Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ręczny Przyspieszacz zapłonu
#1
Siemanko, motek odpala w miarę elegancko (mt12 6v) ale jak pociągnę wajchę przyspieszacza do siebie to mi strzela  trochę w tłumik. Po co to ustrojstwo jest bo nie mam pojęcia, chyba że coś mam źle ustawione
Odpowiedz
#2
Jak Ci strzela w tlumik gdy opoznisz schodzac z obrotow, to masz dobrze ustawione- tak ma byc. Ja czesto dla zbytu robie tak w tunelu ;-)
Generalnie odpalasz na opoznionym zaplonie, zeby nie kopalo w noge. Pozniej mozesz przyspieszyc. Do jazdy zsynchronizuj to z manetka gazu- im wiecej gazu, tym bardziej przyspieszasz- tak po krotce.
Ostre zakręty prostują myśli
Odpowiedz
#3
najpierw Pany to trzeba sprawdzić bo kacapom bym nie wierzył, jak jest ustawiony aparat zapłonowy a można sporo przyśpieszyć i opóźnić zapłon (dwie śrubki od przyśpieszenia i opóznienia), niestety najlepiej trzebaby zdjąć głowice.
Odpowiedz
#4
(18-02-2020, 12:10)pebull napisał(a): najpierw Pany to trzeba sprawdzić bo kacapom bym nie wierzył, jak jest ustawiony aparat zapłonowy a można sporo przyśpieszyć i opóźnić zapłon (dwie śrubki od przyśpieszenia i opóznienia), niestety najlepiej trzebaby zdjąć głowice.

A co da zdjęcie głowic ?
Odpowiedz
#5
wygodniej ustalic punkt zapłonu przed gmp i wtedy wyregulowac aparat
był taki temat na forum
Odpowiedz
#6
Jak to mój majster mówi jak działa to po co rozbierać a że trzeba słuchać starszych I mądrzejszych to głowicy nie będę ściągał. pobawię się tym narazie I może znajdę zastosowanie. choć mam wrażenie że nawet na wyższych obrotach to go tylko zmula.
Odpowiedz
#7
Ręczne przyspieszenie zapłonu , to jest relikt dawnych czasów , kiedy nie było odśrodkowych regulatorów zapłonu a tym bardziej elektronicznych. Taki patent czasami jest fajny , jak odpalasz na opóźnionym zapłonie to kopniak nie odbija, lepiej zapala , jak się trochę rozgrzeje to lekko przyśpieszasz i podnoszą się obroty, jak opóźnisz to fajnie sobie wolno silnik pufa. Podczas jazdy z czasem wyczujesz że na przyśpieszonym zapłonie , lepiej się wkręca na obroty i ma lepszy szwung , a zresztą to słychać jak jedziesz i masz za bardzo opóźniony zapłon to słychać charakterystyczne stukanie , trochę przyśpieszysz zapłon i kultura pracy silnika się poprawia. Teraz przy automatycznej regulacji punktu zapłonu nikt się nad tym nie zastanawia. Także ręczna regulacja opóźnienia to fajny gadżet retro.
Piotr
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przesłonka zapłonu BMW R80/R100 kamilozaba 11 811 18-01-2020, 10:52
Ostatni post: kamilozaba
  Problem z kątem zapłonu Dniepr 650 waszka.t 6 1,988 12-06-2018, 14:51
Ostatni post: nagar
  PRZYSPIESZACZ ZAPŁONU arrtur 3 3,681 15-05-2016, 16:43
Ostatni post: Ural63
  Przerywacz zapłonu do aparatu M72 Jerzy 17 5,813 06-12-2014, 07:46
Ostatni post: Kaz
  przełącznik drogowe/mijania w manetce zapłonu mroova81 3 2,115 12-06-2014, 11:50
Ostatni post: andrzeja

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości