Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ural IMZ 8.123 - nowy projekt
#1
Witajcie;
Dość długo nie gościłem na tym forum. Ural Retro został kilka lat temu sprzedany - zastąpił go Harley. Nawijam nim kilometry i daje mi niesamowitą frajdę z jazdy.

[Obrazek: 67369935_404979656789783_583936471017612...8dc.md.jpg]

Ale niedosyt związany z brakiem Ruska cały czas był. Nadszedł więc czas na zmiany i zakupiłem w Holandii Urala IMZ 8.123 z 1991 roku.  Ural w wersji eksportowej z bardzo małym przebiegiem. Postanowiłem spiąć go z koszem i wprowadzić trochę modyfikacji. W wątku tym postaram się wstawiać postępy z przebiegu prac.
  • Na początek zakup w Holandii:
[Obrazek: image225081.md.jpg]


Demontaż, aby zmieścił się w Skodzie Octavi Kombi:

[Obrazek: IMG_13413959e.md.jpg]

A tu już na polskiej ziemi:

[Obrazek: 20191215_09305580de0.md.jpg]
A teraz najważniejsze różnice IMZ-123 w stosunku do standardowego IMZ-8.103:
  • Koła 18"
  • Cieńsze sprężyny w amortyzatorach tylnych i przednim zawieszeniu;
  • inny przedni błotnik;
  • Inne mocowanie podnóżków kierowcy i pasażera;
  • Zbiornik z klapką;
  • inny układ wydechowy;
  • Silnik o mocy 40KM dzięki wypukłym tłokom;
Aby nie tracić czasu, bo w planach wyjazd na Ukrainę, zakupiłem odpowiedni kosz.

[Obrazek: 20191208_1230582d20c.md.jpg]

I przystąpiłem do montażu do solowego motocykla. Trzeba było dospawać dolne mocowania kosza:
[Obrazek: 84396194_970968340006335_603213866937509...9d7.md.jpg]
Silnik w międzyczasie powędrował do Kazia Masłowskiego  do czyszczenia w całości. Stwierdziłem, że nie będę kompletnie go rozbierał, zobaczę tylko górę. Silniki eksportowe w IMZ równano po wyjęciu z formy tzn zeszlifowywane były niedokładności odlewów i całość piaskowano. Jak dokładnie to robiono to już inna sprawa. Faktem jest że jeszcze do niedawana tak robiono. Brat ma Urala z 2013 roku i obróbka karteru była taka sama.
Aby silnik prezentował się trochę lepiej i nie osadzał się na nim olej Kaziu potraktował go Aquablastingiem, a efekt przerósł wszelakie oczekiwania:
[Obrazek: 84357138_121918025821914_392579729908249...bb2.md.jpg]
[Obrazek: 84355648_524437204868224_718742204951245...8ba.md.jpg]
[Obrazek: 84843807_602330897272230_260632913037911...755.md.jpg]

[Obrazek: 85161121_541343803138781_252121247352933...543.md.jpg]

Przy okazji wziąłem się też za siedzenia wózka, gdyż postanowiłem, że muszą zostać na sprężynach, zakupiłem szybę motocykla, nowe dekle zaworów, alternator G-700,  ale opiszę to już dokładniej w następnych potach. To na razie tyle tytułem wprowadzenia Cool
[-] The following 1 user Likes jbr's post:
  • astride
Odpowiedz
#2
Bardzo ciekawie się zapowiada.

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#3
Niespokojny z Ciebie duch Jacku. Myślałem, że już "ruska zaraza" ci przeszła a tu proszę nawrót choroby. Ciekaw jestem efektu końcowego. Przód i napęd zostawiasz takie jakie są? Może z przodu wahacz, a w napędzie eliminacja przegubu gumowego na rzecz innych rozwiązań? Tak czy inaczej gratuluję. Jak widać nie tylko ja bez roboty żyć nie mogę. Z tym, że u mnie to już tylko skupienie się na dopieszczaniu tego co mam.
Odpowiedz
#4
Fajny temat.
Na koszu tez bedzie kolo 18?
Swoja droga widzialem juz ten kosz gdzies...
Ostre zakręty prostują myśli
Odpowiedz
#5
Na koszu będzie 18". Przód zostawiam ten sam mimo że na wahaczu lepiej się spisuje. Po prostu nie pasuje mi do koncepcji motocykla którą obrałem. Tak jak w przypadku Harleya koncepcja custom rodzi się u mnie w trakcie. Mam już w oczach wyobraźni i dodam że nie będzie to militarny, bo takie większość z nas ma.
Odpowiedz
#6
do kosza nie powinieneś zmienić sprężyn zawieszenia na twardsze?
weterany się nie starzeją...
Odpowiedz
#7
Na razie nie planuję, zobaczę jak będzie się sprawował na tych które mam. Zabralem się też ostatnio za zbiornik paliwa. Został wypiaskowany, odcięte mocowania gumowych boczków (udało mi się zakupić tanio nowy typ z logo Imz), rurki komór poszły wek, mocowanie kranika wek. Zamontowane zostały dwa kraniki od quada z płaskim mocowaniem. Nie będzie już wycieków z kranika, a i demontaż zbiornika z racji braku wężyka łączącego komory będzie łatwiejszy. Połączenie komór zapewnią trójniki zamocowane na wężykach. Wnętrze zbiornika niebawem zostanie zabezpieczone specjalną farbą. Niebawem wrzucę fotki z realizacji tych prac.
A i ciekawostka, pod klapka zbiornika ruskie montowali specjalną torebkę z tworzywa na dowód rejestracyjny.
Odpowiedz
#8
Projekt bardzo interesujący - będę czekał na wpisy i fotki oraz filmiki z dużym zaciekawieniem. A znając Twoje dotychczasowe dokonania, to na pewno pojazd będzie mechanicznie lepszy niż motocykle wyjeżdżające z fabryki, a i stylistycznie zrobiony z dużym wyczuciem i smakiem.
Mam jeszcze takie pytania trochę z innej beczki. Czy te koła 18'', chodzi mi o ich piasty, można zamontować bez żadnych modyfikacji do ramy i dyfra M-72? 
Czy można takie całe koła lub przynajmniej piasty (nówki sztuki nie śmigane) kupić w tym niderlandzkim sklepie, gdzie kupiłeś motocykl?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. ;-)
Odpowiedz
#9
Pogadaj z Ural63 i Ci wyśle. Te koła są i u Nas dostępne Wink
Odpowiedz
#10
A czy ten rodzaj bębna wchodzi bez problemu do dyfra z M-72?
Odpowiedz
#11
Skoro są zamienne z falbanami a falbany pasują do M-ki to nie powinno być problemu.
Zobacz tu używane w bardzo dobrym stanie.
https://russiangarage.com/product_info.p...cts_id=737
Sklep przetestowany przeze mnie - wysyłają do Polski.
Lubię fajne kawałki żelaza.
Odpowiedz
#12
Ale do koła 18 to chyba dyfra 8 nie ma sensu, nie?
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#13
Koła będą pasować, tak jak napisał Hardy. W Polsce na pewno znajdziesz takie koła dużo taniej. A czy 18-ki? To już Twój wybór. Dużo chłopaków śmiga na dyferku 8 i kołach 18". Jak obujesz je np. w Mitasy H07 to nie będzie różnicy. Ja w moim IMZ 8.123 mam standardowo dyfer 9-kę i nie zamierzam tego zmieniać, tak, jak i kół 18"
Pamiętaj że bębnów było kilka rodzajów. Najstarszy miał takie nadlewy w miejscu osadzania szprych .
[Obrazek: 014b9848.md.jpg]
Później te nalewy wyeliminowano były już gładkie:
[Obrazek: 0050748d.md.jpg]
Najnowsze zaś miały mocowania do tarczy, ale to już temat na oddzielną historię .
Odpowiedz
#14
Dziękuję wszystkim za informacje.  Big Grin
Odpowiedz
#15
Projekt idzie do przodu. Z najważniejszych zmian, które już wprowadzone to:
-  wydech opuszczony - nowe mocowania. Nigdy nie podobały mi się te rury wydechowe prowadzone pod kątem;

[Obrazek: IMG_20200222_110253a9537.md.jpg]

- przerobione boczki - pociąłem je i pokleiłem, teraz lekkie szpachlowanie i będą znacznie lepiej się prezentować. Te oryginalne to mało subtelne płachty, a po przeróbkach są bardzo podobne do stosowanych w nowych Uralach;

[Obrazek: IMG_20200221_2101002102a.md.jpg]

- zbiornik wyposażony w dwa kraniki bez przewodu łączącego komory, dojdą jeszcze nowego  typu gumy, przez co musiałem spiłować oryginalne mocowania starych;

[Obrazek: IMG_20200223_102649e3264.md.jpg]

[Obrazek: IMG_20200223_102638fc2fc.md.jpg]

[Obrazek: IMG_20200223_1027322082f.md.jpg]

[Obrazek: IMG_20200223_102741e14a5.md.jpg]

- rama motocykla wyposażona została w mocowania do kosza, zamocowany kosz z lekką przeróbką czyli delikatnym opuszczeniem przodu gondoli. Urale z początku lat 90-tych miały bardzo podniesioną do góry gondolę, nie wiem czym było to spowodowane, ale słabo wyglądało; Gondola i błotni kosza wyspawany;

[Obrazek: IMG_20200222_110221a90da.md.jpg]

- Dodatkowo wspawana została blacha pod siedzenie na wzór tych stosowanych w nowych Uralach. Umożliwia to montaż zarówno kanapy, jak i pojedynczego siedzenia z możliwością jego przesuwania na śrubach przód-tył;

[Obrazek: IMG_20200223_1025131a23a.md.jpg]

Wczoraj zdemontowałem całość doszczętnie i teraz ramy i inne elementy do proszku i rozpoczynam składanie.
A, jeśli chodzi o ten silnik z fotek to tylko taki do przymiarek wydechu, oryginalny już czeka po czyszczeniu w KAMAR.AquaBlasting. ?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowy Ural sobee 3 2,719 23-04-2011, 10:19
Ostatni post: czyzykel
  nowy projekt ustawy ministra gtarnicki 28 6,959 29-01-2010, 21:11
Ostatni post: mlodzian
  WAŻNE - w sejmie nowy projekt ustawy pro-ekologicznej. mikimoll 14 4,349 01-04-2008, 21:29
Ostatni post: endrju

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości