Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rama wózka mw 750
#1
Proszę o diagnozę( w ramach e-porady): czy to ja mam krzywe oko, czy rzeczywiście rama wózka jest" zwinklowana"?
Dla ułatwienia dodam, że kilka lat temu w tzw. trasie rama pękła w okolicy stopnia wózka i została zespawana w przydrożnym warsztacie. Ktoś, kiedyś mi tłumaczył, że wtedy mogło dojść do" skrócenia" tej części ramy i stąd to" zwinklowanie". Jak to sprawdzić? Dwie równe i dość długie deski przykręcone do ramy powinny pokazać, czy rury są równoległe, czy nie, a jeśli nie, to w jakim stopniu. Nie zauważyłem jakiegoś dramatycznie dużego zbierania bieżnika opony, ani ściągania zestawu w trakcie jazdy, więc może " tak ma być"?

[Obrazek: wozekboczny8d19e1.md.jpg]
[Obrazek: wozekboczny6c0cb8.md.jpg]
[Obrazek: wozekboczny7e2de9.md.jpg]
[Obrazek: wozekboczny531c9d.md.jpg]
Odpowiedz
#2
I jeszcze kilka fotek:

[Obrazek: wozekbocznyfbb5e.md.jpg]

[Obrazek: wozekboczny3b25c8.md.jpg]

[Obrazek: wozekboczny2ed0df.md.jpg]
Odpowiedz
#3
Jak się dobrze jedzie może być . Nie masz czegoś podłożonego pod koło wózka albo jakaś dorobiona za długa tulejka bo jakby opona miała iść lekko bliżej rury kosza z co najmniej 10mm ale może mi się wydaje.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#4
Wahacz powinien iść równolegle do ramy. Pytanie co jest krzywe. Najbardziej prawdopodobne, że mocowania wahacza są przesunięte względem siebie i w konsekwencji wahacz z kołem idą "na zewnątrz". Ja bym to wyprostował poprzez odpowiednie pocięcie i ponowne zespawanie ramy. Trzeba mieć jednak czym to zrobić i umieć wykonać spawy. lub mieć dostęp do fachowca. No i musi się chcieć Smile.
[-] The following 1 user Likes Jerzy's post:
  • Ural63
Odpowiedz
#5
Albo dopasować błotnik do koła jeśli się dobrze jeździ i tak zostawić
Odpowiedz
#6
(21-10-2020, 17:25)Jerzy napisał(a): Wahacz powinien iść równolegle do ramy. Pytanie co jest krzywe. Najbardziej prawdopodobne, że mocowania wahacza są przesunięte względem siebie i w konsekwencji wahacz z kołem idą "na zewnątrz". Ja bym to wyprostował poprzez odpowiednie pocięcie i ponowne zespawanie ramy. Trzeba mieć jednak czym to zrobić i umieć wykonać spawy.  lub mieć dostęp do fachowca. No i musi się chcieć Smile.

Ja bym zadał inne pytanie bardziej stosowne do tych wszystkich ram i całej konstrukcji .Pytanie brzmi:
Co tam jest proste ?????????????Smile bo chyba będzie na to łatwiej odpowiedzieć Smileahahahahah .Ja właśnie w tym miejscu to poprawiałem w jednym zaprzęgu przez nacięcie ,zagrzanie ,wyprostowanie i spawanie ale miałem koło bardzo rozkraczone i tak była rama pospawana w fabryce Smile heh
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  K 750 rama krótka i długa Squrwi 5 3,701 03-10-2016, 22:22
Ostatni post: dz@hym

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości