7 ohma. Zastosowałem rezystor drutowy w obudowie z radiatorem 1,5 ohma 50w. Powinno być dobrze. Pozdrawiam
Odpowiedz
#41
W takim razie muszę się jeszcze dużo nauczyć w temacie elektronicznych zapłonów jak i tego czy silnik bardziej grzeje się na wczesnym (jak twierdzi dawid) czy na późnym zapłonie (jak uważa nagar). DO CZASU ZDOBYCIA TEJ WIEDZY POZOSTANĘ PRZY ZAPŁONIE MECHANICZNYM. Pozdrawiam
Odpowiedz
#42
yablu66 napisał(a):Temat cewki mam opanowany. Tak mi się przynajmniej wydaje. Moja cewka ma oporność ok. 1,7 ohma. Zastosowałem rezystor drutowy w obudowie z radiatorem 1,5 ohma 50w. Powinno być dobrze. Pozdrawiam
:okok:

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#43
nagar napisał(a):Silnik przegrzewa się na opóźnionym zapłonie.
Może ten zapłon nie jest zepsuty tylko źle ustawiony, bo cytujesz instrukcję od zapłonu który nie pasuje do dolniaka ?

I zbyt wczesny i zbyt późny jak już tak piszesz.Ale zazwyczaj na zbyt wczesnym silnik sie wkręca i nie każdy wyłapie temat a na bardzo późnym muliiiiiiiiiiii i wali w wydechy i od razu wiadomo.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  M72, brak smarowania lewego cylindra Pemo 81 16,938 06-05-2020, 16:31
Ostatni post: siara
  Brak iskry na jednym cylindrze-prawym! dawidiusz2748 35 10,134 02-09-2016, 06:27
Ostatni post: czyzykel
  Silnik grzeje się na maxa krzysztof772 17 4,003 19-06-2013, 11:55
Ostatni post: krzysztof772
  Jak jechać w paradzie motocykli aby silnik nie zagrzał się krzysztof772 16 4,113 02-05-2013, 12:29
Ostatni post: krzysztof772
  K-750 wał się skręca diora50 15 2,184 19-11-2012, 11:43
Ostatni post: motozgrzyt

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości