Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wał Dniepr
#1
Witam. Włożyłem wał do bloku metodą z dwiema korbami czyli bez przedniego łożyska. Podporę mam nową z dwoma oringami. Przed montażem sprawdzałem jak wchodzi na wał.Wchodziła ciasno ale się obracała. Wał polerowany w miejscu pracy oringów. Rozgrzałem blok.Niestety podpora zablokowała się w połowie drogi. Udało mi się ją dobić. Teraz jest na swoim miejscu ale wał ciężko się obraca. Czy to ma szansę się unormować ?
Odpowiedz
#2
Nie ma najmniejszej szansy. Wał po jego montażu musi obracać się lekko. Któryś z elementów jest krzywy. Stawiam na blok nie trzymający osobowości.
Odpowiedz
#3
W tym silniku jak coś się bierze nie z kompletu to tak bywa hahahha.Każda część inna. Opukaj ten wał i podpore przez wałek aluminiowy jeżeli wiesz o co biega.Łożyska masz z luzem C3?
Jak dla mnie te wszystkie simeringi czy oringi na podporze to max lipa i szkoda pracy.Najlepiej tulejować podporę i odmę na brązie i cisnienie gaśnie po ruszeniu starterem na gorącym silniku.
Wszystko co się kręci Smile
[-] The following 1 user Likes Dawid1981's post:
  • kamilozaba
Odpowiedz
#4
(24-11-2019, 18:13)Dawid1981 napisał(a): W tym silniku jak coś się bierze nie z kompletu to tak bywa hahahha.Każda część inna. Opukaj ten wał i podpore przez wałek aluminiowy jeżeli wiesz o co biega.Łożyska masz z luzem C3?
Jak dla mnie te wszystkie simeringi czy oringi na podporze to max lipa i szkoda pracy.Najlepiej tulejować podporę i odmę na brązie i cisnienie gaśnie po ruszeniu starterem na gorącym silniku.
Łożyska z luzem C3.Wał i podpora opukane Big Grin
Mam starą podporę. Czyli co. Demontuję wszystko. Biorę wał i starą podporę.Niosę do tokarza i mówię że ma wstawić w podporę dwie tulejki z fosforobrązu (w środku kanał olejowy) z luzem roboczym ???? mm.
Odpowiedz
#5
Ja zrobiłem jedna tuleję z kanałem olejowym.Od wykonawcy zażądałem pasowania na 5 setek,trochę dziwnie na mnie popatrzył i jak faktycznie to pasowanie wyszło ,to nie wiem,ale jest super.Po nabiciu podpory też wyczuwałem opór ,ale puszczałem silnik kilka razy ,za każdym razem na dłużej żeby się ułożyło dobrze.Dopiero jak się trochę rozchodził ,wsadziłem w ramę i zacząłem docieranie pod obciążeniem.
Odpowiedz
#6
Jedna tulejka w podpore z rowkiem i tam gdzie trzeba otwór pod smarowanie.Można zakołkować jeszcze i po osadzeniu tulejki przetoczyć względem walu z luzem 3 setki.Wał wcześniej przetoczyć delikatnie żeby był okrągły .Wał się toczy jak masło bo to żeliwo miękkie.Możesz po przykręceniu do bloku podpory z tulejką wciśnięta z naddatkiem na wytoczenie dać blok do osiowania względem dolnego siedzenia lożyska i by było najlepiej Smile
[Obrazek: e3f8ac017825.jpg]
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#7
Panowie, żadne tulejki i ani w podporę ani na wał. Już wam piszę jak to się robi

Po pierwsze zakłada się podporę na tokarkę łapiąc za gniazdo łożyska i osiuje się otwór na czop wału. Jeszcze mi się nie zdarzyła osiowa...
następnie napawujemy czop wału o toczymy pod wymiar podpory z luzem 2-3 setki. Po montażu święty spokój mamy z ciśnieniem
CBR XX, 232, 2328, 2350, 2361 - sport, MT16
Odpowiedz
#8
(05-01-2020, 11:03)kozichwost napisał(a): Panowie, żadne tulejki i ani w podporę ani na wał. Już wam piszę jak to się robi

Po pierwsze zakłada się podporę na tokarkę łapiąc za gniazdo łożyska i osiuje się otwór na czop wału. Jeszcze mi się nie zdarzyła osiowa...
następnie napawujemy czop wału o toczymy pod wymiar podpory z luzem 2-3 setki. Po montażu święty spokój mamy z ciśnieniem

Napawujemy czop wału żeliwnego ? Smile. Jaką metodą i jakim spoiwem to robisz? Smile
Wał się przetacza żeby był okrągły i w podporę wstawia brąz który jest odporny na pewno bardziej na ścieranie niż aluminium i to jest najlepsza metoda.
Przed wstawieniem tulejki się najpierw przetacza podporę względem siedzenia łożyska a później jeszcze raz po wstawieniu tulejki .Ale tu jest jeszcze jedna kwestia osiowości podpory z siedzeniem łożyska oraz z drugim łożyskiem od zamachu bo raz się uda raz nie.
Wszystko co się kręci Smile
[-] The following 1 user Likes Dawid1981's post:
  • kamilozaba
Odpowiedz
#9
Panowie, tak czytam te sposoby na spasowanie wału z podporą i jedna sprawa nie daje mi spokoju. Mianowicie łożysko w owej podporze. Jeżeli ono złapie luz, całe nasze pasowanie można sobie w d.. wsadzić, więc czemu wszyscy zastępują rolkowe kulkowym, według mnie mniej wytrzymalym? Przecież fabrycznie siedzą dwa rolkowe
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#10
A czemu twierdzisz, że są 2 rolkowe? Przecież z przodu siedzi kulkowe.
Odpowiedz
#11
(05-01-2020, 13:37)Goli napisał(a): Panowie, tak czytam te sposoby na spasowanie wału z podporą i jedna sprawa nie daje mi spokoju. Mianowicie łożysko w owej podporze. Jeżeli ono złapie luz, całe nasze pasowanie można sobie w d.. wsadzić, więc czemu wszyscy zastępują rolkowe kulkowym, według mnie mniej wytrzymalym? Przecież fabrycznie siedzą dwa rolkowe

Silnik Dniepr 650:
Ø Wałek rozrządu tył od sprzęgła – 6204 C3 –z powiększonym luzem
Ø Wałek rozrządu przód od rozrządu – 6205 C3 z powiększonym luzem
Ø Wał korbowy przód od rozrządu – 6209 C3 z powiększonym luzem
Ø Wał korbowy tył od zamachu – Nj209E C3 z powiększonym luzem.

A kto wie dlaczego stosujemy łożyska z powiększonym luzem C3 ??????????? Smile
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#12
(05-01-2020, 14:50)Jerzy napisał(a): A czemu twierdzisz, że są 2 rolkowe? Przecież z przodu siedzi kulkowe.

A no dla tego że w tamtym roku rozbieralem swój i tak było a jestem pewien na 100% że zaglądałem tam pierwszy. Co prawda zgodnie z poradami z tego forum, przednie założyłem kulkowe ale ciekawość jest wielka.

A tu wyjaśnienie o co Kaman z tym C3
https://www.skf.com/pl/products/bearings...index.html
Nawiasem mówiąc, po tym artykule zrozumiałem czemu trzy łożyska z rzędu, po wprasowaniu w zabierak dyfra zaczynają halasowac
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#13
No ciepło ale co się może stać jak nie zapoda się łożyska z luzem C3 Smile)) w silnikach rusków i konkretnie dlaczego luz C3 .Kiedyś zadałem to pytanie na jednym forum i ciszaaaaaaaaaaaaaaaaaa ahhahaha
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#14
Według mnie, za duży luz, wyrąbany otwór w podporze, stukający wal i takie tam, za mały luz, zacisniete łożysko, uszkodzenie w/w i... wyrąbany otwór w podporze Wink
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#15
Nie wywali tak tego bo to dziala jak lożysko ślizgowe więc spokojnie Smile)).
W BMW R35 wal jest z przodu na samej panewce brazowej a od kola zamachowego na lozysku Smile i działa hihi.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wał ural roszjan 12 3,547 15-06-2018, 13:25
Ostatni post: Dawid1981
  wał korbowy silnik górnozaworowy nagar 7 2,997 28-11-2017, 20:01
Ostatni post: kris-tofer
  Nowy wał ural. Maniek 7 2,765 18-10-2016, 19:22
Ostatni post: Hardcor
  wał ural m63 matiasz 1 1,162 22-04-2014, 19:05
Ostatni post: matiasz
  regenerować czy kupić wał _Krzychu_ 20 5,809 24-03-2014, 21:08
Ostatni post: Krzycho

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości