Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wahacz i oś wózka - ural
#1
Cześć!

Składam do kupy ramę wózka, postanowiłem wymienić oś (Stara ma uszkodzony gwint + ślady toczenia w miejscach gdzie powinno stykać łożysko)

Kupiłem nową i... przelatuje na wylot. 

Nowa oś ma 197mm długości i w najgrubszym miejscu 23,1mm
Stara oś ma 186mm długości i w najgrubszym miejscu 23,2mm 
[Obrazek: IMG_20190210_161922_HHTdf53f.md.jpg]

Stara jest wyraźnie podtoczona w grubszej częsci, nierówno (pod skosem o około 3mm ), są na niej ślady toczenia w wahaczu.
[Obrazek: IMG_20190210_161942_HHT341b8.md.jpg]

Sam wahacz jak poniżej, nie mam średnicówki sprawdzić ile ma w środku.
[Obrazek: IMG_20190210_161829_HHT57497.md.jpg]

Ktoś wie ile powinna mieć dokładnie dobra ośka? 

I czy to jest w ogóle dobra oś do tego wahacza? Jeśli nie to jak powinna wyglądać?
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#2
Najlepsze zdjęcie tej ośki jakie znalazłem. Może komuś coś świta? 


Węższa średnica ma 20.2mm (wylot ośki) a większa około 25mm (ciężko zmierzyć, skołuję średnicówkę będzie lepszy pomiar) 

[Obrazek: Untitledabb04.th.png]
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#3
Może ktoś ma książkę "ciężkie motocykle radzieckie" pod ręką. Tam na pewno jest opisana różnica osi przedniej i tylnej ural-dniepr natomiast nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić czy coś jest o osi wózka.
Odpowiedz
#4
Czemu nie dorobisz takiej ośki ze stali ulepszonej cieplnie 40HM o twardości 35-37HRC i masz beton na zawsze  :Smile Dwie godzinki na tokarce i opanowane na lajcie.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#5
(27-02-2019, 13:01)Dawid1981 napisał(a): Czemu nie dorobisz takiej ośki ze stali ulepszonej cieplnie 40HM o twardości 35-37HRC i masz beton na zawsze  :Smile Dwie godzinki na tokarce i opanowane na lajcie.

Na szlifierce do wałków. Której nie posiadam bo jestem zwykłym śmiertelnikiem wyposażonym w kątówkę i wiertarkę. 

Już sobie narysowałem taką w CADzie i czekam na odbiór z warsztatu ślusarskiego.
Czy jest coś czego tak naprawdę nienawidzę? Śruby na płaski śrubokręt...
Odpowiedz
#6
Nie ma potrzeby na szlifierceSmile)))) .NA tokarce na lajciku i też będzie lusterko.Ale jak szlifierka jest czemu nie Smile
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#7
Sorki ze tu, ale nie ma sensu zakladac nowego wątku,skoro tu mowa o wózku. Wzialem sie wreszcie za malowanie swojego i po rozebraniu i wypiaskowaniu okazalo sie ze ten pałąk do ktorego mocuje sie górę amortyzatora nie jest pod kątem prostym do ramy tylko jest pochylony w stronę koła. Tak ma byc czy jest wygiety?
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#8
Amortyzator ma pracować w osi ramienia wahacza. Skoro jedno górne mocowanie amortyzatora jest do pałąka umieszczonego z boku wahacza (bo pałąk przyspawany jest do ramy wózka) a dolne do odsuniętego od ramy ramienia wahacza koła to logiczne, że pałąk powinien być nachylony w stronę koła. Inaczej to amortyzator byłby skośnie zamocowany i w związku z tym nie pracował by jak należy. Bez obaw, tak ma być Smile.
Odpowiedz
#9
Tez tak mi sie wydawało ale zapytac nie zaszkodzi, dzięki
мт- одиннадцать
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tuleja metal-guma Ural wahacz Maciej S. 10 1,656 14-10-2018, 14:31
Ostatni post: Hardy
  wahacz napędowiec amortyzatory problem arrtur 18 3,421 25-05-2017, 19:51
Ostatni post: landryna_2712
  Koło od BMW do zawieszenia wahacz owego STEEGEN 6 2,619 31-03-2014, 17:17
Ostatni post: STEEGEN
  wahacz wózka huser 2 1,731 09-03-2014, 20:58
Ostatni post: maciejw70
  Pęknięty wahacz/rama Krzycho 5 1,335 21-10-2012, 21:47
Ostatni post: Mrkubek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości