Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wybuch skrzyni i biegów - sugestie co się stało ?
#1
Pacjent - Dniepr MT16 z piecem BMW R80, łożyska NTN, simmery Corteco, wszystko zdystansowane i uszczelnione, przebieg od złożenia jakieś 5000km. 
Podczas wakacyjnej trasy zdarzyła się taka awaria:
Dłuuugi ostry zjazd z góry, redukcja z VI na III, chrupnęło - zgrzytnęło, jadę dalej, biegi są, wszystko bangla, pomyślałem, że to po prostu nie do końca bieg wbiłem i mi wyskoczył i wskoczył na powrót. Dojeżdżamy do krótkiego przystanku, patrzę a za mną ślad oleju, o ku..wa! Dekiel skrzyni pęknięty, czop od wstecznego zniknął - z dekla zieje dziura po czopie. Po rozebraniu okazało się, że wyrwało czop na którym obraca się mała zębatka pośrednia od wsteka - i okazało się, że taka awaria zdarza się w tych skrzyniach wcale nie tak rzadko. Wszystkie koła zębate w najlepszym porządku.  I tu pojawia się moje pytanie - czy ktoś z szanownych forumowiczów potrafi mi powiedzieć - co poszło nie tak? Dla czego tak się dziej w tych skrzyniach ? Co zrobiłem źle? 

Na szczęście mieliśmy zaproszenie do Kozichwosta, krótki telefon, są części zamienne, damy radę. Na drugi dzień wszystko poskładane i bezproblemowy powrót do domu. 
Tutaj wielkie wielkie podziękowania dla Pawła, który ugościł nas po królewsku, specjalnie nie poszedł do roboty, żeby pomagać, usterkę szybko udało się usunąć. 

Po za wymienioną awarią, Dnieperek przebył 3000km trasę na Węgry i z powrotem przez Bieszczady bez najmniejszych problemów. Z ciekawostek, na całym tym dystansie "zjadł" mniej niż 0,5L oleju silnikowego. 

Pozdrawiam wszystkich i czekam na cenne uwagi co mogło się stać...
Odpowiedz
#2
Myślę że nic dziwnego się nie zdarzyło. Przy redukcji wyłamałeś ząb który zblokował któreś koło i dalej zanim się obejrzałeś skrzynia nie wytrzymała i powiedziała dowidzenia. Redukowanie biegów na ostrych zjazdach generuje dużo większe siły działające na zęby niż w czasie podjazdów. Innym przypadkiem gdy takie dziwa się dzieją to skoki w powietrzu i wylądowanie na twardy.
Odpowiedz
#3
zęby wszystkie całe.
Odpowiedz
#4
Moja wybuchła również przy redukcji z 4 na3 z tym że nie weszła 3 i została na luzie, a miałem luźno ustawioną dźwignię wstecznego nie było tej śruby w dźwigni od wstecznego. Zaznaczam że była przeróbka na kuliste i chyba było za luźno spasowane na ciegnach. Podejrzewam że tryby wstecznego zaczepiły oinny tryb. Skończyło się również na wymianie pokrywy.
Kto smaruje ten lekko pcha!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
#5
jest taki trop właśnie- kulisa mogła się lekko przestawić, ale nie pasuje mi to o tyle, że mechanicznie, nie da się wrzucić wsteka jeżeli nie jesteś na luzie (w gitarze jest wycięcie na wodzik wsteka dokładnie na wprost luzu między I i II).
Odpowiedz
#6
Tak masz rację też o tym myślałem a jednak coś było nie tak i skończyło się jak skończyło. Po wyregulowaniu ciegien więcej podobnych sytuacji nie było jak narazie?
Kto smaruje ten lekko pcha!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
#7
tak cała Polska od Tarnobrzega do Świnoujścia bez niespodzianek - pilnuję kulisy Big Grin
Odpowiedz
#8
Moja rozsadzila dekiel ale od ostrej jazdy na wstecznym wtedy jest mocna obciazony sworzen malego kola.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem ze złożeniem skrzyni biegów MT-804 glow_k750 7 2,017 16-06-2019, 18:26
Ostatni post: cypis
  Usterki skrzyni biegów Dniepr cezary405 453 46,705 23-02-2019, 06:43
Ostatni post: Dawid1981
  Mocowanie skrzyni biegów do silnika za pomocą V-Coil marcysd 15 4,052 02-09-2013, 19:57
Ostatni post: Krzycho
  Uszczelnienie skrzyni biegów Ural Mrkubek 9 2,286 13-12-2011, 16:47
Ostatni post: karrad13

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości