Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wałek rozrządu GT Świątek
#1
Witam
Jakiś czas temu zakupiłem w firmie Świątek wałek rozrządu GT do Urala M67
Przy montażu okazało się, że w mój blok ten wałek nie pasuje, ostatnia krzywka zahacza o trybik napędu pompy oleju osadzany z góry w bloku silnika (ten pod zakręcanym korkiem)


Wałek był oddawany na reklamację i według producenta trzyma wymiary fabryczne i ludzie biorą te wałki i są zadowoleni.
Zacząłem się zastanawiać czy Świątki robią mnie w wała, czy może po prostu mój blok to jakaś fabryczna pomyłka i tryb napędu pompy mam przesunięty do przodu i dlatego te problemy.


Czy ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją?
A może ktoś (najlepiej jakby z Warszawy lub okolic) ma akurat na stole goły blok silnika od Urala M67 i mógłbym sprawdzić czy w innym bloku występuje ten sam problem co u mnie czy nie.
Wałek był dość drogi, dlatego szkoda go wyrzucać jeśli okazałoby się, że to mój blok, a nie wałek jest fabrycznym bublem.
Odpowiedz
#2
Czy na pewno wybrałeś dobry wałek??
Jeśli mnie pamięć nie myli to starszego typu miały na końcu szersze koło zębate a te nowsze węższe.
Może tu jest pies pogrzebany?
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#3
Nie robią Cię w wała. Tylko kupiłeś wałek starego typu a masz nowszy typ bloku. To dobra firma. nie sugeruj się modelem bo ural m67 miał bloki te nowsze i starsze, różnią się też popychaczami. Pozdr. Pokaż fotki wałka. Będę w warszawie w sobotę mogę się spotkać na parę minut pokazać Ci wałki różne, wrzucę do bagażnika
Odpowiedz
#4
nie jest problem z kołem zębatym wałka, tylko o to chodzi, że ostatnia krzywka zaczepia za koło zębate osadzane w bloku od góry pod zakrętką. Krzywka uderza w te koło zębate i blokuje się. Inne krzywki nie idą symetrycznie po popychaczach, ale trafiają, chociaż jest przesunięcie.
Na dobrą sprawę, żeby to grało ze sobą należałoby spiłować o połowę ostatnią krzywkę, ale to już druciarstwo i tak generalnie nie powinno być.
Odpowiedz
#5
Dokładnie o tym mówię Smile nowszy wałek jest w tym miejscu spiłowany bo w innym miejscu względem wałka jest napęd pompy i dane są popychacze okrągłe Smile
Odpowiedz
#6
http://alemotor.pl/rozrzad-walek-ural-no...p-767.html

jest spiłowany w tan sposób
Odpowiedz
#7
zwymiaruj ten wałek dokładnie i jutro mogę ci podać wymiary orginalych wałków urala nowszego i starszego typu
Odpowiedz
#8
(16-12-2019, 22:23)kamilozaba napisał(a): zwymiaruj ten wałek dokładnie i jutro mogę ci podać wymiary orginalych wałków urala nowszego i starszego typu

Z tego co pamiętam pod okrągłe popychacze jest wąska zębatka a pod te drugie jest szersza.
Przerobiłem troche tych walków i w jednym był tylny czop za długi to planowałem go kolo 3mm a w drugim był kołnierz o który się opiera łożysko za bardzo stoczony i musiałem dać podkładkę 2mm bo zębatki napędu pompy nie były względem siebie na środku zazębione i ciężko się to obracało .W bmw było za ciasno na kolo rozrządu porównując do oryginalu.Ale zawsze opanowałem i power był hahaha
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#9
ja jakbym ten wałek przesunął w bloku o kilka mm do przodu to wszystko by pasowało i krzywki w popychacze by trafiały ale znów koło rozrządu byłoby niewspółbieżne z małym kołem rozrządu i dałem spokój z podkładkami i z tym wałkiem, wsadziłem serie i jeździ
Odpowiedz
#10
Przykłada się oryginał do tego nowego i widzę rożnicę i robię reklamacje albo poprawiam jak się da.Pewnie robione na kopiale ale rożnie bywa czego juz doświadczyłem .Ale śmigają te wałki fajnie i się szybko nie zużywają.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#11
mi sie ten wałek nie przyda. Jakby ktos chcisl go ode mnie odkupic to zapraszam
Odpowiedz
#12
(24-12-2019, 07:41)kris-tofer napisał(a): mi sie ten wałek nie przyda. Jakby ktos chcisl go ode mnie odkupic to zapraszam

Zwymiaruj ten wałek jak będziesz miał okazje, porównam z orginałem
Odpowiedz
#13
Oznaczenie na wałku: 37040
wysokosc krzywek 34mm
szeroka zębatka
srednica czopu pod tulejkę 22mm
długość czopu od zębatki 18mm
odległości między krzywkami 22,5mm - 9mm - 22,5mm
długość czopu pod łożysko 15mm
średnica czopu pod łożysko 25mm
długość wałka od kołnierza o ktore opiera sie przednie lozysko do konca czopu w tulejce 132,5mm
Odpowiedz
#14
Doszukalem sie troszke danych ale nie ma wzniosów i kątów ale krzywka raczej jest wyższa od oryginału więc powinien się też na nim kręcić wyżej .Zapodaj jakieś zdjęcia tego wałka z boku i tam gdzie jest mocowany zapłon.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#15
Mam ten sam problem co autor wątku(też wałek GT). Ostatnia krzywka wadzi o napęd pompy oleju. Świątki twierdzą, że wszystko jest cacy. Z moich pomiarów wynika, że ostatnia krzywka jest o 2mm bliżej panewki niż w oryginalnym wałku. Jak się wkurzę to ją szlifierką potraktuję i będzie git.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wałek rozrządu Dniepr 650 - dylemat Navaho 1 637 02-01-2019, 21:42
Ostatni post: nagar
  Wałek rozrządu - demontaż. Krzycho 6 2,144 11-11-2018, 19:09
Ostatni post: Krzycho
  Wałek rozrzadu m72/ k-750 sniper_bob 4 1,737 05-04-2018, 19:09
Ostatni post: sniper_bob
  Wałek rozrządu Dniepr kris-tofer 25 8,903 01-02-2018, 11:16
Ostatni post: BALON
  Wałek Świątek maniek1234 15 3,109 21-12-2017, 22:44
Ostatni post: kris-tofer

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości