Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jak sprawdzać/naprawiać czujnik Halla BMW ?
#1
Czołem - mam taki problem, w silniku BMW skończył żywot czujnik Halla -objaw brak iskry- kupiłem w necie nowy (dla potomnych typ HME-301), wymieniłem, polatał jakieś 500km i znów się skończył. Co robię nie tak ? Czy dla czujnika Halla ma znaczenie oporność cewki ? (mam od Hondy Deauville - czyli tak samo jak w BMW zapłon elektronik) Trochę zgłupiałem, zimowe Borne lada dzień, a ja mam obawę, że w drodze znów się zesra - i co ??? Z góry dziękuję za pomoc ....
Odpowiedz
#2
Czujnik współpracuje z modułem zapłonowym i z niego zwykle jest zasilany,proponuję sprawdzić na początku napiecie ładowania ,zbyt wysokie w niektórych układach może zabić czujnik.Nie jestem specem od BMW ,ale tak zazwyczaj zbudowane są ukł.zapłonowe w pojazdach.Sprawdzenie jakości połączenia czujnika z modułem,a następnie zmierzenie napięcia zasilania czujnika,to takie podstawowe wskazówki.
Odpowiedz
#3
Poszukaj na starym forum, ewentualnie w opracowaniach forumowych. Czarny kupę lat temu ładnie to opisał. Też miałem awarię Halla . Na początku miał przerwy w pracy, strzały w gaźnik i wydech, potem padł na dobre. Wymiana czujnika oczywiście rozwiązała sprawę ale roboty z tym trochę jest, co już wiesz. U mnie był moduł od jakiegoś opla i nie było problemów. Nie sądzę żeby moduł zabijał czujnik ale możliwe że dostał jakiś dzikich napięć..
Odpowiedz
#4
O tu jest, nie wiem czy pomoże..
http://redmotorz.eu/2014/11/15/czujnik-h...w-wymiana/
Odpowiedz
#5
Oporność cewki około 1,5 ohma -oryginalna bmw ma lekko więcej.Jak kiedyś dałem 3 ohmy a harleya max prędkość 110 bo na wysokich obrotach iskra coraz słabsza a jak się da cewkę kolo 0,7ohma może się z niej zadymić Smile.
Jeszcze spaliło wirnik przez uszkodzony regulator napięcia który działał tak ze im więcej się gazu dodawało bardziej ładował Smile i w tym samym czasie też padł hall(raz działał raz nie).
Wiadomo ze moduły do bmw pasują z vw golf 2 tak samo jak czujniki halla z golfa 2 1,6 np po lekkiej przeróbce bo to praktycznie te same zapłony Smile. Aparaty(montowane w bloku) czy moduły z golfa idzie wyrwać na aukcji lub zlomie za grosze Smile.
Tak samo jak rozrusznik pasuje z opla denso tylko sie przekładnię przekłada bo w tych rozrusznikach sie magnesy odklejają ,szczotki alternatora z opla i za mała kase idzie dostać te części.

Wymiana czujnika to nie tylko wybicie kołka od napędu Smile -jeszcze czujnik nitowany a nie przykręcany .
[Obrazek: 0a70bf2ec0a9.jpg]

Samo sprawdzenie czy to czujnik jak już całkiem straciła się iskra podczas kręcenia rozrusznikiem robiłem tak:
Wykręca się świecę podłącza do kabla i kładzie na głowicę - i włącza i wyłącza się zapłon i jak przeskoczy iskra to znaczy że cewka i moduł oki tylko czujnik padł.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#6
z tym sprawdzaniem to takie proste nie jest, mi sie kiedyś któryś pin przy module cofnął i objawy były jak po zrypanym czujniku( iskra przy włączaniu/wyłączaniu zapłonu).
Odpowiedz
#7
(28-04-2019, 12:13)Michal_ napisał(a): z tym sprawdzaniem to takie proste nie jest, mi sie kiedyś któryś pin przy module cofnął i objawy były jak po zrypanym czujniku( iskra przy włączaniu/wyłączaniu zapłonu).
Michał o szkolnych błędach nie mówimy tylko o sytuacji gdzie wszelkie styki i połączenia są sprawne Smile))) hall potrafi robić w balona tak że zgaśnie włączysz i wyłączysz zapłon i  będzie  działać a po 5 tygodniach sie powtórzy lub po pół roku.Modułów to mam z 10 szt które przekładałem z dobrego na dobry i chodziło znowu długo ale w końcu hall tak padł że juz nie odpalił i wtedy miałem pewniaka którego podejrzewałem od długiego  czasu.
Teraz zrobię aparat pod bmw przerobiony z aparatu z golfa 2 1.6 i będzie na zapas hehe
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#8
(28-04-2019, 21:08)Dawid1981 napisał(a):
(28-04-2019, 12:13)Michal_ napisał(a): z tym sprawdzaniem to takie proste nie jest, mi sie kiedyś któryś pin przy module cofnął i objawy były jak po zrypanym czujniku( iskra przy włączaniu/wyłączaniu zapłonu).
Michał o szkolnych błędach nie mówimy tylko o sytuacji gdzie wszelkie styki i połączenia są sprawne Smile))) hall potrafi robić w balona tak że zgaśnie włączysz i wyłączysz zapłon i  będzie  działać a po 5 tygodniach sie powtórzy lub po pół roku.Modułów to mam z 10 szt które przekładałem z dobrego na dobry i chodziło znowu długo ale w końcu hall tak padł że juz nie odpalił i wtedy miałem pewniaka którego podejrzewałem od długiego  czasu.
Teraz zrobię aparat pod bmw przerobiony z aparatu z golfa 2 1.6 i będzie na zapas hehe

kurlaaa, ja tu się życiowym przykładem dzielę, a Ty mnie do piaskownicy wysyłasz Huh , a fakt że mam dość sporo rzeczy na drucie i trytytkach powiązane w motocyklu to bardziej takie maskowanie...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  kontrolka luzu czujnik luzu sniper_bob 22 2,184 14-06-2012, 10:13
Ostatni post: Monster
  Jak zmienić napięcie w elektronicznym regulatorze BMW pifpaw 1 1,536 08-01-2012, 22:57
Ostatni post: pifpaw
  Czujnik hallotronu - w silniku BMW - wymiana czarny 6 1,988 16-06-2009, 20:49
Ostatni post: stepa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości