Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pompa dniepr
#1
Witam. Jako że robię kompleksowy remont silnika,przyszedł czas na pompę. Stara pompa ma wyrobione zębatki i znaczny ślad wytarcia w deklu. Jest to pompa z bocznym otworem przy tulei zaworu ciśnieniowego. Kupiłem nową pompę. W tej otwór z tulei zaworu jest połączony kanałem z gniazdem zębatek. Wszystko niby ok. Nowa pompa nie ma luzów. Moją uwagę zwróciło gniazdo w zaworze ciśnieniowym. W starej pompie gniazdo jest nawiercone pod kulkę. W nowej pompie gniazdo wykonane z jakiegoś kleju epoksydowego typu distal. Czy któryś z kolegów spotkał się z czymś takim? Mogę wykorzystać korpus starej pompy. Tylko co z tym otworem z boku tulei. Wiem że w przypadku wzrostu ciśnienia, olej spłynie do miski. W nowej pompie olej spłynie na koła zębate pompy.
Odpowiedz
#2
Przecież to bez różnicy czy olej wróci na zebatki czy do miski olejowej bo pompa i tak go zassie. Wrzuć jakieś foto tej pompy z klejem bo bardzo mnie zaciekawiles
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#3
Się nie da. Obie pompy dałem dzisiaj do gościa który w nowej pompie ma zrobić tulejki z fosforo-brązu. A tak na marginesie. Jak włożyłem zębatki z nowej pompy do korpusu starej to nie było żadnego luzu.Wczoraj przeprowadziłem pewien eksperyment. Umyłem starą pompę. Zdjąłem zawleczkę z zaworu ciśnieniowego.Zostawiłem samą kulkę. Zatkałem otwór w tulei oraz te po zawleczce i dmuchnąłem w rurkę. Zero przedmuchu. Taką samą procedurę wykonałem z nową pompą. Z tym że tutaj musiałem zatkać otwór w gnieździe zębatek. Zero oporu. Zero uszczelnienia przez kulkę. Wziąłem duże wiertło, myśląc że wytwórca pompy zapomniał obrobić gniazdo pod kulkę. Po kilku obrotach wiertła z tulei zaczęło sypać czymś co przypomina distal.I tak przez pół godziny.Skrobanie ,kulka i dmuchanie i dupa. Aż pomyślałem żeby włożyć kulkę,na nią rzeczone wiertło(odwrotną stroną) i przywalić delikatnie. Pomogło. Zero przedmuchu. Niestety w gnieździe dalej jest ta dziwna substancja. Myślę ,czy nie tulejować starej pompy. Dać do niej nowe zębatki i nowy dekiel. Pompę wraz z podporą(z oringami) kupiłem od MW750.Na moje dzisiejsze pytanie o to dziwne gniazdo odparł że nigdy nie miał reklamacji tych pomp a do środka to on nie zagląda.
Odpowiedz
#4
Ja bym zrobił tak jak kombinujesz, wyremontowal bym starą, tym bardziej że skoro wyskrobales gniazdo pod kulkę, czyli obnizyles wszystko, a więc zmniejszyles ciśnienie oleju. Teraz musiał byś o tyle ile obnizyles wszystko regulować nacisk sprężyny podkladkami.
A w temacie sprzedawcy... Jestem jednym z wielu, którzy wysmarowali mu ślicznego negatywa...
мт- одиннадцать
[-] The following 1 user Likes Goli's post:
  • yankes62
Odpowiedz
#5
OMIJAĆ Z DALEKA TEGO SPEZEDAWCĘ!!!
(26-10-2019, 07:07)Goli napisał(a): Ja bym zrobił tak jak kombinujesz, wyremontowal bym starą, tym bardziej że skoro wyskrobales gniazdo pod kulkę, czyli obnizyles wszystko, a więc zmniejszyles ciśnienie oleju. Teraz musiał byś o tyle ile obnizyles wszystko regulować nacisk sprężyny podkladkami.
A w temacie sprzedawcy... Jestem jednym z wielu, którzy wysmarowali mu ślicznego negatywa...

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#6
Dzięki koledzy.
Odpowiedz
#7
MW750 facet handluje złomem to się nie nadaje do niczego
Odpowiedz
#8
No i pytanie na temat głębokiej miski aluminiowej do Dniepra. Wiem że lepsze chłodzenie.Wiem że więcej oleju. Miska bez filtra zewnętrznego. Założyć.A może nie ?
Odpowiedz
#9
nie
Odpowiedz
#10
(26-10-2019, 21:38)nagar napisał(a): nie

To napisz czemu nie, bo ja też kombinowałem do siebie w zimie taką zamontować. I również bez filtra bo jakoś nie widzi mi się takiego oporu na ssaniu przed pompą montować
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#11
Ja mam głęboką miskę ale po obcinałem część żeberek. Więcej oleju to większe chłodzenie, w największe upały cisnąłem ile fabryka i olej nie przekroczył 80 stopni.
A jak jest zimno to olej jest ledwo ciepły i w silniku zbiera się wilgoć.
Właściwa temperatura pracy oleju to 95-105 stopni.
Odpowiedz
#12
Wyjasnione-zrozumiane, przekonała mnie ta wilgoć. Ja kombinowałem raczej w stronę że więcej oleju to wolniejsze jego budzenie, zuzywanie i takie tam
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#13
Jak w modzonym r100 dokręcę na maxa na trasie w ciepłe dni to mam 130-140 stopni na bagnecie Smile i nic się nie dzieje złego a silnik ma dopiero 2500km od remontu Smile)) więc miski cuda świata ,chłodnice itd heh szkoda tematu.W kręconych 126p temp dochodziła do 150 -160 stopni i szedł jak wściekły przez kilkadziesiąt tyś km .Ja r100 na pewnym odcinku trasy 120 stopni a kumpel jadąc za mną r80 seria 130 stopni .
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#14
(27-10-2019, 09:46)nagar napisał(a): Ja mam głęboką miskę ale po obcinałem część żeberek.  Więcej oleju to większe chłodzenie, w największe upały cisnąłem ile fabryka i olej nie przekroczył 80 stopni.
A jak jest zimno to olej jest ledwo ciepły i w silniku zbiera się wilgoć.
Właściwa temperatura pracy oleju to 95-105 stopni.

Dzięki.
Odpowiedz
#15
Z własnego doświadczenia tez potwierdzam
Głębsza miska to więcej oleju i lepsze chłodzenie w lato super
Ale jak jest okres zimowy to ciężko na trasie zagrzać silnik więcej jak 40 stopni
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  pompa oleju większej wydajności do dolniaka zimny 9 2,472 19-09-2017, 22:26
Ostatni post: zimny
  pompa oleju - przejsciowka na sztyce rozpylacz 4 1,536 20-07-2017, 11:08
Ostatni post: rozpylacz
  pompa olejowa jany 43 13,227 01-05-2016, 14:31
Ostatni post: nagar
  pompa oleju: duża, mała, oryginalana i skutki ich stosowania nagar 32 8,489 05-03-2016, 17:51
Ostatni post: kozichwost
  Pompa z Wrocławia pietroni 46 7,493 04-03-2013, 20:42
Ostatni post: TYTUS 11

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości