Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bagnet z termometrem R100 R80
#1
Sprawdziłem wskazanie dostępnego na aukcjach termometru z bagnetem do silników BMW R100 R80.
Termometr laboratoryjny do 150 stopni C pokazał w gorącej wodzie 86 stopni C a na termometrze z bagnetem pokazało 84 stopnie C.
Więc różnica tylko 2 stopni nie dyskwalifikuje bagnetu i jest jak najbardziej oki Smile.
[Obrazek: e55bd1ab1b98.jpg]
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#2
Chyba nie do końca się zrozumieliśmy, jak pracuje silnik, to co ten tremometr mierzy: mgłę olejową zmieszaną z gazami spalinowymi czy temperaturę oleju w misce ?
Bo jest w jednym środowisku i w drugim ?
Odpowiedz
#3
(17-11-2019, 18:18)nagar napisał(a): Chyba nie do końca się zrozumieliśmy, jak pracuje silnik, to co ten tremometr mierzy: mgłę olejową zmieszaną z gazami spalinowymi czy temperaturę oleju w misce ?
Bo jest w jednym środowisku i w drugim ?

Oleju w misce-jest tak samo umiejscowiony jak oryginalny bagnet tylko zamiast pokrętła u góry ma termometr i wskazuje prawie idealnie .Bagnet termometru stanowi jakby jego kapilarę i dodatkowo mierzy poziom oleju po wcześniejszym zaznaczeniu stanu max względem oryginalnego bagnetu.
https://allegro.pl/oferta/wskaznik-tempe...MzM0Njk%3D
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#4
A czy pasuje to cudo do ruskich silników (konkretnie mam na myśli Urala)  czy tylko do BMW ??
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#5
Wiem jak wygląda ten termometr -bagnet, bo miałem go w ręku.
Ja mam wrażenie że ten termometr pokazuje cieplejsze środowisko czyli temperaturę mgły olejowej zmieszanej gazami spalinowymi  które przedostały się do karteru przez układ tłokowy.  Ale dalej nie wiemy ile ma stopni olej który jest podawany przykładowo na panewkę.  
Ja to tak rozumiem.
Odpowiedz
#6
Ale wymyślasz cuda .To nie latający spodek tylko zwykły silnik i doktoratów nie będziemy pisać.Nie pasuje to nie kupujesz i tyle w temacie .W samochodach są w miskach czujniki poziomu np albo przy filtrze oleju temperatury oleju i pasuje a że tutaj jest na bagnecie bo tak łatwo to trudno ale lepsze to niż nic i przecież jak ktoś zobaczy że ma 10 stopni więcej to nie zjedzie na pobocze na trasie bo jak nic z silnikiem sie nie dzieje i ma moc i ciągnie jak szalony to się jedzie Smile.
Chcesz to kup sobie taki jak w linku i umieść go nawet w wydechu hahahaha
Chodzi o pomiar orientacyjny i taki jest i źle to nie pokazuje a stosowane jest w japoniach bmw i wielu innych .Mam rozeznanie ze jak jade do 100 mam 100-110 stopni a jak jade koło 140 kilka km potrafi dojść do 140 stopni ale mój silnik nie ma nic wspólnego z oryginalnym BMW hahahaha
https://allegro.pl/oferta/termometr-tarc...PkMJ9gjzXk
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#7
Dawid powtórzę pytanie bo chyba umknęło w zamęcie sporu o to gdzie i co to mierzy.
Jestem świadomy możliwego błędu pomiarów w granicy kilku stopni i to akceptuję.
Pytanie jednak brzmi czy to cudo pasuje do ruskich silników?
Masz taki u siebie to przymierz proszę w wolnej chwili i odpisz.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#8
Po dorobieniu redukcji gwintu i odpowiedniego dystansu pasuje do dniepra i dolniaka
Bo w handlu są o różnych gwintach i długościach dostępne czujniki
Do Urala Nie pasuje chyba że wytniesz kawałek baku
Odpowiedz
#9
Do ruska ten z bmw raczej nie pasuje bo bmw ma bardzo długi bagnet a przyciąc tego nie można .
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#10
gadżet fajny, ale ma wadę - te szkiełka nie są szczególnie odporne na warunki i jak dobrze przelejesz dolniaka to kapie idealnie na niego. Nic się nie dzieje ale szkiełka są plastikowe i po jakimś czasie żółkną.
weterany się nie starzeją...
Odpowiedz
#11
(18-11-2019, 20:01)zimny napisał(a): gadżet fajny, ale ma wadę - te szkiełka nie są szczególnie odporne na warunki i jak dobrze przelejesz dolniaka to kapie idealnie na niego. Nic się nie dzieje ale szkiełka są plastikowe i po jakimś czasie żółkną.

Dla mnie to zbędne ale kupiłem bo miałem ułamany bagnet i jak już było z termometrem to wziąłem i coś tam pokazuje więc jest orientacyjnie wiadomo ile stopni .
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#12
Podobny sposób pomiaru stosowano w maluchu i raczej nikt tego nie kwestionował.Silnik chłodzony wiatrem ,to takie ustrojstwo,gdzie każdy podzespół ma inną temperaturę,głowica np.150 cylinder 120,a olej 100.Moim zdaniem taki gadżet mieć nie zawadzi.Tuż po zgaszeniu silnika,kiedy bagnet zanurzy się w oleju .łatwo sprawdzić ,czy wskazania znacząco odbiegają od tych w czasie pracy silnika.
Odpowiedz
#13
Mam już drugi w XL600R.
Ciecz z zegara utylizuje się a później wchodzi tam woda. Ale póki co coś pokazuje.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#14
(18-11-2019, 20:48)Daro napisał(a): Podobny sposób pomiaru stosowano w maluchu i raczej nikt tego nie kwestionował.Silnik chłodzony wiatrem ,to takie ustrojstwo,gdzie każdy podzespół ma inną temperaturę,głowica np.150 cylinder 120,a olej 100.Moim zdaniem taki gadżet mieć nie zawadzi.Tuż po zgaszeniu silnika,kiedy bagnet zanurzy się w oleju .łatwo sprawdzić ,czy wskazania znacząco odbiegają od  tych w czasie pracy silnika.
Po 20 min schodzi o 10 stopni  bo stygnie więc nie odbiegają.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#15
(19-11-2019, 14:25)galar napisał(a): Mam już drugi w XL600R.
Ciecz z zegara utylizuje się a później wchodzi tam woda. Ale póki co coś pokazuje.

To jest gliceryna która powoduje żeby mechanizm nie drgał od wibracji.Odparuje po jakimś czasie ze szkiełka ale poniżej jeszcze jest Smile
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Odma BMW R100 R80 Dawid1981 6 293 02-12-2019, 22:57
Ostatni post: nagar
  Ceramiczno tytanowe popychacze BMW R100 80 Dawid1981 15 915 27-11-2019, 17:10
Ostatni post: Dawid1981
  FILTR POWIETRZA BMW R100 mariusz.spa 3 847 01-01-2012, 20:06
Ostatni post: mariusz.spa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości