Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tylna podpora wału K 750
#1
Witam
Niedawno złorzyłem silnik po remoncie, wał , cylindry, odma itd.
Na jakimś forum ( nie pamiętam, którym ) przeczytałem że robiąc tylną podporę wału pod simering nie trzeba dawać tego małego odrzutnika za łożyskiem, wstawiam foto. I teraz nurtuje mnie cały czas pytanie czy dobrze zrobiłem ? Co prawda koło zamachowe jeszcze nie przykręcone ale cały czas się zastanawiam czy tego nie poprawić ? Co o tym sądzicie ?
Odpowiedz
#2
Odrzutnik nie jest potrzebny ale i nie zaszkodzi. Najważniejsze żeby koło zamachowe siedziało pewnie na stożku a powierzchnia pod ślizgowa simera była osiowa.
Odpowiedz
#3
Dzięki za odpowiedź
Nie będę już odkręcał podpory bo trochę trzeba z tym walczyć, zostawię tak jak jest.
Co do stożka to oczywiste musi być dotarty, najlepiej na pastę zaworową. Z kolei z drugiej strony podpory jest taka podkładka sprężynowa ( pofalowana ) foto. I ona musowo tak?
[-] The following 1 user Likes Mirek6655's post:
  • kamilozaba
Odpowiedz
#4
Lepiej tego odrzutnika nie zakładaj bo lepiej aby uszczelniacz był obficie smarowany.
Jeżeli nie założysz odrzutnika to sprawdź luz osiowy wału bo nie wiadomo czy starczy podkładka falista do skasowania tego luzu.
Odpowiedz
#5
Podkładka falista służy tylko do trzymania tego odrzutnika, jak zakładasz simer to odrzutnik i falista na półkę.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#6
Dziękuję bardzo wszystkim za info.
Odpowiedz
#7
pietroni napisał(a):Podkładka falista służy tylko do trzymania tego odrzutnika, jak zakładasz simer to odrzutnik i falista na półkę.

Dokładnie SmileAle lepiej dać odrzutnik i falistą .
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#8
No tak tylko teraz to bym musiał znów ściągać podporę wału bo odrzutnik jest między łożyskiem a podporą i dopiero podkładka falista.
A jak wspominał nagar simer musi być smarowany, czy odrzutnik nie będzie blokował oleju ?
Odpowiedz
#9
Żeby odrzutnik miał taką sprawność jak myślisz to simmering nie byłby potrzebny i wystarczyłby filc. Tak czy inaczej w karterze smaruje mgła olejowa więc nawet z odrzutnikiem oliwa dotrze gdzie trzeba. Jak nie założyłeś to nic się nie stało. Powinno być dobrze i bez odrzutnika.
Odpowiedz
#10
Witam ponownie
Pytanie z innej beczki, mianowicie z jakim momentem przykręcamy śrubę koła zamachowego?
Jedni piszą 55Nm gdzieś wyczytałem że 80Nm a z tabeli dokręcania śrub wynika 254Nm, które jest prawdziwe? bo już się pogubiłem.
Odpowiedz
#11
25 do 28 kg/m

25
niuton (newton) N 245,17
kiloniuton (kilonewton)kN 0,25
dyna (dyne)dyn 24516625,00
kilogram-siła (kilogram-force)kG 25,00
poundal pdl 1773,35
lbf) (pound-force)lbs 55,12

do 28
niuton (newton) N 274,59
kiloniuton (kilonewton)kN 0,27
dyna (dyne)dyn 27458620,00
kilogram-siła (kilogram-force)kG 28,00
poundal pdl 1986,16
lbf) (pound-force) lbs 61,73
Odpowiedz
#12
Dziękuję bardzo Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Panewki, Podpora Dniepr Mrkubek 33 6,267 29-01-2018, 01:11
Ostatni post: Boston
  tylna podpora zimny 3 1,204 06-01-2018, 13:39
Ostatni post: zimny
  k750 łożysko wału tylna podpora luz old1977 13 3,152 09-03-2017, 10:00
Ostatni post: old1977
  simering podpory wału kaziuj 78 24,984 03-11-2016, 17:59
Ostatni post: pietroni
  Kąt stożka wału korbowego krzaku 3 2,360 28-04-2016, 06:07
Ostatni post: krzaku

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości