Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przednie zawieszenie Dniepr- kiepska praca...
#1
W moim Dnieprze z serduchem Urala nazbierało mi się trochę różnych usterek- w sam raz do poprawki w zimowe wieczory ;-)

1. Cieknie zawór paliwa- myślę o ewentualnej wymianie na jakiś pasowny ze współczesnej produkcji plus do tego trójnik. Ktoś może polecić coś sprawdzonego?
2. Zacinana się zaworek w jednym gaźniku- w komplecie z przepuszczającym kranikiem to słabe kung-fu...
3. Zbiornik paliwa z Kaśki podcieka na spawie...
4. Przedni hamulec się skończył.

[Obrazek: 9319918100_1577993345_thumb.jpg] 

W szpeju znalazłem o dziwo nówkę tarczę kotwiczną szczęk dedykowaną do ori sowieckiego zawieszenia przedniego na wahaczu pchanym. W zamierzchłej przeszłości kupiłem całe zawieszenie z zamiarem montażu w zaprzęgu. Dałem dobremu koledze do poprawki fabrycznych niedoróbek i malowania. Kolega popłynął życiowo i sprzedał zawieszenie oraz DKW KS 200 z 1937 roku (bez kwitów), którą również miał mi polakierować...

Szukałem dzisiaj szczęk, a okazało się, że z zestawu cudem ocalała tarcza kotwiczna [Obrazek: biggrin.gif]  Wyciągnąłem z niej nowe szczęki, a resztę mogę ewentualnie odsprzedać gdyby ktoś był zainteresowany (ja raczej w najbliższym czasie nie planuję zakupu wózka).


[Obrazek: 5453361000_1577991756_thumb.jpg] [Obrazek: 7671373100_1577991754_thumb.jpg] 

5. I na deser przednie zawieszenie, które działa kiepsko (ma mizerny skok i jakby się zacinało przy pracy). Dzisiaj zająłem się demontażem koła i ogarnięciem hamulca jednak na pierwszy ogląd niepokoją mnie zarysowania w obrębie szklanek. Wygląda, jakby przy osi koła należało je odgiąć na zewnątrz, ale po zluzowaniu zacisku z dołu lewej goleniu same bez obciążenia tak się układają...

[Obrazek: 9696195300_1577993288_thumb.jpg] 

Otarcia są widoczne w miejscach wskazanych białymi strzałkami, odległość między golenią, a szklanką w miejscu wskazanym zieloną strzałką jest mniejsza niż w miejscu wskazanym tfu  Big Grin  różową strzałką 

[Obrazek: 3728771600_1577993602_thumb.jpg] 

Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Wolałbym uniknąć demontażu lag jeśli nie jest to niezbędne, nie mają luzów.
Odpowiedz
#2
Miałem podobnie. Poluzuj śruby w półkach oraz górme korki. Obróć lagi o 180st. U mnie pomogło

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
Dzięki- spróbuję!
Odpowiedz
#4
Jednak zdemontowałem prawy teleskop- chodzi wyraźnie gorzej niż lewy. Okazało się, że całkowicie wyciekł z niego olej- na razie po rozbiórce wlałem trochę oleju silnikowego i testuję czy po wymianie uszczelki nie będzie lało.

[Obrazek: 7758899600_1578080558_thumb.jpg] [Obrazek: 8697044400_1578080567_thumb.jpg] [Obrazek: 1709623700_1578080552_thumb.jpg] [Obrazek: 2293351300_1578080573_thumb.jpg]
Odpowiedz
#5
Takie rozbieżne ustawienie lag po zluzowaniu osi może świadczyć o ich skrzywieniu lub o tym, że półka górna i dolna nie są równoległe i przez to otwory do mocowania rur nie są w jednej osi.
Odpowiedz
#6
Do amortyzatorów leje się olej do amortyzatorów, silnikowy do silnika i lepiej tego nie zmieniać.
Odpowiedz
#7
(03-01-2020, 21:40)nagar napisał(a): Do amortyzatorów leje się olej do amortyzatorów, silnikowy do silnika i lepiej tego nie zmieniać.

O cholera, właśnie przypomniałem sobie że w marcu wlalem u siebie czerwony atf celem przeplukania i... tak zrobiłem cały sezon

PS. Zauważyłem że u mnie też lagi obcieraja z jednej strony, pytanie, jaki macie patent na obrocenie ich,zaznaczyć wybić obrócić i wsadzić? Przecież żadnym narzędziem za gładź nie złapie a ręką nie pójdzie.
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#8
Dzięki za pomoc.
Oczywiście docelowo do amorów trafi odpowiedni olej, akurat miałem pod ręką resztkę silnikowego i wlałem celem testów. Ewentualne wycieki być spowodowane jedynie uszczelką pod śrubą od spodu na klucz 12?
Rano sprawdziłem i jest sucho, może dla pewności zleję olej silnikowy i wleję testowo trochę ON.
Półki są chyba proste, rury amortyzatorów po zluzowaniu śrub wychodzą bezproblemowo- gdyby były przekoszone to chyba by się klinowały...
Odpowiedz
#9
ON zalany testowo nie cieknie.- będę składał całość do kupy. Mam jeszcze wątpliwości jak się powinno prawidłowo wkręcać górne korki amortyzatorów- powinno się jednocześnie łapać gwint trzpienia sprężyny oraz goleni amortyzatora?
Odpowiedz
#10
(05-01-2020, 22:21)jarekstryszawa napisał(a): Mam jeszcze wątpliwości jak się powinno prawidłowo wkręcać górne korki amortyzatorów- powinno się jednocześnie łapać gwint trzpienia sprężyny oraz goleni amortyzatora?

wypychasz goleń do góry - wychodzi pręt tłumika olejowego wraz ze sprężyną przez otwór górnej półki - nakręcasz korek na pręt tłumika do momentu aż jest opór - w trakcie nakręcania równocześnie blokujesz trzpień tłumika olejowego na który nakręcasz korek - jest tam taki fragment chyba na klucz płaski 7 który to umożliwia - ciut poniżej górnej skrętki sprężyny - jak klucz nie wchodzi to odkręć wkrętkę ze sprężyny i trochę przesuń ją do góry wtedy dojdziesz kluczem, jak już korek nakręcony kontrujesz go nakrętka - ważne żeby zachować luz między nakrętką a górną powierzchnią skrętki - potem ściągasz goleń w dół i korek schodzi do gwintu lagi - dokręcasz - zawsze staram się równocześnie ściągać goleń do dołu w trakcie dokręcania żeby korek ładnie się wkręcał i nie miał oporów od skrętki sprężyny
Odpowiedz
#11
Dziękuję- może dzisiaj z tym powalczę.
Odpowiedz
#12
Poszło z płatka- zawieszenie chodzi dobrze, jeszcze raz dzięki za rady!

[Obrazek: 4823838800_1578425708_thumb.jpg]
Odpowiedz
#13
Widzę najlepszy silnik z możliwych Smile

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#14
Ano- mix ramy wieprzka z sercem urala i biżuterią z Kaśki to optymalne połączenie na daily moto ;-)
Dzisiaj pochyliłem się nad kranikiem: u mnie przy baku z Kaśki dwa wyloty na wężyki kolidują z alternatorem. Mam kranik dedykowany do Iża- czy układ z pojedynczym wyjściem i trójnikiem będzie wydolny w boxerze?
Odpowiedz
#15
(08-01-2020, 16:13)jarekstryszawa napisał(a): Ano- mix ramy wieprzka z sercem urala i biżuterią z Kaśki to optymalne połączenie na daily moto ;-)
Dzisiaj pochyliłem się nad kranikiem: u mnie przy baku z Kaśki dwa wyloty na wężyki kolidują z alternatorem. Mam kranik dedykowany do Iża- czy układ z pojedynczym wyjściem i trójnikiem będzie wydolny w boxerze?

Będzie wydolny.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zawieszenie przednie dniepr deadamf 88 39,915 22-06-2018, 18:07
Ostatni post: darek
  pływające przednie koło harbuz 3 1,911 06-02-2017, 08:27
Ostatni post: harbuz
  Ural przednie zawieszenie cypis 3 2,199 18-07-2016, 08:20
Ostatni post: cypis
  zblokowane kolo przednie Anonymous 14 4,319 04-08-2015, 09:35
Ostatni post: astride
  Przednie zawieszenie wilga2000 43 14,694 07-03-2015, 22:11
Ostatni post: BALON

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości