Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
przeróbka pradnicy FSM do K750
#1
Witajcie.
Wiem, że temat nie jest zupełnie nowy i był przerabiany, jednak budzi we mnie kilka wątpliwości.
Mianowicie, oglądając widok flanszy do prądnicy malucha wrzuconej na forum zauważyć można, że trzeba lekko przefrezwoać lub spiłować blok, gdyż średnica tej z fso jest większa i przesuniecie w osi względem G414 to 6,5mm.

[Obrazek: blok1e246.md.png]
Przeglądając internet natrafiłem na tematy staczania obudowy stojana prądnicy FSM z wymiaru 92 mm na wymiar 86 i ponoć wtedy nie trzeba naruszać karteru
[Obrazek: widokzamontowanejd07e6.md.png]


Temat wydaje się  dość ciekawy, jednak wykonanie flanszy z przesunięciem w osi nie jest wykonalne na mojej małej tokareczce. Kombinuje więc w taki sposób: wytoczyć 2 flansze, zamontować ze sobą i dopiero obrobić otwór środkowy na łożysko i pierścień uszczelniający. Coś jak na rysunku:
[Obrazek: widokflansz7336e.md.png]
Jeśli się nie mylę dobrze rozumuję w stosunku do oryginału należy zmienić wymiar zewnętrzny z 92 na 86, reszta wymiarów pozostaje bez zmian, jeśli się mylę proszę o sugestie.
W wolnej chwili zmierzył bym się z tematem, gdyż ostatnio udało mi się wyrwać na portalu aukcyjnym prądnicę FSO wraz z regulatorem za 50 zł, a koszt ucięcia aluminium z wałka fi 100 to 23 zł, więc przy odrobinie chęci wydaje mi się, że temat do ogarnięcia.
[Obrazek: wymiary6de78.md.png]
Odpowiedz
#2
Jeszcze trzeba przebiegunować cewki stojana przepinając kable bo się kręci w drugą stronę niż w maluchu , odciąć końcówkę winnika i dorobić dekielek dociskowy po lekkim zatoczeniu dekla prądnicy i  przetoczyć ją po górze na wymiar .

W handlu były prądnice przetoczone na jeden wymiar i albo pasowała albo trzeba było podszlifować rogi pryzmy lub też podłożyć blaszkę po prawej stronie na przodzie pryzmy przy samym wejściu do bloku.
Tej prądnicy się nie zazębia jak radzieckiej na mimośrodzie bo ma inaczej wirnik tylko przekręcasz w prawo a żeby nie wyła musisz właśnie ustawić ułożenie na pryźmie góra dół i po dokręceniu opaski patrzysz czy jest optymalny luz międzyzębny .Jak jest za duży to podpiłowujesz pryzme lub przetoczysz prądnice a jak za bardzo docisneło na zębach i jest bez luzu międzyzębnego podkładasz blaszkę na pryzmę po prawej stronie  przy bloku jak brakuje minimalnie.
Wielu źle to zakłada i wyje jak wilk hahaha.Ustaw luz międzyzębny tak na 0,2mm i będzie gites i obracaj po obwodzie bo jeszcze wchodzi w grę bicie kół  i może zacisnąć w jednym punkcie.Trzeba ustawić optymalnie.
Odpowiedz
#3
Dlaczego cześć mojego wpisu została usunięta?????????????????????????????????????? Od kiedy moderator zmienia czyjeś wypowiedzi?
Odpowiedz
#4
(18-12-2020, 18:29)Dawid1981 napisał(a): Dlaczego cześć mojego wpisu została usunięta?????????????????????????????????????? Od kiedy moderator zmienia czyjeś wypowiedzi?

Dlatego, że pierwsze zdanie odnosiło się do problemu którego sam poprawiłem..
Tytuł został zmieniony na FSM reszta tekstu pozostała bez zmian.
boxer ponad wszystko
Odpowiedz
#5
To ja wiem ale takich błędów tu jest masa i użytkownicy sami siebie poprawiają w kolejnych wypowiedziach i nikt w to nie ingeruje.
Odpowiedz
#6
Materiał na przejściówkę w detalu kosztował mnie 17 zł, prądnica 50zł, niestety wirnik z jednej strony był ucięty, ale to nie problem, gdzieś w gratach garażowych mam drugi. Gdyby nie magia świąt temat był by już ogarnięty.
[Obrazek: IMG_20201221_203823ae147.md.jpg]
[Obrazek: IMG_20201221_203830b2307.md.jpg]
[Obrazek: IMG_20201221_2105300715f.md.jpg]
[Obrazek: IMG-20201221-WA0002f6e2a.md.jpg]
[Obrazek: IMG-20201221-WA0004b8ad0.md.jpg]
Odpowiedz
#7
Fajnie,że masz tyle zapału.Nie ma lepszego lekarstwa na w miarę bezproblemową eksploatację ruska ,jak wyremontować go samemu.Trzymam kciuki.
Odpowiedz
#8
Rusek pokaże na trasie czego mu nie zrobiłeś do końca dobrze Smile i nie można go chwalić bo zaraz się popsuje Smile
[-] The following 1 user Likes (Dawid1981)'s post:
  • astride
Odpowiedz
#9
Dziś zauważyłem, że rysunki z pobieralni mają błędy. Po pierwsze wymiar pod łożysko jest 37, a skoro to ma być 6201 ZZ, to powinno być 32 mm . Po drugie wymiar pod uszczelniacz też mi nie pasuje.
Trzecia rzecz jaka mnie nurtuje to przebiegunowanie, bo jeśli tak to przecież szczotki mają określony kąt i trzeba by to także zmienić. A czy nie prościej jest przerobić dekiel od strony wentylatora, nie trzeba zmieniać biegunowości, nie będzie strat mocy, wystarczy z oryginalnego dekla przeszczepić szczotkotrzymacze?

[Obrazek: bledywprzejsciowce163fc.md.jpg]
Ma ktoś może inne rysunki?
Odpowiedz
#10
Na chwilę obecna tak wygląda korpus:
[Obrazek: IMG_20210101_2314289ef9d.md.jpg]
[Obrazek: IMG_20210101_23580190c0d.md.jpg]
Dziś przymiarki w karter i zabawa z flanszą.
Odpowiedz
#11
Wczoraj miałem chwilkę czasu więc wytoczyłem sobie flanszę. Niestety nie miałem wytaczaka, wiec kombinowałem jak mogłem,
[Obrazek: IMG_20210112_19335406ee3.md.jpg]
[Obrazek: IMG_20210112_1934085bfad.md.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Z czego szczotki do orginalnej prądnicy g11a? BALON 3 2,351 03-07-2014, 10:33
Ostatni post: Marek
  jaka nakrętka do przykręcenia zębatki do prądnicy do 126p. Stopa 6 3,156 30-03-2014, 08:50
Ostatni post: Stopa
  Przeróbka oryginalnej prądnicy 6V na 12V walgoz 10 5,122 29-04-2013, 08:43
Ostatni post: Jaktor
  uszczelniacz wałka prądnicy Marek 3 2,166 18-09-2012, 21:45
Ostatni post: Marek
  Przeróbka instalacji z 6v na 12v kolcz 36 10,628 20-01-2012, 20:29
Ostatni post: Maćko

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości