Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prawy gar pracuje lewy strzela
#1
Witam wszystkich od miesiąca jestem posiadaczem dniepra mt 11 po zakupie i walce 2 dniowej odpalił pracował na jeden gar czasem na 2 ale nie równo jakoś udało się parę razy przejechać nawet. Potem postawiłem na wygląd rozbiórka co do srubki malowanie czyszczenie. Podczas małego remontu silnika wymieniłem pierścienie bo stare miały po 4-5mm luzow na zamkach i odpalal. Ale do sedna po złożeniu silnika zapalił po 3 kopnieciu chodził pięknie na oba Gary przez jakieś 30s potem dodałem gazu i lewy strzelił i tyle było z jego pracy. Strzela w gaźnik w wydech a prawy idealnie. Zamiana świec przewodów i miejsc kabli na cewce (zapłon mechaniczny z ruska ori cewka) nie dały żadnych rezultatów. Czyli jak bym nie zrobił to prawy pracuje lewy nie. Zamiana gaźnik ów miejscami (k68 ruskie) praca jakąś jest ale gorzej. Mimo wszystko tylko prawy pracuje. Powrót do konfiguracji gdzie jakoś działał na jeden gar i teraz ani nie pali strzela w tłumik prawy gar a lewy w obie strony. Mam jakieś pojęcie jeśli chodzi o mechanikę także zapłon dobrze ustawiony na znaki luzy zaworów ustawione mimo wszystko nie działa. Jakieś pomysły?
Odpowiedz
#2
Jak strzela w gaźnik to zawczesny zapłon a jak w tłumik to zapóźny. Sprawdź też poziom paliwa bo jak Ci nie pali a jest iskra to może być zbyt niski poziom paliwa. Dobrze było by abyś napisał czy masz zwykły zapłon czy jakieś inne cudo, jakie jest odprężenie na każdym z cylindrów i czy oby na pewno zapłon na każdy cylindrze jest we właściwym punkcie. Niestety w ruskiej materii często się zdarza że punkty zapłonu nie koniecznie wypadają tam gdzie trzeba. Znaki na ruskim rozrządzie są raczej orientacyjne i dobrze jest sprawdzić z fazami rozrządu i położeniem tłoków.
Odpowiedz
#3
Jednak po tym co napisałeś o pierścieniach to zrobiłbym porządny remont całego silnika. Inaczej to będziesz szukać i szukać i jak to mawiają starożytni indianie w d byłeś i g widziałeś. No ale rusek to przygoda. Dużo siedzenia w garażu i czasem uda się pojeździć.
Odpowiedz
#4
Zapłon zwykły z przyspieszaczem odśrodkowym cewka ruska wszystko w oryginale. Miałem na stole silnik i właśnie zastanawiam się czy czasem nie jest ścięty klin na kole zamachwym i jest przesunięcie. Czy może krzywka jest jakaś felerna. Ręce mi opadają dosłownie. Co do poprawności znaków to na znaku zapłonu jeden gar 7mm przed gmp zapalał zarwke na rozchylonych ciężarkach a drugi też 7mm ale jakby po gmp. Nie wiem jak to możliwe. Znalazłem 3 znak na kole który niby miał wypadać zapłon ale drugim garze ale się nie zgadzał o jakieś 4mm na kole. Co do remontu to budżet się wyczerpał chwilowo. Głowice trzymają rozpuszczalnik nie ma przecieków ale luzy na prowadnicach są mimo wszystko powinien mało wiele chodzić. https://youtu.be/tiQbLWjOU1U film z pierwszego odpalenia oba cylindry pala. https://youtu.be/Zke7RDehUbM ten film jak po dodaniu gazu zaczyna strzelać lewy garnek wypadaja zapłon. https://youtu.be/aTvXJn4wJcI a tu film z przed rozbiórki po opuszczeniu na maksa przepustnicy słychać jak poprawnie pracuje prawy cylinder.
Odpowiedz
#5
Ciśnienie sprężania jakie?
Dźwigienki zaworów luźne ?
Odpowiedz
#6
Nie mam jak sprawdzić ciśnienia na tłokach. Dźwigienki mają luz na znakach. Ustawione zawory na 0.1 mm przed tem były ustawione na 0.8 a nawet jeden miał 1mm luzu. I jakoś chodziło.
Odpowiedz
#7
Planuje kupić gaźniki od zawczasti z ale drogo i zapłon elektroniczny. Ale jak kupię za 500zl części a dalej nie będzie chodził to oszaleje... Wywalić silnik znowu z ramy sprawdzić gdzie wypadaja znaki czy improwizować i kupować zapłon i gaźniki w ciemno?
Odpowiedz
#8
No to zanim wydasz 500 na graty to sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Odpowiedz
#9
Ciśnieniomierz kosztuje 50 zł. Warto. Na moje ucho to zapłon jest delikatnie mówiąc nieustawiony. Zastanawia mnie to że mając silnik na stole nie zdemontowałeś koła zamachowego i nie sprawdziłeś klina. Teraz masz podwójną robotę. Warto w życiu być leniwym bo wtedy robi się raz a dobrze albo nie tobi się wcale.
Odpowiedz
#10
W poniedziałek będę miał Ciśnieniomierz od kumpla sprawdzę ciśnienie na cylindrach. Dlaczego nie sprawdziłem klina cóż brak wkrętarka którym przez pobijanie wprowadza się w odkelrecanie/przykrecenie. Zapunktowane śruby nie szło odkręcić zaufalem że jest ok i mam co mam. Andrzeja oglądałeś 3 film gdzie prawy cylinder działa bez zarzutu? Zapłon wypada co 180stopni więc dlaczego jeden jest ok drugi strzela raz w gaźnik raz w wydech.. Byłem dziś walczyłem znowu w garażu i nic. Prawy działa lewy strzela kicha dusi się. W poniedziałek pomierze ciśnienie i chyba wywale silnik kolejny raz z ramy. O sukcesach lub o porażkach będę informował na bieżąco
Odpowiedz
#11
Jesteś pewny szczelności dolotu,obserwowałeś,czy przerywacz nie iskrzy,jesteś pewien właściwego dopływu paliwa ?
Jak masz ruską cewkę sprawdź też,czy iskra nie wali na iskiernikach.
Odpowiedz
#12
Uszczelka już wymieniona po obu stronach pod gaźnikami teraz wali ogniem z gaźnika z lewej strony. Nie iskrzy na iskiernikach nie zanika iskra pracował na jednym a w drugim piękna iskra na wykreconej świecy. Jedyne co przychodzi mi do głowy to albo klin ścięty na kole albo lipna krzywka. Dojdę do tego ale czy moja wątroba to wytrzyma?? Szybko się wściekam ale uparty jestem jeszcze wyjadę w tym miesiącu ?
Odpowiedz
#13
Niesymetryczną krzywkę łatwo stwierdzić,a jesli nie masz zaufania do koła ,to ustaw silnik na zero i powinien chodzić bez zarzutu,
Odpowiedz
#14
(14-11-2020, 19:34)Daro napisał(a): Niesymetryczną krzywkę łatwo stwierdzić,a jesli nie masz zaufania do koła ,to ustaw silnik na zero i powinien chodzić bez zarzutu,

Na zero tzn?
Odpowiedz
#15
Zapłon ,gdy tłok jest w GMP.Taka dokładność wystarczy,by silnik podjął współpracę.

Układając to w przejrzystą całość rozumiem ,że:
-prawy cylinder pracuje zadowalająco
-lewy źle:
-wyjścia cewki zamienione
-gaźniki zamienione
-świece zamienione
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Lewy gar nie pali Dakson 10 2,500 24-05-2014, 06:09
Ostatni post: Dakson
  Dniepr MT-11 dymienie prawy gar deadamf 44 10,475 11-03-2013, 15:28
Ostatni post: durke
  K750M strzela, zapłon piotr_alex 31 5,611 31-01-2013, 15:16
Ostatni post: sniper_bob
  Lewy cylinder przestał palic... sniper_bob 5 1,743 12-09-2012, 21:16
Ostatni post: Kaz
  Prawy cylinder nie pali wiecur 27 5,169 07-05-2012, 21:56
Ostatni post: Makswell

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości