Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ceramiczno tytanowe popychacze BMW R100 80
#1
Ze względu na kiepskie oryginalne popychacze BMW które nie wytrzymywały mocniejszych sprężyn zaworowych oraz większych zaworów dorobiłem stalowe popychacze powlekane ceramika z wkładkami tytanowymi .JAk narazie testuje  :Smileale zapowiadają się już lepiej od oryginałów bo po 1000km na oryginałach juz miałem piting na gładziach popychaczy.


Popychacz oryginał :
[Obrazek: 8f3ae2812850.jpg]
Popychacze nowe mojej produkcji :
[Obrazek: 22ae98d746b0.jpg]

[Obrazek: 4ed34ad3032f.jpg]
[Obrazek: 8b3b3c782d66.jpg]
Popychacze mojej produkcji po 1400km na mocnych sprężynach i większych zaworach Smile
[Obrazek: a5b1ce656c8c.jpg]
[Obrazek: 8aaf106fcaeb.jpg]
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#2
Jakie masz doloty w głowicach 40 czy 26 , od czego wstawiłeś zawory ?.
Piotr
Odpowiedz
#3
(11-10-2019, 20:59)POLER napisał(a): Jakie masz doloty w głowicach 40 czy 26  , od czego wstawiłeś zawory ?.

41 mm dolot Smilezawory azotowane na zamówienie Smile
[Obrazek: 2ad7c49be984.jpg]

O kosztach pełnej modyfikacji nie chce wspominać  Smile
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#4
Jak widzę to twoje popychacze są wykonane z litego materiału. Zapewne masa w stosunku do oryginału jest większa o 30-50 %. Nic dziwnego, że sprężyny musiały być mocniejsze nie tylko z powodu większych zaworów. Poza tym dodam, że oryginalne popychacze są zrobione ze staliwa utwardzanego powierzchniowo w miejscach styku z wałkiem rozrządu. Oczywiste wydaje się więc, że będą mniej trwałe niż twój wyrób przy niefabrycznych sprężynach i pewnie ostrzejszym wałku.
Odpowiedz
#5
(12-10-2019, 05:51)Jerzy napisał(a): Jak widzę to twoje popychacze są wykonane z litego materiału. Zapewne masa w stosunku do oryginału jest większa o 30-50 %. Nic dziwnego, że sprężyny musiały być mocniejsze nie tylko z powodu większych zaworów. Poza tym dodam, że oryginalne popychacze są zrobione ze staliwa utwardzanego powierzchniowo w miejscach styku z wałkiem rozrządu. Oczywiste wydaje się więc, że będą mniej trwałe niż twój wyrób przy niefabrycznych sprężynach i pewnie ostrzejszym wałku.

I tu się bardzo pomyliłeś Smileu mnie jest wszystko co się dało lżejsze  bo na tym polega modyfikowanie silnika Smile. Popychacze  są wykonane z żeliwa odbielanego gdzie jest wytworzona struktura żeliwa białego, stalowe nawęglane i hartowane lub stalowe z na których denka jest nalana warstwa żeliwa i szybko studzona .
Zdjęcie z oryginalnym popychaczem po azotowaniu który już był wcześniej 2 razy szlifowany więc oryginał nowy może być lekko cięższy jeszcze.
[Obrazek: c9bddc4fbc7b.jpg]
[Obrazek: e6f94fe91d2a.jpg]
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#6
Z twojego doświadczenia czy silnik na gaźnikach Dellorto lepiej się wkręca czy po prostu takie miałeś .
Piotr
Odpowiedz
#7
Jak monolityczne wyszły lżejsze to szacun. Logika wskazywała na sytuację odwrotną.
Odpowiedz
#8
(12-10-2019, 11:57)Jerzy napisał(a): Jak monolityczne wyszły lżejsze to szacun. Logika wskazywała na sytuację odwrotną.

Ja tego nie napisałem że są monolityczne Smile. Popychacze są puste w środku Smile
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#9
(12-10-2019, 11:26)POLER napisał(a): Z twojego doświadczenia czy silnik na gaźnikach Dellorto lepiej się wkręca czy po prostu takie miałeś .

Te gaźniki trzymają parametry czego nie można powiedzieć o bingach Smile. Zestrojenie tego zajęło mi sporo pracy i czasu bo są sporo poprzerabiane  ale to bardzo długa historia .Pod obecny silnik musiałem zapodać coś innego ale ogólnie jest petarda -zobaczymy jak długo heh Smile.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#10
No tak, jak widać oko może się mylić i prowadzić do wniosku, że to monolity.
To proszę o bardziej szczegółowy opis. Domyślam się, że korpus jest stalowy a "pokrywki" z gniazdami lasek popychaczy z tytanu. Całość pokryta powłoką ceramiczną po zmontowaniu, czy przed? Czemu zrezygnowałeś z owalnych wycięć w płaszczu bocznym i otworu w gnieździe laski? To poprawiało rozprowadzanie oleju w miejscu pracy popychaczy. No i zdradź powód, dla którego wyciągałeś szklanki po 1000 km. Ja bym tego nie robił jeśli wszystko działa.
Odpowiedz
#11
(12-10-2019, 16:56)Jerzy napisał(a): No tak, jak widać oko może się mylić i prowadzić do wniosku, że to monolity.
To proszę o bardziej szczegółowy opis. Domyślam się, że korpus jest stalowy a "pokrywki" z gniazdami lasek popychaczy z tytanu. Całość pokryta powłoką ceramiczną po zmontowaniu, czy przed? Czemu zrezygnowałeś z owalnych wycięć  w płaszczu bocznym i otworu w gnieździe laski? To poprawiało rozprowadzanie oleju w  miejscu pracy popychaczy. No i zdradź powód, dla którego wyciągałeś szklanki po 1000 km. Ja bym tego nie robił jeśli wszystko działa.

Po 1000 bo urwało śrubę korby przy max obrotach hahahah ale to 2 lata temu Smile.Popychacz nie musi mieć tych otworów bo smarowanie rozbrygowe od strony walka i ze spływów jest wystarczające a druga sprawa to olej dociąża popychacz niepotrzebnie Smile.Cała technologia wykonania tego jest sporo skomplikowana i pracochłonna ale pozstawie to dla siebie heh .
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  popychacze ural min wysokość roszjan 1 930 14-11-2017, 16:09
Ostatni post: roszjan
  Popychacze zaworów mariuszbzo 3 878 22-01-2013, 21:45
Ostatni post: mariuszbzo
  Popychacze wiesław 16 2,987 09-03-2012, 19:36
Ostatni post: wiesław
  FILTR POWIETRZA BMW R100 mariusz.spa 3 784 01-01-2012, 20:06
Ostatni post: mariusz.spa
  Podpora wału, popychacze, tłoki losiu87 5 1,584 23-06-2010, 20:36
Ostatni post: stepa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości