Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprzęgło współczesne
#1
Witam,
Czy ktoś jeździ na tym współczesnym sprzęgle a Allegro?
Sprzedawca alemotor_pl
Dyski stalowe "z zakładów lotniczych" i inne reklamowe hasła.
Jak z trwałością i czy sobie tym dupę zawracać?
Same przekładki
https://allegro.pl/oferta/dysk-tarcza-sp...6818194113
i komplet z tarczami ciernymi
https://allegro.pl/oferta/tarcze-sprzegl...6818181222
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#2
Pewnie to te same tarcze. ..Tak było:
http://forum.redmotorz.eu/showthread.php?tid=5492
Polecam Cccp brązowe, zalewane. Z kolei Uralowe z przetłoczeniami najlepsze. A przekladki? Różne grubości w zależności na jakie się tarcze zdecydujesz. Pewnie o tym wiesz już?

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
Mam u siebie dokladnie ten zestaw,niestety przejechane na nim dopiero 250-300km wiec w temacie trwałości niewiele pomoge. Na razie wrażenia na plus. Nic nie klamocze,nie szarpie,nie slizga, niestety, jak poprzednik nie sprawdzilem jakie mam nity,oby zmienili na stal bo sie gdzieś mocno zdziwię
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#4
Upps... ameliniowe nity. Kto by pomyślał... a jednak.
Warto wiedzieć, że takie badziewie krąży po rynku.

Co od tarcz brązowych, zalewanych.
Czy to takie ??
https://allegro.pl/oferta/oryginale-tarc...7818895143

A te z przetłoczeniami to te ??
https://allegro.pl/oferta/tarcze-sprzegl...7468809078

Czyli obie dość cienkie 4,5mm a więc do grubych dysków stalowych. Dobrze myślę??

Które dyski stalowe lepsze? Cienkie czy grube?
Czy wystarczy zamienić środkowy dysk aby móc zakładać różnej grubości tarcze cierne?
Tzn . takie kombinacje .
1.) Gruby dysk środkowy 6mm i cienkie tarcze cierne np 4,5mm
lub odwrotnie
2.) Środkowy dysk cienki 3mm i grube tarcze np 7 mm 
... A może zawsze trzeba wymieniać kompletne 3 dyski stalowe ( również te skrajne) pod konkretny typ tarcz ciernych ???

Czy cienkie dyski nie mają tendencji do "falowania / odkształcania" po przegrzaniu?

Chcę to zrobić raz a dobrze i nie wracać do tematu przez dłuższy czas.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#5
Zasada jest bardzo prosta. Suma grubości wszystkich tarcz musi być mniejsza niż wysokość kołków w kole zamachowym. Musisz mieć luz aby mogły zginąć się sprężyny. Resztą jest wtórna.
Odpowiedz
#6
Aluminiowe nity w mocowaniu okładzin ciernych nie są czymś niezwykłym i nie ma co się przerażać. Okładziny hamulcowe, w czasach gdy je nitowano do szczęk, przeważnie były mocowane właśnie nitami aluminiowymi i to rurkowymi. Robiono tak nawet w samochodach czy maszynach budowlanych (wciągarki). Okładziny sprzęgieł najczęściej montuje się za pomocą nitów rurkowych ale mosiężnych ew. auminiowych. Nigdy nie stosowano i nie stosuje się do tego nitów stalowych bo te, zanim zostanie uformowana zakówka, zniszczyły by cienką warstwę okładziny.
Odpowiedz
#7
(15-02-2019, 05:28)Jerzy napisał(a): Aluminiowe nity w mocowaniu okładzin ciernych nie są czymś niezwykłym i nie ma co się przerażać. Okładziny hamulcowe, w czasach gdy je nitowano do szczęk, przeważnie były mocowane właśnie nitami aluminiowymi i to rurkowymi. Robiono tak nawet w samochodach czy maszynach budowlanych (wciągarki). Okładziny sprzęgieł najczęściej montuje się za pomocą nitów rurkowych ale mosiężnych ew. auminiowych. Nigdy nie stosowano i nie stosuje się do tego nitów stalowych bo te, zanim zostanie uformowana zakówka, zniszczyły by cienką warstwę okładziny.
Tu bardziej chodzi o aluminiowe nity mocujące wielowpust do tarczy. Astrade miał przypadek że mu je scieło.
Odpowiedz
#8
A okładziny są dodatkowo klejone, więc aluminiowy nit na okładzinach spełnia taką rolę mniej więcej co klin w kole zamachowym. Co do grubości, kiedyś myślałem, grubsze lepsze bo się tak szybko nie zwichrują, ale to tylko kwestia pałowania Wink No i jak Andrzej pisze , zestaw musi się zmieścić na kołku plus min. 3 mm na ugięcie sprężyn.
Odpowiedz
#9
Panowie a co z takim wynalazkiem?

https://allegro.pl/oferta/tarcza-sprzegl...7524404913

Ktoś ma wyrobiona opinię na ich temat?
Odpowiedz
#10
Uważam że sprzęgło radzieckie jest dobrze wykonane i do parametrów silnika jest odpowiednie. Nie widzę tu sensu stosowania patentów, które mają zastapić te bardziej wadliwie działające podzespoły. Innymi słowy- po co coś udoskonalać jak działa dobrze? Sam się z nim "przeprosiłem" w Bawarce monntując włąsnie dwutarczowe rosyjskei gdzie sprzęgło BMW, skadinąd bardzo dobre, nie wytzymało w 360 Kg zaprżegu. Oczywiście to moje zdanie.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#11
Astride, zas Twoją radą nabyłem rosyjskie tarcze cierne ze starej produkcji (brązowe zalewane)
Przyszły i są lekko pofalowane.
Ten typ tak ma czy trafiłem wyrób "z poniedziałku"
Wolę zapytać niż po zmontowaniu całości przekonać się że sprzęgło ciągnie.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#12
Ok, nie kwestionuję tego, że podwójne rosyjskie (dobre) sprzęgło spełnia swoją rolę bo jeżdżę na takim któryś tam sezon.
Bardziej chodzi mi o to czy warto ryzykować i wchodzić w temat właśnie tych "nowości", - może ktoś już zaryzykował użytkowanie tego patentu i może podzielić się opinią z autopsji.
Odpowiedz
#13
(19-03-2019, 19:14)Hardy napisał(a): Astride, zas Twoją radą nabyłem rosyjskie tarcze cierne ze starej produkcji (brązowe zalewane)
Przyszły i są lekko pofalowane.
Ten typ tak ma czy trafiłem wyrób "z poniedziałku"
Wolę zapytać niż po zmontowaniu całości przekonać się że sprzęgło ciągnie.

Pewnie kupiłeś te z przetłoczoną blachą.Ale luzik będzie działać.Tarcze brązowe zalewane z płaskimi blachami juz praktycznie poznikały z rynku.Te brązowe zalewane w wiekszości przypadków mają dobrze zahartowane wielowypusty z granicach 35 HRC a te siwe loteria bo niektóre miekkie max hahaha.
Ja juz niestety musiałem hartować na 50 HRC bo 40 nie dawało rady Smile)
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#14
(Wczoraj, 10:07)Dawid1981 napisał(a):
(19-03-2019, 19:14)Hardy napisał(a): Astride, zas Twoją radą nabyłem rosyjskie tarcze cierne ze starej produkcji (brązowe zalewane)
Przyszły i są lekko pofalowane.
Ten typ tak ma czy trafiłem wyrób "z poniedziałku"
Wolę zapytać niż po zmontowaniu całości przekonać się że sprzęgło ciągnie.

Pewnie kupiłeś te z przetłoczoną blachą.Ale luzik będzie działać.Tarcze brązowe zalewane z płaskimi blachami juz praktycznie poznikały z rynku.Te brązowe zalewane w wiekszości przypadków mają dobrze zahartowane wielowypusty z granicach 35 HRC a te siwe loteria bo niektóre miekkie max hahaha.
Ja juz niestety musiałem hartować na 50 HRC bo 40 nie dawało rady Smile)

Udało mi się zdobyć zalewane, brązowe z płaską blachą. Było ciężko ale jednak znalazłem. Cieszę się, że są dobre. Dzięki za podzielenie się doświadczeniem.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sprzęgło w dolniaku harbuz 4 1,921 28-02-2018, 07:51
Ostatni post: harbuz
  M72 Sprzęgło wysprzęglik - mały skok ? jacekniemiec 3 1,860 09-04-2017, 22:28
Ostatni post: andrzeja
  Sprzęgło do dolniaka SzarY 29 12,990 11-02-2017, 17:45
Ostatni post: SzarY
  sprzęgło- dniepr Navaho 17 5,656 06-02-2015, 19:16
Ostatni post: Daro
  slizgające sie sprzegło bombel74 2 1,676 28-06-2014, 05:15
Ostatni post: karrad13

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości