Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wał Dniepr
#1
Witam. Włożyłem wał do bloku metodą z dwiema korbami czyli bez przedniego łożyska. Podporę mam nową z dwoma oringami. Przed montażem sprawdzałem jak wchodzi na wał.Wchodziła ciasno ale się obracała. Wał polerowany w miejscu pracy oringów. Rozgrzałem blok.Niestety podpora zablokowała się w połowie drogi. Udało mi się ją dobić. Teraz jest na swoim miejscu ale wał ciężko się obraca. Czy to ma szansę się unormować ?
Odpowiedz
#2
Nie ma najmniejszej szansy. Wał po jego montażu musi obracać się lekko. Któryś z elementów jest krzywy. Stawiam na blok nie trzymający osobowości.
Odpowiedz
#3
W tym silniku jak coś się bierze nie z kompletu to tak bywa hahahha.Każda część inna. Opukaj ten wał i podpore przez wałek aluminiowy jeżeli wiesz o co biega.Łożyska masz z luzem C3?
Jak dla mnie te wszystkie simeringi czy oringi na podporze to max lipa i szkoda pracy.Najlepiej tulejować podporę i odmę na brązie i cisnienie gaśnie po ruszeniu starterem na gorącym silniku.
Wszystko co się kręci Smile
[-] The following 1 user Likes Dawid1981's post:
  • kamilozaba
Odpowiedz
#4
(24-11-2019, 18:13)Dawid1981 napisał(a): W tym silniku jak coś się bierze nie z kompletu to tak bywa hahahha.Każda część inna. Opukaj ten wał i podpore przez wałek aluminiowy jeżeli wiesz o co biega.Łożyska masz z luzem C3?
Jak dla mnie te wszystkie simeringi czy oringi na podporze to max lipa i szkoda pracy.Najlepiej tulejować podporę i odmę na brązie i cisnienie gaśnie po ruszeniu starterem na gorącym silniku.
Łożyska z luzem C3.Wał i podpora opukane Big Grin
Mam starą podporę. Czyli co. Demontuję wszystko. Biorę wał i starą podporę.Niosę do tokarza i mówię że ma wstawić w podporę dwie tulejki z fosforobrązu (w środku kanał olejowy) z luzem roboczym ???? mm.
Odpowiedz
#5
Ja zrobiłem jedna tuleję z kanałem olejowym.Od wykonawcy zażądałem pasowania na 5 setek,trochę dziwnie na mnie popatrzył i jak faktycznie to pasowanie wyszło ,to nie wiem,ale jest super.Po nabiciu podpory też wyczuwałem opór ,ale puszczałem silnik kilka razy ,za każdym razem na dłużej żeby się ułożyło dobrze.Dopiero jak się trochę rozchodził ,wsadziłem w ramę i zacząłem docieranie pod obciążeniem.
Odpowiedz
#6
Jedna tulejka w podpore z rowkiem i tam gdzie trzeba otwór pod smarowanie.Można zakołkować jeszcze i po osadzeniu tulejki przetoczyć względem walu z luzem 3 setki.Wał wcześniej przetoczyć delikatnie żeby był okrągły .Wał się toczy jak masło bo to żeliwo miękkie.Możesz po przykręceniu do bloku podpory z tulejką wciśnięta z naddatkiem na wytoczenie dać blok do osiowania względem dolnego siedzenia lożyska i by było najlepiej Smile
[Obrazek: e3f8ac017825.jpg]
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wał ural roszjan 12 2,821 15-06-2018, 13:25
Ostatni post: Dawid1981
  Nowy wał ural. Maniek 7 2,324 18-10-2016, 19:22
Ostatni post: Hardcor
  wał ural m63 matiasz 1 1,015 22-04-2014, 19:05
Ostatni post: matiasz
  Ural m 67 wał miszczu1979 12 1,662 31-01-2013, 23:21
Ostatni post: Kalor
  Wał dniepr PILNE! baltazar 22 4,126 30-01-2011, 13:21
Ostatni post: galar

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości