Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nadejszła wiekopomna chwila-remont motorowni
#1
Jako, że sezon się zakończył, wziąłem się za remont i wraz z rozbiórką silnika mam coraz więcej pytań. 
Pacjent to dniepr mt11


1 cylindry poszły do szlifu+tłoki almot, ale pojawiła się informacja o obniżeniu cylindrów o 1,5mm,obniżać czy nie?

2 łożyska wału,wszyscy zalecają wymianę na rolkowe, a u mnie oba są właśnie rolkowe ale po wyjęciu silnika wyszło że wał ma ze 3mm luzu osiowego. Montować przednie kulkowe czy dystansować wał podkładkami, a może tak zostawić?

3 łożyska na wał wchodzą bez najmniejszego oporu, czy jest jakiś patent na to? Szkoda mi kupować nowy bo mój jest nominalny i z pomiarów czopów wychodzi ze nie wymaga nawet szlifu

4 jak zamontować korby, bo po demontażu okazało się, że nie jest to obojętne

5 o co chodzi z zaspawaniem otworów w pompie oleju?
MT 11
Odpowiedz
#2
1. Obniżyć, ale trzeba uwzględnić to obniżenie w całym układzie rozrządu.
2. Kulowe przód i rolkowe tył luz C3, dystansować wał do max 0,3 mm luzu, miejsce dystansowania uzależnione jest od ustawienia korb w osiach cylindrów.
3. Idź do szlifierza niech pomierzy luz na czopach pod łożyska tylko weź nowe łożyska.
4. Cyckami od siebie .
5. To takie uszczelnienie pompy poprzez dziadowanie, ale działa Wink
Odpowiedz
#3
(03-11-2018, 18:52)Goli napisał(a): Jako, że sezon się zakończył,
.... jak to się zakończył??? Ja dopiero teraz zaczynam wojaże. Motor ma lepsze chłodzenie.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#4
No u mnie juz sie zakończył,śnieg byl,szyby skrobalem wiec motor do rozbiórki,choc jazda po śniegu zaprzegiem kusi,ale moze za rok
Teraz kolejne pytanie,bo na forum nie znalazłem odpowiedzi. Czy zna ktos numery łożysk. Z wału korbowego wyczytalem ze mam 42209k1m,ale potrzebuję numer zamiennika kulkowego.
Potrzebuję również łożysk wałka rozrzadu bo sa bez numerow oraz byl bym wdzięczny za numery do alternatora bo w którymś poscie znalazlem spis do skrzyni,kół itp ale silnika nie znalazlem
MT 11
Odpowiedz
#5
Jestem zdruzgotany. Dla "dolnych" jeźdźców sezon dopiero rozpoczyna się.
Odpowiedz
#6
Sezon trwa równe 12 miesięcy Smile)))
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#7
(04-11-2018, 16:50)Goli napisał(a): Czy zna ktos numery łożysk. Z wału korbowego wyczytalem ze mam 42209k1m,ale potrzebuję numer zamiennika kulkowego.
Potrzebuję również łożysk wałka rozrzadu bo sa bez numerow oraz byl bym wdzięczny za numery do alternatora bo w którymś poscie znalazlem spis do skrzyni,kół itp ale silnika nie znalazlem

Numerów nie znam ale skoro masz stare to pomierz wymiary i skorzystaj z katalogu online http://www.skf.com/pl/products/index.html
Dział -> Wyszukiwarka produktów
Możesz też tam poszukać wszelkich zamienników
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#8
(05-11-2018, 00:10)Hardy napisał(a):
(04-11-2018, 16:50)Goli napisał(a): Czy zna ktos numery łożysk. Z wału korbowego wyczytalem ze mam 42209k1m,ale potrzebuję numer zamiennika kulkowego.
Potrzebuję również łożysk wałka rozrzadu bo sa bez numerow oraz byl bym wdzięczny za numery do alternatora bo w którymś poscie znalazlem spis do skrzyni,kół itp ale silnika nie znalazlem

Numerów nie znam ale skoro masz stare to pomierz wymiary i skorzystaj z katalogu online http://www.skf.com/pl/products/index.html
Dział -> Wyszukiwarka produktów
Możesz też tam poszukać wszelkich zamienników

Na wal 6207
Żyję by jeździć. Pozdrawiam JACEK
Odpowiedz
#9
Sprawa walu rozwiązana,po zakupie nowych łożysk okazalo sie że bardzo ciezko wchodzą na swoje miejsce wiec jeden problem z głowy. Tylne zgodnie z zaleceniami rolkowe,przednie kulkowe 6209. Alternatora po numerach nie mogli mi namierzyc wiec jutro jade z jednym na wzór i powoli zaczynam składać. Pozostaje mi jeszcze problem ze sprzeglem bo moja srodkowa blacha ma ~4,7mm a w sprzedaży sa tylko 3albo 6?

A z tym koncem sezonu to chyba faktycznie sie wyglupilem bo jeszcze kilka lat temu robilem kulig wsk125?
MT 11
Odpowiedz
#10
Cieńsza lub grubsza blacha to żaden problem. Będziesz mógł mieć cieńsze lub grubsza okładziny. Zawsze też można przeszlifować blachę grubszą na cieńszą.
Odpowiedz
#11
Czyli kupić tą 6mm? Mam nowe klejone tarcze. No i czeka mnie wymiana bolcow w kole zamachowym...
MT 11
Odpowiedz
#12
Musisz przede wszystkim zmierzyć grubość wszystkich tarcz i porównać ją z wysokością koła zamachowego tak aby po złożeniu wszystkiego był jeszcze luz. Inaczej sprzęgło nie będzie działać A porównanie wyników da Ci odpowiedź na Twoje pytanie.
Odpowiedz
#13
Panowie,pomocy,zmierzylem kolo zamachowe, od czubka bolca do Koła mam 24 mm. Do tego mam dwie tarcze klejone po 6,5 mm każda. Tarcza pierwsza od sprezyn ma 3,7mm zaś srodkowa 4,2mm.
Do kupienia są tarcze,dolna 3mm i srodkowa 3 albo 6mm. No jak by nie liczyc wychodzi inaczej niz mam teraz, ale co wybrac bo juz jestem gupi.
A zmienic musze bo moje mają juz sporo rozwalone otwory i po wcisnieciu sprzęgła klamotay sie strasznie

Dodatkowo,dla potomnych podaję numery łożysk do alternatora bo nigdzie nie znalazlem takiej informacji,może komus się przyda.
2203RS dwie sztuki oraz uszczelniacz 22x40x10. Tylko teraz kombinuję,skoro pierwsze lozysko siedzi w skrzyni korbowej a dopiero za nim jest uszczelniacz,może by z niego zdjąć osłony,niech smaruje je olej
MT 11
Odpowiedz
#14
2 razy 3mm i wszystkie nowe kołki
Odpowiedz
#15
Dzięki za ekspresową odpowiedź,takie kupię,ale mam pytanko,czy jast jakis patent na te bolce czy nagrzac koło i zamrozic bolce?
MT 11
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Remont głowicy dniepr MT 9 Anonymous 44 10,823 07-10-2018, 08:06
Ostatni post: Daro
  Remont silnika i skrzyni parapet1100 6 2,001 19-05-2015, 21:30
Ostatni post: Saakaszwili
  remont głowicy kudłaty 7 1,395 10-10-2014, 19:57
Ostatni post: kozichwost
  Remont silnika kolcz 46 5,904 12-02-2011, 22:05
Ostatni post: Balu
  Remont Urala karrad13 7 1,674 03-10-2008, 06:50
Ostatni post: karrad13

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości