Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dyfer napędowy zamiana śrub mocujących na szpilki
#1
Zauważyłem w necie że niektórzy przerabiają śruby dyfra napędowego na szpilki i moje pytanie brzmi czy to w ogóle ma sens. zauważyłem również że niektórzy wymieniają śruby na szpilki tylko te cztery które mocują jednocześnie dyfer do wahacza a niektórzy odwrotnie   zamieniają dwie pozostałe na szpilki a mocujące do wahacza pozostawiają jako śruby
Odpowiedz
#2
To prawda. Dużo łatwiej zdemontować dyfer np do wymiany sprzęgiełka, a to niezbędne w przypadku zastosowania Bawary. Miałem tak w swoim MT 16. Zastosowałem sprężynki Heli Coli i było git. Ostatnio demontowalem dyfer w Mw650 kumpla i że szpilkami było trochę zabawy, ale oczywiście da się.
Odpowiedz
#3
(29-11-2020, 19:01)endrju napisał(a): Zauważyłem w necie że niektórzy przerabiają śruby dyfra napędowego na szpilki i moje pytanie brzmi czy to w ogóle ma sens. zauważyłem również że niektórzy wymieniają śruby na szpilki tylko te cztery które mocują jednocześnie dyfer do wahacza a niektórzy odwrotnie   zamieniają dwie pozostałe na szpilki a mocujące do wahacza pozostawiają jako śruby

U mnie w obu dyfrach szpilki są w dwóch otworach które nie są wykorzystane do mocowania do wahacza.
Czy reszta to śruby czy szpilki to wynika z inwencji właściciela.
Choć patrząc na konstrukcję to szpilki są osadzone na stałe w dyfrze  a tam jest gwint aluminiowy. Więc nie występuje
w tym przypadku prawdopodobieństwo uszkodzenia aluminiowego gwintu. Poza tym pewnie łatwiej osadzić dyfer w wahaczu przy montażu.
W przypadku poprawienia gwintów w aluminium na stalowe można pewnie stosować śruby.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#4
Moim zdaniem jeżeli demontowalo by się dyfer raz na kilka lat, mogły by zostać sruby, ale ze w naszych sprzętach co chwilę coś trzeba dłubnąć, wykręca się go częściej, a co za tym idzie zwiększa się zużycie aluminiowego gwintu i po kilku razach już tego nie skręcisz. Ja mam cztery szpilki i jest po kłopocie, demontaż i montaż bezproblemowo
мт- одиннадцать
Odpowiedz
#5
Też mam cztery szpilki, trzyma to dobrze i jak koledzy piszą nie ma ryzyka uszkodzenia gwintu w obudowie dyfra. Ja mam obudowę już przegwintowaną na rozmiar 10mm i zastosowałem szpilki z rozrządu VW 10mm przechodzi na 8mm
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Momenty dokręcania śrub dniepr - nowa wersja włuczykij 1 8,677 12-01-2014, 13:31
Ostatni post: włuczykij
  Momenty siły dokręcania śrub - Dniepr mireko 18 8,397 28-02-2013, 14:25
Ostatni post: Cubick
  Dyfer napędowy ygor 24 8,901 29-11-2012, 22:29
Ostatni post: ygor

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości