Witajcie.
Wiem, że temat nie jest zupełnie nowy i był przerabiany, jednak budzi we mnie kilka wątpliwości.
Mianowicie, oglądając widok flanszy do prądnicy malucha wrzuconej na forum zauważyć można, że trzeba lekko przefrezwoać lub spiłować blok, gdyż średnica tej z fso jest większa i przesuniecie w osi względem G414 to 6,5mm.
![[Obrazek: blok1e246.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/blok1e246.md.png)
Przeglądając internet natrafiłem na tematy staczania obudowy stojana prądnicy FSM z wymiaru 92 mm na wymiar 86 i ponoć wtedy nie trzeba naruszać karteru
![[Obrazek: widokzamontowanejd07e6.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/widokzamontowanejd07e6.md.png)
Temat wydaje się dość ciekawy, jednak wykonanie flanszy z przesunięciem w osi nie jest wykonalne na mojej małej tokareczce. Kombinuje więc w taki sposób: wytoczyć 2 flansze, zamontować ze sobą i dopiero obrobić otwór środkowy na łożysko i pierścień uszczelniający. Coś jak na rysunku:
![[Obrazek: widokflansz7336e.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/widokflansz7336e.md.png)
Jeśli się nie mylę dobrze rozumuję w stosunku do oryginału należy zmienić wymiar zewnętrzny z 92 na 86, reszta wymiarów pozostaje bez zmian, jeśli się mylę proszę o sugestie.
W wolnej chwili zmierzył bym się z tematem, gdyż ostatnio udało mi się wyrwać na portalu aukcyjnym prądnicę FSO wraz z regulatorem za 50 zł, a koszt ucięcia aluminium z wałka fi 100 to 23 zł, więc przy odrobinie chęci wydaje mi się, że temat do ogarnięcia.
Wiem, że temat nie jest zupełnie nowy i był przerabiany, jednak budzi we mnie kilka wątpliwości.
Mianowicie, oglądając widok flanszy do prądnicy malucha wrzuconej na forum zauważyć można, że trzeba lekko przefrezwoać lub spiłować blok, gdyż średnica tej z fso jest większa i przesuniecie w osi względem G414 to 6,5mm.
![[Obrazek: blok1e246.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/blok1e246.md.png)
Przeglądając internet natrafiłem na tematy staczania obudowy stojana prądnicy FSM z wymiaru 92 mm na wymiar 86 i ponoć wtedy nie trzeba naruszać karteru
![[Obrazek: widokzamontowanejd07e6.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/widokzamontowanejd07e6.md.png)
Temat wydaje się dość ciekawy, jednak wykonanie flanszy z przesunięciem w osi nie jest wykonalne na mojej małej tokareczce. Kombinuje więc w taki sposób: wytoczyć 2 flansze, zamontować ze sobą i dopiero obrobić otwór środkowy na łożysko i pierścień uszczelniający. Coś jak na rysunku:
![[Obrazek: widokflansz7336e.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/widokflansz7336e.md.png)
Jeśli się nie mylę dobrze rozumuję w stosunku do oryginału należy zmienić wymiar zewnętrzny z 92 na 86, reszta wymiarów pozostaje bez zmian, jeśli się mylę proszę o sugestie.
W wolnej chwili zmierzył bym się z tematem, gdyż ostatnio udało mi się wyrwać na portalu aukcyjnym prądnicę FSO wraz z regulatorem za 50 zł, a koszt ucięcia aluminium z wałka fi 100 to 23 zł, więc przy odrobinie chęci wydaje mi się, że temat do ogarnięcia.
![[Obrazek: wymiary6de78.md.png]](http://fotownia.redmotorz.eu/images/2020/12/18/wymiary6de78.md.png)