Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ural - osiowanie i łożyskowanie wałka + głowice
#1
Cześć.
Zanim popełnię błąd i wyślę to do roboty chcę zasięgnąć Waszej opinii.
Stary wałek nierządu zataczał elipsy. Służy teraz jako przycisk do papieru na moim biurku. Nowy zakupiłem u Świątka - zwykły standard.
Chcę teraz zrobić jego osiowanie i ewentualnie przejść z panewki na łożysko igiełkowe.
Czy warto brnąć w przeróbkę na igły?
Znalazłem warsztat Jacka Tomaszewskiego (motocyklejacka.pl ) , który robi takie zabiegi + kołkuje pokrywę, osiuje wałek i dotacza tulejkę do odmy.
Zabieg kosztuje 350 zł.
Robił to ktoś u niego? Fachowiec czy fajtłapa? Coś tam o nim na forum czytałem ale stare to było info.
Może polecacie kogoś innego? Brak zaplecza warsztatowego zmusza mnie abym to komuś zlecił.
Chcę też zrobić głowice.
Nową klawiaturę starego typu ściągam z Czelabińska i niecierpliwie czekam na paczkę. Zdam relację z zakupów jak dojdzie.
Czy Tomaszewski robi dobrze głowice? Robił ktoś u niego?
Ponoć zmienia gniazda pod współczesne paliwa, daje tłoki Paradowskich i robi nowe prowadnice. Czyli to co mnie interesuje.
Za dwie "czapki"  woła 900 zeta. Warto mu to zlecić? Może ktoś robi i lepiej i taniej?
Czy warto wymieniać sprężyny zaworowe na inne? Ponoć Polonez pasuje. Gdybanie to czy przetestowane w boju?

.... i choćbym jechał ciemną doliną mozolnego remontu zła się nie ulęknę bo forum jest ze mną.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#2
Ja osobiście to polecam Pawła z Grudziądza +48 793 371 175. Poszukaj na FB lub na allegro. Wystawia się też na bazarze w Łodzi.
Odpowiedz
#3
Jeśli chodzi o sprężyny od Poloneza to przerabiałem to w Dnieprze.
Efekt był taki, że jeden popychacz wycięło z 10 mm i krzywki też dostały po dupie. Ale może wynikało ze słabego materiału.
Działo się to kilkanaście lat temu i nie miałem dostępu do pewnych urządzeń.
Może twój wałek to wytrzyma no i popychacze też.
boxer ponad wszystko
[-] The following 1 user Likes galar's post:
  • Dawid1981
Odpowiedz
#4
Panewka z dobrego brązu i będzie Pan zadowolony !!!! Żadnych igiełek, mają bardzo małą powierzchnie pracy i wygniatają wałek. W tym przypadku dobrze zrobionej panewki nic nie zastąpi.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#5
A z jakiego brązu Pan poleca?
B101 czy BA1032 ?
Może coś innego?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#6
W zalezności od warunków pracy stosujemy różne gatunki brązu. W przypadku panewek mocno obciążonych może to być brąz BA 1032, BK 331. Tam gdzie zależy nam na dobrych paramatrach ślizgowych stosujemy brąz B101. Więc BA 1032 i poprawić smarowanie dodatkowym otworem od strony napędu pompy olejowej pod korkiem.
Pozdrawiam
Pietroni
Odpowiedz
#7
(26-01-2019, 07:47)galar napisał(a): Jeśli chodzi o sprężyny od Poloneza to przerabiałem to w Dnieprze.
Efekt był taki, że jeden popychacz wycięło z 10 mm i krzywki też dostały po dupie. Ale może wynikało ze słabego materiału.
Działo się to kilkanaście lat temu i nie miałem dostępu do pewnych urządzeń.
Może twój wałek to wytrzyma no i popychacze też.

Nie tylko w dnieprze bo w bmw R100 po 3 tys km piting na szklanach popychaczy po zastosowaniu mocniejszych sprężyn hahah .Dlatego żeby zastosować mocniejsze sprężyny trzeba dac lepsze szklanki popychacza jezli oryginał był zbyt słaby ale nie zawsze tak jest ze oryginały są słabe.Do r100 dorobie szklanki popychacza nawęglone z wkładką aluminiową takie jak w edelweiss i wtedy mozna zapodać mocniejsze spręzyny.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dniepr - gaźniki, głowice i ogólna praca - załamany Pniecho 75 3,814 18-04-2019, 15:13
Ostatni post: Hardy
  wyjęcie wałka rozrządu Pniecho 2 914 04-12-2017, 20:05
Ostatni post: Jerzy
  Łozyskowanie wałka rozrzadu Arturos 6 1,969 23-02-2017, 13:08
Ostatni post: andrzeja
  Głowice dniepr pitti 5 2,684 09-08-2016, 14:37
Ostatni post: pitti
  Wysokość krzywek wałka rozrządu w dnieprze muzyk_jsb 6 2,316 15-12-2015, 15:42
Ostatni post: kozichwost

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości