Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak sprawdzić wymontowany alternator 12v od Dniepra?
#1
Na zimę rozebrałem moto do odświeżenia a teraz je składam ponownie. W trakcie prac niechcący sprawny regulator PP-330 i alternator G-424 wyjęte z moto trafiły do skrzynki z niesprawnymi alternatorami i regulatorami i sie pomieszały. Mam do sprawdzenia łacznie 7 altkow i 4 reglery. Jak szybko sprawdzić bez wkładania do motocykla który alternator i który regulator są sprawne? Nie chcę metodą prób i błędów 28 razy wkładać wszystko do moto i odpalać silnik aby znaleźć te właściwe. Czy jest jakaś prosta metoda na sprawdzenie altka - coś prostego jak np. było kiedyś podłączenie prądnicy 6V jako silnik? Jak szybko sprawdzić regulator mechaniczny?
Odpowiedz
#2
Alternator możesz napędzić wiertarką z końcówką sześciokątną odpowiadającą wymiarowi nakrętki mocującej zębatkę napędową. Inna wersja to chwycenie końcówki altka bezpośrednio w uchwycie wiertarki lub jak masz - tokarki. Potem miernik podłączony do wyjścia alternatora i jak pokaże właściwe napięcie to ok, a jak nie to mazak w dłoń i zaznaczenie na obudowie, że to szrot. Rozpoznanie regulatora bez włączenia do układu chyba nie da rady. Ja przynajmniej nie znam metody, bo przecież praca regulatora jest zależna od zmian napięcia, a tych nie zasymulujesz bez odpowiedniego sprzętu.
Odpowiedz
#3
(07-03-2020, 06:53)Jerzy napisał(a): Alternator możesz napędzić wiertarką z końcówką sześciokątną odpowiadającą wymiarowi nakrętki mocującej zębatkę napędową. Inna wersja to chwycenie końcówki altka bezpośrednio w uchwycie wiertarki lub jak masz - tokarki. Potem miernik podłączony do wyjścia alternatora i jak pokaże właściwe napięcie to ok, a jak nie to mazak w dłoń i zaznaczenie na obudowie, że to szrot. Rozpoznanie regulatora bez włączenia do układu chyba nie da rady. Ja przynajmniej nie znam metody, bo przecież praca regulatora jest zależna od zmian napięcia, a tych nie zasymulujesz bez odpowiedniego sprzętu.

Nie trzeba jakiegoś akumulatora do wzbudzenia? Na których końcówkach zmierzyć napięcie?
Odpowiedz
#4
(07-03-2020, 15:51)MW-750 napisał(a):
(07-03-2020, 06:53)Jerzy napisał(a): Alternator możesz napędzić wiertarką z końcówką sześciokątną odpowiadającą wymiarowi nakrętki mocującej zębatkę napędową. Inna wersja to chwycenie końcówki altka bezpośrednio w uchwycie wiertarki lub jak masz - tokarki. Potem miernik podłączony do wyjścia alternatora i jak pokaże właściwe napięcie to ok, a jak nie to mazak w dłoń i zaznaczenie na obudowie, że to szrot. Rozpoznanie regulatora bez włączenia do układu chyba nie da rady. Ja przynajmniej nie znam metody, bo przecież praca regulatora jest zależna od zmian napięcia, a tych nie zasymulujesz bez odpowiedniego sprzętu.

Nie trzeba jakiegoś akumulatora do wzbudzenia? Na których końcówkach zmierzyć napięcie?
Odpowiedz
#5
Z tego co pamiętam to alternatory sześciodiodowe potrzebują prądu wzbudzenia i z wiertarki to nie zadziała, dlatego są przerabiane na dziewięciodiodowe bo są samowzbudne. Przy rozładowaniu aku sześciodiodowy przestaje spełniać swoją funkcję.
Piotr
Odpowiedz
#6
(07-03-2020, 16:02)POLER napisał(a): Z tego co pamiętam to alternatory sześciodiodowe potrzebują prądu wzbudzenia i z wiertarki to nie zadziała, dlatego są przerabiane na dziewięciodiodowe bo są samowzbudne. Przy rozładowaniu aku sześciodiodowy przestaje spełniać swoją funkcję.

Jakieś aku luzem mam - jak podłączyć to wzbudzenie i na jakich stykach zmierzyć napięcie pracy?
Odpowiedz
#7
Przerób na 9 diod i zapomnij o problemach z ladowaniem
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#8
Temat z przeróbką juz przeczytałem - bo tam wyszukiwarka mnie na początku odesłała. Ktoś tam pytał o to samo co ja ale nie dostał odpowiedzi i przerobil sobie za radami innych na 9 diod. Niestety mi zależy na pełnym oryginale w egzemplarzu wystawowym. Do jazdy na codzień mam inne motocykle.
Odpowiedz
#9
Proponuję oddać go w ręce fachowca i problem zniknie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  emka zmiana 6V/12V sniper_bob 2 656 21-06-2019, 13:14
Ostatni post: sniper_bob
  Alternator z suzuki do dniepra waszka.t 15 6,699 19-06-2018, 10:15
Ostatni post: Cubick
  zmiana 6V na 12V pradnica Wartburga sniper_bob 4 3,231 25-05-2017, 21:34
Ostatni post: astride
  żarówka stacyjki - 12V M72 jacekniemiec 7 3,111 06-03-2016, 18:19
Ostatni post: regers
  prądnica z malucha 12V do dniepra mt9/k650 poniek 30 11,923 30-11-2014, 21:30
Ostatni post: zundapp750

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości