Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprzęgło współczesne
#16
Ciekawe jak to się sprawdzi. Że termicznie wytrzyma to raczej oczywiste. Czy przeniesie obciążenie to nie byłbym pewien. Moja wiedza mówi, że maksymalny moment przenosziny przez tarczę zależy od współczynnika tarcia ( zależnego od współpracujących materiałów) wymiarów okładzin i siły docisku . Tu wymiary wydają się mniejsze i dla tego mam wątpliwości.
Odpowiedz
#17
W samochodach rajdowych stosuje się podobne patenty a moce tam są potężne więc może i tu się sprawdzić, tylko może być problem z płynnym ruszaniem
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#18
Tylko że w samochodzie jest wspomaganie wysprzęglania pompą hydrauliczną a w rusku jest linka i klamka z aluminium więc łapa przy twardych spręzynach będzie boleć.
Odpowiedz
#19
(09-05-2020, 20:51)andrzeja napisał(a): Tylko że w samochodzie jest wspomaganie wysprzęglania pompą hydrauliczną a w rusku jest linka i klamka z aluminium więc łapa przy twardych spręzynach będzie boleć.

E tam.W niektórych jest pompa i linka a sprzęgła te same.Skoro sprzedają to jako lepszy zamiennik od oryginału za kosmiczną kasę to musi działać lepiej.Obecnie mam mocniejsze sprężyny dorabiane i nic nie boli  Smile.Z płynnym ruszaniem też kwestia wprawy .Zobaczymy .Zdam relację jak się stestuje .
Jeżeli chodzi o tarcie to tu jest tak samo jak z klockami hamulcowymi- jedne hamują tak że aż kreci się w głowie a inne chcesz ugiąć dzwignie hampla a pojazd jedzie Smile))). Więc się okaże Smile. Na dzień dzisiejszy nie ma nic lepszego na okładziny tarcz sprzęgłowych .
Odpowiedz
#20
Czyli należy życzyć Ci powodzenia. Tylko nie zapomnij napisać jak się tarcza sprawuje nawet gdyby się okazało że to nie jest aż tak rewelacyjne rozwiązanie. Z zwykłej logiki wynika że powierzchnia tarcia 2 tarcz jest 2 krotnie większa niż 1 ale....w dzisiejszych czasach to już nic nie jest logiczne.
Odpowiedz
#21
(10-05-2020, 05:16)andrzeja napisał(a): Czyli należy życzyć Ci powodzenia. Tylko nie zapomnij napisać jak się tarcza sprawuje nawet gdyby się okazało że to nie jest aż tak rewelacyjne rozwiązanie. Z zwykłej logiki wynika że powierzchnia tarcia 2 tarcz jest 2 krotnie większa niż 1 ale....w dzisiejszych czasach to już nic nie jest logiczne
Zobacz sobie w pierwszym poście z ta tarczą ostatnie zdjęcie z r1100 GS -też są tylko 4 klocki na tarczy sachsa  za 650 dolarów.Zrobiłem porównanie do jednej tarczy oryginalnej z BMW że powinno sie lepiej sprawdzić a nie do 2 tarcz na radzieckim zamachu których już wykonałem i dojechałem kilka .Tego typu tarcze przenoszą nawet po 600KM i potężny moment obrotowy i są na 3-5 klockach ale też są dwie lub nawet trzy tarcze ale to przy max stworach ponad 1000KM.Okładziny są lekko grubsze więc i docisk będzie lekko mocniejszy więc się przetestuje i zobaczymy .
Wielu potrafi tylko skrytykować a sami nic nie pokazują-typowe hehehe.Zbudować oryginalny zaprzęg nawet z niklowanymi częściami itd to jest 1/8 ilości pracy jaką trzeba włożyć w zaprzęg na piecu bmw ,innym zawieszeniu,hamulcach,zmodyfikowanym silniku itd .o kosztach nie wspominam ale ja sobie wole coś poprzerabiać a czy to się komuś spodoba czy nie to już inna sprawa Smile.
Najlepiej nic nie pisać heh.
Odpowiedz
#22
Nie pokazują bo nie kombinują. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem takich przeróbek ale to moje prywatne zdanie. Po za tym he,he,he nikt Ciebie nie krytykuje he,he,he. Robisz co uważasz bo to twój sprzęt. Ja i inni po prostu zgłaszają swoje wątpliwości ale jak widać kolega jest bardzo wrażliwy na opinię innych i żyje w absolutnym przekonaniu o swojej doskonałości i nieomylności. Sprzęgło, które sobie wystrugałeś jest stosowane w samochodach wyścigowych aby przenieść bardzo duże moce ale działa ono zero-jedynkowo. Lepiej jest wprawić koła w poślizg niż łagodnie puścić sprzęgło. Na torze trasie rajdu to ma sens ale czy da się z takim sprzęgłem jeździć w mieście??? Spróbuj i nie zapomnij napisać czy się udał. Nie wiem czy wszyscy ale ja jestem ciekaw i trzymam kciuki za powodzenie. może prawa fizyki w Twoim sprzęcie działają inaczej. he,he he...
Odpowiedz
#23
Ale tutaj właśnie chodziło o to że skoro zwykła pojedyncza tarcza na oryginalnym sprzęgle się pali to takie sprzęgło może być w sam raz i nie będzie spinać tak agresywnie na ciężkim zaprzęgu tylko będzie działać jak w motocyklu bez kosza zwykła tarcza.Tyle w temacie.
Tak samo jak w modyfikowanej wsk oryginalne korkowe tarcze juz nie dają rady i się ślizgają nawet po dołożeniu jednej więcej tarczy i poszerzeniu kosza.Odnośnie wpisu to nie ma ludzi nieomylnych i niezastąpionych -ja jestem tylko zwykłym laikiem bo w modyfikacjach mechanicznych silników są takie możliwości że wielu o tym nawet nie słyszało ale to kosztuje Smile majątek.
Odpowiedz
#24
Wydaje mi się że okładziny ceramiczne mogą mieć sens z połączenia silnika BMW reszta Sowiecka . Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć , że jak jeździłem zaprzęgiem napędowcem z silnikiem dolnym , później z silnikiem od Urala to jazda w terenie lub ruszanie na niskim biegu często odbywało się na pół sprzęgle , które wiele wybaczało , bo mocy było mało . Natomiast jak jeżdżę na silniku od BMW ciężkie koło+sprzęgło BMW to jest inaczej , bo jest większa moc i tu już trzeba ostrożniej ze sprzęgłem , ruszanie i jazda w terenie przy większej mocy odbywa się na zasadzie zero jedynkowej, trzeba do tego przywyknąć , jazda na pół sprzęgle nie wchodzi w rachubę bo od razu się pali. Nie ma potrzeby jazdy na pół sprzęgle bo zestaw ciągnie w pełnym zakresie obrotów , puszczam klamkę i już , moto jedzie . Ale czasami w ferworze walki zapominam się i przyciskam klamkę sprzęgła i takie okładziny ceramiczne mogą się przydać i uratować sytuację.
Piotr
Odpowiedz
#25
(09-05-2020, 08:11)Jerzy napisał(a): owierzch
(09-05-2020, 08:11)Jerzy napisał(a): Moja wiedza mówi, że maksymalny moment przenosziny przez tarczę zależy od współczynnika tarcia ( zależnego od współpracujących materiałów) wymiarów okładzin i siły docisku . Tu wymiary wydają się mniejsze i dla tego mam wątpliwości.
eee Panie, a co to za fizyka w której przenoszony moment zależy od wymiarów okładzin?
Odpowiedz
#26
Poczytaj np. www.auto-wiedza.pl/sprzegla-cierne-tarczowe-troche-teorii/ . Zwróć uwagę na parametr "średni promień tarcia" to może zrozumiesz.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  sprzęgło MT 11 yankes62 14 4,180 18-11-2019, 17:19
Ostatni post: Goli
  Sprzęgło w dolniaku harbuz 4 3,374 28-02-2018, 07:51
Ostatni post: harbuz
  M72 Sprzęgło wysprzęglik - mały skok ? jacekniemiec 3 3,046 09-04-2017, 22:28
Ostatni post: andrzeja
  Sprzęgło do dolniaka SzarY 29 17,879 11-02-2017, 17:45
Ostatni post: SzarY
  sprzęgło- dniepr Navaho 17 8,959 06-02-2015, 19:16
Ostatni post: Daro

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości