Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pradnica g414 w m72
#1
Koledzy, jakie powinno być maksymalne ladowanie przy wysokich obrotach na regulatorze PP31a? 
Na wolnych obrotach mam 6,4v, a na wysokich dochodzi do 8,4v. Nie za dużo to? Nie wiem ile powinno być prawidłowo a nie chce rozwalić aku.
Odpowiedz
#2
Jest ok.
Odpowiedz
#3
(25-03-2019, 20:15)Siwy_49 napisał(a): Koledzy, jakie powinno być maksymalne ladowanie przy wysokich obrotach na regulatorze PP31a? 
Na wolnych obrotach mam 6,4v, a na wysokich dochodzi do 8,4v. Nie za dużo to? Nie wiem ile powinno być prawidłowo a nie chce rozwalić aku.

Jest ok. Prawidłowo powinno być max 7,2. Od tego jest regulator. Ja zastosowałem regulator chyba od MZ-ki i włożyłem go do środka oryginalnej puszki. Model regulatora to RP-Mzm6V. Należy pamiętać o konieczności podłączenia jego obudowy do masy :-)
Polecam to rozwiązanie bo sprawuje się świetnie.
Odpowiedz
#4
No ale piszesz że max 7,2 a u mnie jest 8,4.
Odpowiedz
#5
powinno być nie więcej niż 2,7 wolta na ogniwo co daje 8,1 V Inaczej akumulator krótko mówiąc
szlag trafi.
weterany się nie starzeją...
Odpowiedz
#6
Dane z literatury rosyjskojęzycznej dotyczące regulatora PP302.
Napięcie załączenia regulatora 6-6,6 V, napięcie regulatora przy obrotach prądnicy 3500 obr/min - 6,5 - 7,0 V przy prądzie ładowania 10 A, max 8V przy prądzie ładowania 0A.
Czyli jeśli prądnica daje prąd potrzebny do zasilenia oświetlenia i innych odbiorników to napięcie na akumulatorze nie może przekraczać 7 V. Jeśli prądnica jest odłączona od instalacji, bo wówczas będzie sytuacja, że prąd w instalacji będzie wynosił 0A, czyli będzie pracowała bez obciążenia to na akumulatorze nie może być więcej niż 8 V. Z powyższego wynika, że kolega Siwy_49 ma źle ustawiony lub źle działający regulator. Osobiście polecam zamiast niego zastosować elektroniczny regulator 6V z JAWY. Opisy podpięcia są na tym forum. Regulator ten nie wymaga żadnych przeróbek w podpięciu uzwojeń wzbudzenia w samej prądnicy, inaczej niż przy regulatorze z MZ, gdzie bez przeróbek prądnicy nie będzie to prawidłowo pracowało. Tu właśnie zaciekawiła mnie opisana sytuacja kolegi Pemo, który pisze, że tylko założył i jest OK. Na czym polega przeróbka w celu zastosowania reglera od MZ widać na tym rysunku http://www.oldtimergarage.eu/pl/pomoc/pradnica.pdf . Dla reglera z Jawy widoczna po prawej zmiana podłączeń jest niepotrzebna. A jak to trzeba wykonać to widać tu: https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...7518291807 .
Odpowiedz
#7
Kupiłem raz elektroniczny taki aluminiowy, działa prawidłowo ale załącza ladowanie dopiero po ostrym przegazowaniu. Podobno bardzo dobre są te
https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...7850866174
Tylko cena dosyć wysoka
Odpowiedz
#8
(27-03-2019, 05:14)Jerzy napisał(a): Dane z literatury rosyjskojęzycznej dotyczące regulatora PP302.
Napięcie załączenia regulatora 6-6,6 V, napięcie regulatora przy obrotach prądnicy 3500 obr/min - 6,5 - 7,0 V przy prądzie ładowania 10 A, max 8V przy prądzie ładowania 0A.
Czyli jeśli prądnica daje prąd potrzebny do zasilenia oświetlenia i innych odbiorników to napięcie na akumulatorze nie może przekraczać 7 V. Jeśli prądnica jest odłączona od instalacji, bo wówczas będzie sytuacja, że prąd w instalacji będzie wynosił 0A, czyli będzie pracowała bez obciążenia to na akumulatorze nie może być więcej niż 8 V. Z powyższego wynika, że kolega Siwy_49 ma źle ustawiony lub źle działający regulator. Osobiście polecam zamiast niego zastosować elektroniczny regulator 6V z JAWY. Opisy podpięcia są na tym forum. Regulator ten nie wymaga żadnych przeróbek w podpięciu uzwojeń wzbudzenia w samej prądnicy, inaczej niż przy regulatorze z MZ, gdzie bez przeróbek prądnicy nie będzie to prawidłowo pracowało. Tu właśnie zaciekawiła mnie opisana sytuacja kolegi Pemo, który pisze, że tylko założył i jest OK. Na czym polega przeróbka w celu zastosowania reglera od MZ widać na tym rysunku http://www.oldtimergarage.eu/pl/pomoc/pradnica.pdf . Dla reglera z Jawy widoczna po prawej zmiana podłączeń jest niepotrzebna. A jak to trzeba wykonać to widać tu: https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...7518291807 .

Może się pomyliłem i mam ten od Jawy? Już nie pamiętam co robiłem, muszę zajrzeć do puszki. W każdym bądź razie ja kupiłem w takiej wersji http://www.motorstore.pl/motocykle-zabyt...06531.html
Sprawuje się super. Kontrolka ładowania gaśnie już jak puszczę linkę od opóźnienia zapłonu.
Odpowiedz
#9
(27-03-2019, 15:13)Pemo napisał(a):
(27-03-2019, 05:14)Jerzy napisał(a): Dane z literatury rosyjskojęzycznej dotyczące regulatora PP302.
Napięcie załączenia regulatora 6-6,6 V, napięcie regulatora przy obrotach prądnicy 3500 obr/min - 6,5 - 7,0 V przy prądzie ładowania 10 A, max 8V przy prądzie ładowania 0A.
Czyli jeśli prądnica daje prąd potrzebny do zasilenia oświetlenia i innych odbiorników to napięcie na akumulatorze nie może przekraczać 7 V. Jeśli prądnica jest odłączona od instalacji, bo wówczas będzie sytuacja, że prąd w instalacji będzie wynosił 0A, czyli będzie pracowała bez obciążenia to na akumulatorze nie może być więcej niż 8 V. Z powyższego wynika, że kolega Siwy_49 ma źle ustawiony lub źle działający regulator. Osobiście polecam zamiast niego zastosować elektroniczny regulator 6V z JAWY. Opisy podpięcia są na tym forum. Regulator ten nie wymaga żadnych przeróbek w podpięciu uzwojeń wzbudzenia w samej prądnicy, inaczej niż przy regulatorze z MZ, gdzie bez przeróbek prądnicy nie będzie to prawidłowo pracowało. Tu właśnie zaciekawiła mnie opisana sytuacja kolegi Pemo, który pisze, że tylko założył i jest OK. Na czym polega przeróbka w celu zastosowania reglera od MZ widać na tym rysunku http://www.oldtimergarage.eu/pl/pomoc/pradnica.pdf . Dla reglera z Jawy widoczna po prawej zmiana podłączeń jest niepotrzebna. A jak to trzeba wykonać to widać tu: https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...7518291807 .

Może się pomyliłem i mam ten od Jawy? Już nie pamiętam co robiłem, muszę zajrzeć do puszki. W każdym bądź razie ja kupiłem w takiej wersji http://www.motorstore.pl/motocykle-zabyt...06531.html
Sprawuje się super. Kontrolka ładowania gaśnie już jak puszczę linkę od opóźnienia zapłonu.

https://allegro.pl/oferta/elektroniczny-...6685486172
Odpowiedz
#10
Kupiłem dokładnie ten sam. Gaśnie dopiero na wysokich obrotach. Później już trzyma ale żeby załączyć ladowanie to masakra. Na  mechanicznym gaśnie od razu
Odpowiedz
#11
(27-03-2019, 15:42)Siwy_49 napisał(a): Kupiłem dokładnie ten sam. Gaśnie dopiero na wysokich obrotach. Później już trzyma ale żeby załączyć ladowanie to masakra. Na  mechanicznym gaśnie od razu

Na elektroniku kontrolka ładowania  zawsze będzie się delikatnie żarzyć. Gdzieś było dokładnie to opisane. Odpowiedzialna za to, o ile dobrze pamiętam, jest dioda wewnątrz regulatora. Po odpaleniu sprawdź napięcie na akumulatorze. U mnie jest ok 6,2V. Na wyższych obrotach rośnie do 8V i tak już zostaje.
Odpowiedz
#12
Akumulator ma 6,4, w tym regulatorze jest regulacja i można zmieniać maksymalną wartość ladowania. Ale problem z nim taki jak już pisałem że potrzebuje po odpaleniu bardzo wysokich obrotów żeby załączyć ladowanie.  Spróbuję zmniejszyć trochę na mechanicznym a jeśli się nie da to zainwestuje w elektronika do jawy takiego za120zl. Podobno rewelacja mieści się w oryginalną obudowę
Odpowiedz
#13
Ja stosuję regulatory za 50-60 zł, polskie RP15tj i działają idealnie. Żarzenie kontrolki jest, ale napięcie na akumulatorze zgodne z fabryką, do 8V. Problemy kolegi Siwy_49 mogą wynikać ze złego stanu prądnicy, np. nieprzylegania szczotek, luzów na łożyskowaniu, złego stanu uzwojeń. W motocyklach, które użytkuję lub użytkowałem już po lekkim dodaniu gazu prądnica dawała wystarczające napięcie i nie trzeba było przygazowywać do kosmicznych obrotów.
Odpowiedz
#14
Pradnica jest po regeneracji i nie ma żadnych luzow, też po lekkim dodaniu gazu już daje prąd. Ciekaw jestem skad to zarzenie kontrolki bo występuje na każdym regilatorze nawet elektronicznym. Dziękuję za pomoc.
Odpowiedz
#15
(27-03-2019, 15:42)Siwy_49 napisał(a): Kupiłem dokładnie ten sam. Gaśnie dopiero na wysokich obrotach. Później już trzyma ale żeby załączyć ladowanie to masakra. Na  mechanicznym gaśnie od razu

Nie wiem dlaczego u Ciebie taki objaw. U mnie jest super. Ładowanie już od dołu. Może uszkodzony Twój regulator? Trzeba by go wymontować i sprawdzić laboratoryjnie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prądnica G414 podłączenie szczotek fido28 4 1,674 22-03-2018, 19:01
Ostatni post: Jerzy
  Prądnica g414 opór uzwojenia wzbudzenia marky11 2 2,565 06-03-2017, 10:45
Ostatni post: marky11
  Pradnica m72 G11A, problem z regulatorem MARCIN m-72 4 1,909 31-03-2014, 21:28
Ostatni post: MARCIN m-72
  Prądnica G414 + Regulator PP31 GAVO77 6 2,147 22-08-2012, 14:01
Ostatni post: Saakaszwili
  prądnica g11a g414 parametry pracy miszerski 17 4,434 13-03-2012, 13:29
Ostatni post: Gumiś

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości