Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prądnica 6v
#1
Witam, problem z ładowaniem, ze starej pradnicy poszedł dym i straciłem ładowanie, zakupiłem używaną niby sprawną, Moto nieladuje, odłączyłem przewody od pradnicy podłączyłem żarówkę do zacisku Ja a masę z silnika na SZ, po odpaleniu żarówka nawet nie zaświeci, masa jest napewno 
Pytanie jest takie w jaki inny sposób sprawdzić tą prądnice? Czy po takim sprawdzaniu można stwierdzić że prądnica jest wadliwa
Odpowiedz
#2
Rozmontuj tą prądnicę, sprawdz stan szczotek, ja miałem podobny problem okazało się że płytka izolująca śruby do których się przykręca przewody była uszkodzona co powodowało zwarcie, dorobiłem ją z teflonu i wszystko jest ok.
Odpowiedz
#3
Rozebrałem prądnice, czy ona ma być sucha w środku? Bo jest w oleju, przejrzałem ją skręciłem i zaczęło coś się dziać a mianowicie na wolnych obrotach gaśnie kontrolka a po dodaniu gazu kontrolka zapala się? I chodzi dość ciężko mam starą drugą chodzi lżej czy to wina łożysk?
Odpowiedz
#4
simmer wymień

Pozdrawiam
Tomek
"Łune takie chodziły panie!"
Odpowiedz
#5
(03-04-2020, 12:20)Szczepan 122 napisał(a): Rozebrałem prądnice, czy ona ma być sucha w środku? Bo jest w oleju, przejrzałem ją skręciłem i zaczęło coś się dziać a mianowicie na wolnych obrotach gaśnie kontrolka a po dodaniu gazu kontrolka zapala się? I chodzi dość ciężko mam starą drugą chodzi lżej czy to wina łożysk?

wymyj i nasmaruj tylne łożysko a zrobi jej się lżej - tam zazwyczaj jest zaschnięty smar - mocno utrudnia swobodne kręcenie
Odpowiedz
#6
I przez to kontrolka może zapalać się podaniu gazu (tracić ładowanie)?
Odpowiedz
#7
(03-04-2020, 13:41)Szczepan 122 napisał(a): I przez to kontrolka może zapalać się podaniu gazu (tracić ładowanie)?

Nie, ale już od oleju i innego syfu w środku może. Rozbierz jeszcze raz i dokładnie umyj, tam ma być sucho. I drobniutkim papierem ściernym przeczyść komutator oraz przerwy między jego segmentami. Sprawdź też czy nie wieszają się szczotki oraz zrób to co radzą wyżej
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#8
Tak jak Panowie powyżej pisza pradnica musi buc sucha, lozyska wymienione na nowe lub nasmarowane, wymyj wirnik i korpus benzyna ekstrakcyjna tak usuniesz olej i wszystko powinno być ok. Powodzenia.
Odpowiedz
#9
Ok, dzięki Panowie za rady,dam znać później
Odpowiedz
#10
I jeszcze jedno. Po zmontowaniu wirnik bez problemu musi dać się obrócić ręką. Czasem docisk prądnicy (ta esowa blacha przyciskająca tył prądnicy) może spowodować deformację tylnego korpusu i przesunięcie z osi tylnego łożyska. Efektem może być również złe przyleganie szczotek.
Odpowiedz
#11
Wymieniony simmer, nasmarowane łożyska, wymyta, wysuszona i lata , dzięki Panowie za pomoc Smile
Odpowiedz
#12
(04-04-2020, 20:18)Szczepan 122 napisał(a): Wymieniony simmer, nasmarowane łożyska, wymyta, wysuszona i lata , dzięki Panowie za pomoc Smile
I jak to można człowiekowi na odległość pomóc aż dziw! Szerokości życze!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości