Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytań kilka o silnik Ural M67
#1
Silniki Urala M67 występują z górną i dolną odmą.
Ten z górną chyba nowszy - od którego roku montowali odmę u góry?.
Czy poza tym czymś się różnią? Który lepszy?
Czy wszystkie 67 mają 36 KM mocy?
Zastanawiam się nad kupnem takiego silnika i wsadzeniem go do starszej ramy (takiej jak w Uralu 63 czy 66)
Czytałem że przy skrzyni  ze wstecznym i filtrem z "patelnią" są problemy.
A jak jest przy takiej kombinacji : stara rama od M66 silnik od M67 i stara skrzynia z kominem bez wstecznego? Wejdzie taka kombinacja w ramę??
A jeszcze lepiej ze skrzynią z kominem i wstecznym od Dniepra.
Czy górną odmę idzie podłączyć pod "komin" z suchym papierowym filtrem powietrza?
Mam na oku nowe silniki Urala. Pierwszy z dolną odmą i datą produkcji odczytaną z cewki z 1990r oraz drugi z górną odmą ale nie wiem z którego roku.
Który warto brać?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#2
Oba silniki o której wspominasz w poście są warte uwagi. To najbardziej nowoczesne i najmocniejsze w gamie silników urala z tamtych lat ( kontrukcja głowic, alternator itp ). Przemawia tu pewnie przeze mnie sympatia do wyrobów z Irbitu. Gdybym zaczynał od nowa to najchętniej nowu Ural z napędem albo następująca rzeźba: krótka rama Uralowa ( może nawet suwakowa) plus silnik od drabiny , skrzynia od Dniepra i napęd :-). To oczywiśćie abstrakcja stąd moje zabawy w BMW R-100 i montażem falban w Kijowskim wyrobie.
Nawiązując do naszej rozmowy potrzymam swoją opinię co do przeszczepu silnika BMW. Świetna sprawa,kapitalne osiągi,duża frajda, pewna bezawaryjność. Jednak dzisiaj bym przemyślał ten krok jeszcze raz. Dlatego kibicuję i "cicho" obserwuję Twoje zmagania. :-)

Wszystkie konfigurację montażu skrzyni różnego skrzyni biegów o których wspominaszsą możliwe ..ale w w drabinie. Silnik natomiast będzie pasował do każdego typu ramy.W krótkiej ramie na pewno nie wejdzie ci skrzynia od Dniepra( ten temat przerobiłem u siebie -mój Ural m66 miał coprawda zamontowaną takową ale kosztem zeszlifowania widełek zabieraka belki kardana , stoczenia sprzęgiełka (!!!), skrócenia belki kardana nie wspominając o całym tym elemencie który musiał być zastosowany z Dniepra. Poprzednik miał fantazję..
Zostaw ładną skrzynię Urala bez rewersu :-) a odmę podłączysz ( występują kominy z taką możliwością) . Do "beczki "chyba nie? Może inni podpowiedzą/
Aha- na olx niedawno był Uralna krótkiej ramie z silnikime r-80. Właściciel opowiadał,ze bez przeróbki ramy sie obyło ale weszła tylko skrzynia Urala ze wstekiem. Taka ciekawostka.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
Rzeźbić będę w krótkiej ramie Urala.
Taką mam i poza suwakową jest moim zdaniem najładniejsza z ruskich wynalazków.
Astride - po rozmowie z Tobą i obejrzeniu galeri z "metaloplastyką" potrzebną do sensowej adaptacji serca BMW odechciało mi się przeszczepu z Bawarii.

Piłowanie widełek, odchudzanie sprzęgła i belki aby wstawić skrzynię z Dniepra też mi się nie widzi.
Obstawiam na silnik z drabiny M67 i pozostawienie starej skrzyni bez wstecznego.
Chodzi mi jednak po głowie czy da radę upchnąć (bez tych wszystkich zabiegów) skrzynię ze wstecznym z drabiny? (tzn Uralową ale bez komina tylko z tym filtrem co wygląda jak chińska patelnia) ??
Próbował ktoś tego?
Na pierwszy rzut oka ten ogromny filtr się nie zmieści ale gdyby np. przerobić komin. Obciąć od niego kolanko, i wspawać w to miejsce rurę o odpowiedniej średnicy - tak aby wszedł w tą skrzynie w pionie.
Może ktoś to już przerabiał?. Podzielcie się wrażeniami.

Ostatnie ważne dla mnie pytanie.
Czy skrzynie ze wstecznym też mają możliwość ręcznej zmiany biegów?
W starej jest ta fajna wajcha. A jak w tych ze wstecznym?
Nie mam u kogo podejrzeć a na zdjęciach widać w tym miejscu tylko jedną wajchę.
Boję się, że to może być tylko załączanie wstecznego.
Po wypadku mam trochę niesprawną lewą nogę.
Możliwość wbicia biegu piętą jest dla mnie bardzo ważna.
Czasem (a nawet często) korzystam z możliwości ręcznej zmiany biegów.
Myślę nawet nad montażem kulisy.
Czy w skrzyniach ze wstecznym jest to możliwe???
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#4
Dnieprowe skrzynie ze wstecznym nie mają wajchy do ręcznego zmieniania biegów. Z lewej strony tylko nogą, a z prawej tylko wsteczny.
Odpowiedz
#5
Skrzynia biegów ze wstecznym razem z filtrem od Urala M67 bez problemu mieści się w ramie Urala M63. Mam taki zestaw. Problemem jest tylko znalezienie dobrej skrzyni. Żeby wyjąć akumulator trzeba zdemontować filtr powietrza.
Pozdrawiam Szymon
Odpowiedz
#6
https://www.olx.pl/oferta/skrzynia-biego...xMfBz.html

http://forum.redmotorz.eu/showthread.php?tid=5607

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#7
Koledzy, dzięki za odzew.
Wie ktoś może jeszcze co to za patent w milicyjnej skrzyni z urala gdzie pedały są z dwóch stron??
Ten z prawej to nożne załączanie wstecznego czy coś innego?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#8
Nie wiem skąd ten tekst o milicyjnej skrzyni biegów.
Z lewej strony masz nożną zmianę biegów, a z prawej widoczna dźwignia służy do uruchamiania biegu wstecznego. Nad tą dźwignią jest dodatkowo wystająca oś (można założyć dźwignię ręcznej zmiany biegów).
Ural
Odpowiedz
#9
"Milicyjną" skrzynię zapożyczyłem z opisu oferty na olx przesłanego przez Astride.
Mirek dzięki za odpowiedź, że do Uralowych skrzyń ze wstecznym można dołożyć dodatkową dźwignię do ręcznej zmiany biegów.
Dla mnie to będzie idealne rozwiązanie.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  rozrząd ural M67-36 cypis 19 6,341 23-04-2016, 06:51
Ostatni post: cypis
  remont mojego silnika kilka pytań i porad barney 8 2,637 09-05-2014, 21:55
Ostatni post: Bąq
  Ural podkładki zabespieczające -silnik BRODA58 5 1,024 12-11-2010, 18:05
Ostatni post: Bąq
  Jaki luz na pierścieniach Ural M67 Jazło 8 1,191 31-07-2010, 22:16
Ostatni post: Matys245
  Silnik nie wkręca się na obroty (Ural) MAJKUSS 52 8,482 25-04-2010, 20:54
Ostatni post: MAJKUSS

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości