Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
docieranie dniepra
#1
witam!

Mam problem. Podczas jazdy dnieprem od czasu do czasu blokuje mi koło tylnie, gaśnie silnik. 
Gdy nacisne sprzegło [zwolnie i puszcze je] to wszystko wraca do normy.

p.s wymienialem panewki i pierścienie.
Odpowiedz
#2
Czy gdy zgaśnie silnik możesz go kopką obrócić?
Odpowiedz
#3
Miałem kiedyś podobne jaja w Jawie TS350, jechała, nagle blokada silnika. Wystarczyło pomęczyć kopką lub czasami na biegu szarpnąć do tyłu i znów jechała. Czasem dwa dni czasem 2 minuty. Winne okazało się łożysko kulkowe na wale, zmielił się koszyczek trzymający kulku w równych odstępach. Puki były w różnych miejscach, jechało, jak zebrały się w jednym miejscu, blokowało wał. Sprawdzałeś łożyska czy tylko wymieniłeś panewki?
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#4
Witam jak mi zablokuje koło wystarczy wcisnąć sprzęgło i zwolnic poczym puścić i motor jedzie dalej lub zatrzymać się i odpala od pierwszego kopa
Odpowiedz
#5
(13-11-2020, 08:53)Jerzy napisał(a): Czy gdy zgaśnie silnik możesz go kopką obrócić?

Witam jak mi zablokuje koło wystarczy wcisnąć sprzęgło i zwolnic poczym puścić i motor jedzie dalej lub zatrzymać się i odpala od pierwszego kopa
Odpowiedz
#6
Jeszcze wymieniłem olej w skszyni biegów
Odpowiedz
#7
Jeśli taka operacja jak wciśnięcie sprzęgła i ponowne jego zwolnienie powoduje zlikwidowanie blokady to stawiam na łożyskowanie wału korbowego. Czy przypadkiem nie zastosowałeś dwóch łożysk rolkowych zamiast jednego kulkowego i jednego rolkowego? Przy dwóch rolkowych lub jakimś luzie wzdłużnym na wale może dochodzić do zakleszczania koła zamachowego o karter lub korpus skrzyni biegów bo cały wał może się swobodnie przemieszczać.
Ponadto niewłaściwe zamocowanie koła zamachowego na stożku może też powodować blokowanie go. Tyle, że było by to słyszalne jako wyraźny pisk lub łomot.
Następna możliwa przyczyna, luz wzdłużny ataku w dyfrze. Przemieszczający się będzie działał jak hamulec stożkowy. Co prawda wciśnięcie sprzęgła raczej by go nie zwolniło, ale w radzieckich motocyklach oczywistości nie są takie oczywiste.
Odpowiedz
#8
Wymieniłem tylko panewki i pierścienie, wał był w porządku więc go nie ruszałem, łorzysk też nie ruszałem. Po wymianie oleju w skrzyni, zauważyłem że dźwignia zmiany biegów nie sygnalizuje zmiany biegów, tylko lata strasznie luźno. Czy to może być wina skrzyni?
Odpowiedz
#9
Może.Nie sama dźwignia, bo za jej luźne latanie może odpowiadać uszkodzona sprężyna. Znaczne zużycie części skrzyni biegów (padnięte łożyska czy brak dystansowania) może powodować wskakiwanie 2 przełożeń jednocześnie i blokowanie mechanizmu.
Odpowiedz
#10
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, posprawdzam wszystko i dam znać ?
Odpowiedz
#11
MasakraSmile. A jak dokręcałeś koło zamachowe i śruby od tarcz sprzęgłowych? Miałeś wzdłużny luz na wale? Mi to wygląda że zamach trze o skrzynie z jakiegoś powodu Smile.
Wszystko co się kręci Smile
Odpowiedz
#12
To ja tylko spytam czy przed wymiana panewki i pierścieni było wszystko dobrze ?
Bo twoje objawy tak jakby się coś przycierało
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Docieranie silnika w dnieprze zundapp750 2 1,477 10-09-2014, 14:35
Ostatni post: mikimoll
  Obróbka zaworów i gnazd zaworowych, docieranie zaworów Puzel 50 15,768 22-12-2013, 11:52
Ostatni post: włuczykij
  Docieranie motocykla herrflik2 16 4,091 27-03-2012, 13:54
Ostatni post: krzysztof772
  Docieranie dolniaka HANIBAL 34 7,005 19-06-2010, 17:55
Ostatni post: Bąq

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości